• Català
  • Castellano
  • English
  • Iniciar sessió
    Si us plau, incieu sessió amb el vostre usuari.
    Nou Usuari? Feu clic aquí per registrar-seHas oblidat la teva contrasenya?
Logotip del repositori

Amb la col·laboració de

  • Comunitats i col·leccions
  • Explora
  • Ajuda Contacte
  • Català
  • Castellano
  • English
  • Iniciar sessió
    Si us plau, incieu sessió amb el vostre usuari.
    Nou Usuari? Feu clic aquí per registrar-seHas oblidat la teva contrasenya?
  1. Inici
  2. Cerca per autor

Examinant per Autor "Alberola Ortiz, Carles"

Mostrant1 - 20 de 22
Resultats per pàgina
Opcions d'ordenació
  • Carregant...
    Miniatura
    Obra
    23 centímetres
    (1999) Alberola Ortiz, Carles
    L’Óscar i la Noelia són una parella a qui, com a tants, va atrapar la recessió econòmica. Veient els "atributs" d'ell, es van acollir a la proposta de vendre el seu cos fent sexe a domicili, creant l’empresa Golden Man. L’empresa gaudeix d’un gran èxit i les clientes estan encantades, però la realitat és que l'Óscar i la Noelia formen un matrimoni ple de mentides, gelosies i ganes de viure una fantasia fora de la rutina.
  • Carregant...
    Miniatura
    Obra
    25
    (2004-07-13) Alberola Ortiz, Carles
    Amb el so de la mar sempre de fons, dues noies / dones esperen la Sílvia per fer-li una festa sorpresa el dia del seu aniversari. Són les mateixes, però estan desdoblades: per una banda, són dues noies de 25 anys, i, per l'altra, dues dones de 52. La Sílvia mai no arriba, i és per això que la critiquen, enfadades. Veiem com les seves veus queden contraposades, com les esperances i il·lusions de la vida els han anat quedant frustrades, però que segueixen juntes malgrat tot. Elles, i el so de fons de la mar, pel qual brinden. La Sílvia potser sí que acaba arribant, potser un canvi és possible.
  • Carregant...
    Miniatura
    Obra
    Almenys no és Nadal
    (2004) Alberola Ortiz, Carles
    La Sofia i l’Encarna fa anys que són companyes d’habitació en una residència per gent gran. Són amigues i entre les dues s’ajuden mútuament a conservar les esperances: tenen l’objectiu d’acabar un trencaclosques, cosa que cap dels seus companys ha pogut fer abans que els atrapi la mort. Així, miren de fer passar l’amargor de saber-se inútils i una nosa pels altres, els seus parents. Gràcies a la Iolanda, però, una jove i nova assistenta, hauran de fer front a la seva realitat: una s’inventa que el fill la ve a veure sovint, i l’altra es reafirma que no li fa gens de falta. Tot són mecanismes per matar la soledat i sobreviure-hi, però s’adonen que només necessiten la seva amistat.
  • No hi ha miniatura disponible
    Obra
    ¡Atención compañeros!
    Alberola Ortiz, Carles
    Falta un minut perquè acabi el partit de futbol entre la Unió Esportiva Alzira i el Guadassuar Club de Futbol. Estan empatats a zero, i en cas que el partit acabi amb aquest resultat, el Guadassuar aconseguirà l’ascens. De sobte, es produeix un penalti a favor de l’Alzira. Ningú vol tirar-lo, però finalment l’escollit és Paquito “Chupete” Canales, que no ha encertat un penalti en sa vida. I efectivament, Canales el falla, cosa que fa que sa mare maleeixi la mare que el va parir i que el seu entrenador li trenqui la cara. Tot retransmès per ràdio alternant anuncis i connexions en directe arran de gespa.
  • Carregant...
    Miniatura
    Obra
    Besos
    (1999) Alberola Ortiz, Carles
    L’obra presenta tot un seguit de situacions de caire humorístic en les que uns personatges es veuen immersos en problemes relacionats amb el sexe, l’amor i la infidelitat. I ho fan combinant el text amb cançons que formen part de l’imaginari col·lectiu espanyol. Així, per exemple, quan la Clara, en Josep i en Serafín decideixen formar un trio, es posen a cantar “juntos, un día entre dos, parece mucho más que un día”, i quan la Carme i en Paco fan l’amor, canten “izquierda, izquierda, derecha, derecha, delante, detrás, un dos, tres”.
  • Carregant...
    Miniatura
    Obra
    Contemporani
    (2013) Alberola Ortiz, Carles
    En un autobús, l'autor sent una conversa entre dues joves. Una té un gran dilema: no sap si dir-li a la seva parella tot el que pensa de la seva relació, o callar i deixar que el temps actuï. L'amiga no l'ajuda massa... i Alberola (el personatge) s'hi fica. Es posa dret i aplaudeix, i ell aposta per l'atreviment de dir el que pensa. Aplaudeix, però, en veure que la preocupació de "Hamlet" segueix essent un llindar contemporani.
  • Carregant...
    Miniatura
    Obra
    Currículum
    (1994) Alapont Ramon, Pasqual
    L'actor que havia de representar el monòleg anunciat arriba a l'escenari amb un peu enguixat i amb poques ganes d'actuar i, malgrat tot, comença a parlar de la figura d'un vell amic a la memòria del qual es dedica aquest acte. Durant el llarg monòleg, aparentment improvisat, l'actor reflecteix la seva eterna rivalitat amb el seu amic, ja des de la infantesa, passant pels moments més difícils de l'adolescència i arribant a la maduresa amb la mort de l'amic. L'actor recorda anècdotes i moments viscuts en comú on queda palesa aquesta competitivitat i la impotència de l'actor davant l'encant i les insuperables qualitats de l'amic.
  • Carregant...
    Miniatura
    Obra
    Estimada Anuchka
    (1995) Alberola Ortiz, Carles
    En Ferran torna a Benimodo per assistir al casament d'un amic. És un guionista d'èxit, solter, que viu i treballa a Nova York. En Ferran passa la nit després del casament a casa d'una vella amiga, ara casada, i amb una altra parella d'amics seus. En Ferran descobreix que aquest dos matrimonis viuen en infelicitat, infidelitat i conformisme. Al llarg de la nit sembla que les coses hagin de canviar i que les parelles podran sortir de la monotonia. Però en Ferran tornarà a Nova York sense veure a cap dels seus amics allliberat de les seves frustracions.
  • Carregant...
    Miniatura
    Obra
    Ficció
    (2014) Alapont Ramon, Pasqual
    Sobre l'escenari, Carles Alberola (dramaturg i personatge alhora) es disposa a celebrar amb aquesta peça teatral els 20 anys de la companyia Albena Teatre, i ho fa a través de l'exposició de la seva pròpia comèdia autobiogràfica, remarcant com la ficció li ha salvat la vida. L'esquema proposat és conegut: "xic troba xica, xic perd xica, xica troba un gos, xic recupera xica, però un dia se'n va amb un tio molt corpulent i el xic es queda amb el gos". Sense abandonar la ficció, Alberola anirà alternant el guió que té a les mans, escrit conjuntament amb Pasqual Alapont, amb la interacció directa amb el públic. Casualment, entre el públic retroba una vella amistat, la Núria. El que Alberola explica dalt l’escenari és, justament, el que hagués pogut ser la seva vida si no hagués perdut la persona que, precisament avui, després de tants anys, retroba; però també explica com la ficció ens ajuda a tots a viure la vida amb plenitud.
  • Carregant...
    Miniatura
    Obra
    Joan, el Cendrós
    (1998) Alberola Ortiz, Carles
    En Joan i l’Helena estan enamorats i parlen cada nit per internet, però hi ha un problema: només en Joan, sota el nom d’Indiana, ho sap, i l’Helena està enamorada d’aquest noi tan misteriós. L’Indiana és el nom de l’assistent informàtic del Joan, que l’acompanyarà durant tota aquesta odissea amorosa: només ell el podrà veure i sentir. La parella decideix quedar per primer cop el dia del ball de l’escola, i l’Indiana es converteix en la fada màgica del Joan el Cendrós: el vesteix tot de blau i el pentina amb cura, però amb la condició que a mitjanit sigui a casa. El ball és un èxit, però en Joan ha d'obeir i marxar corrents. L’Helena no el reconeix però té la sort que ha pogut quedar-se amb l’anell que en Joan sempre porta. Així comença la recerca del seu propietari, i per fi l’Helena trobarà el seu Indiana i podrà viure la història d’amor que tant desitja.
  • Carregant...
    Miniatura
    Obra
    M'esperaràs?
    (2013-09-06) Alberola Ortiz, Carles
    El Jaume i la Raquel són parella i els millors amics d'en Rubén, que després de divorciar-se ha quedat sol i deprimit. Han organitzat un sopar de doble cita al seu pis per tal d'emparellar-lo, però cap de les conegudes de la Raquel no hi volen assistir. Mentre es van preparant, el Jaume explica dues coses al Rubén: que ha "arreglat" el premi literari de novel·la on es vol presentar el seu amic, i que fa un temps que està enganyant la Raquel, però que el joc s’ha acabat. Finalment, ve a sopar la Pilar, la germana d’ella: és el motiu pel qual el Jaume ha deixat els adulteris. La Pilar i ell es van embolicar; ella se'n va enamorar i ho va passar molt malament. D'altra banda, en un moment que queden sols, la Raquel fa un petó al Rubén. La vetllada serà ben entretinguda.
  • Carregant...
    Miniatura
    Obra
    Mandíbula afilada
    (1997) Alberola Ortiz, Carles
    En Joan, un pintor sense èxit, es prepara per l'arribada de la Laura, el seu gran amor d'adolescència, a la qual encara no ha pogut oblidar. Fa molts anys que no es veuen i quan ella apareix, recorden els "vells temps". Malgrat que la Laura és a punt de casar-se, el Joan aconsegueix seduïr-la i fer-li abandonar el promès. Però, aquesta cita nomès ha tingut lloc dins l'imaginari del Joan. Quan la veritable Laura arriba per anunciar el seu casament, ell intenta que tot succeeixi com en la seva fantasia; però aquesta Laura, real, adulta, no té res a veure amb l'adolescent amb qui en Joan somniava. Ella adonant-se de l'obsessió que representa per ell, decideix ajudar-lo a madurar passant la nit amb ell.
  • No hi ha miniatura disponible
    Obra
    Nit i dia
    (1993) Torrent Llorca, Ferran
    En Joan és un guionista de telecomèdies d'èxit i un escriptor de teatre frustrat, que ha convertit la seva vida en fragments de memòria inventada, on conviuen el passat i el futur i on no hi ha lloc per viure la realitat del present. En Joan conviu també amb tres altres Joans, que no són més que les projeccions d'ell mateix en diferents moments de la seva vida, tan passada com futura. La seva vida és pur artifici, essent ja impossible discernir el que és realitat o ficció. Els personatges que apareixen són a voltes reals, i altres distorsions de la realitat o personatges de l'obra de teatre de Joan, eternament inacabada.
  • Carregant...
    Miniatura
    Obra
    Només quatre paraules
    (2003) Alberola Ortiz, Carles
    Un home a qui acaben de matar d’un tret recorda com ha intentat passar tota la vida sense comprometre’s en res amb l’esperança de patir una mort natural, al contrari del seu pare, activista compromès que va morir a causa de tres trets per l’esquena. No ha pogut ser, però, perquè el nen que l'home va salvar de morir sota les rodes d’un autobús fa quinze anys l’acaba de matar mirant-lo als ulls.
  • Carregant...
    Miniatura
    Obra
    O tu o res
    (1991) Torrent Llorca, Ferran
    Després de tres anys sense veure's, Joan i Pere es troben davant la tomba d'una amiga comuna, l'Àngels. Recorden el passat. De sobte, es troben dotze anys enrera en una discoteca, el dia que varen conèixer l'Àngels i ambdós se'n varen enamorar. S'intercalen els records contradictoris de cadascun dels dos homes, reflexant la seva eterna rivalitat per aconseguir estar amb ella. L'Àngels és incapaç de decidir-se per només un dels dos homes que l'estimen. Aquesta situació "triangular" es veu reflexada en els espectacles de teatre i televisió que els tres representen.
  • Carregant...
    Miniatura
    Obra
    Per què moren els pares ? : (Els pares no moren, se'n van al Brasil)
    (1996) Alberola Ortiz, Carles
    A la família de l'Andreu només moren els pares, o això és el que les mares volen fer creure a tothom. Realment, els homes han fugit a l'estranger amb altres dones, o això és el que l'Andreu vol creure. Quan l'Andreu creix i es casa amb Irene, no pot fugir de la maledicció familiar i decideix "morir", o el que és el mateix: abandonar la seva dona i marxar al Brasil. Però, l'Andreu no arriba ni ha sortir del País Valencià i s'ha d'imaginar Brasil i a una apassionada Matilde amb qui viure una curta, però intensa, història d'amor. La Mort, com a personatge, és present durant l'explicació que fa l'Andreu de tots aquests fets.
  • Carregant...
    Miniatura
    Obra
    Perquè t'estime, que si no...
    (2019-06-24) Alberola Ortiz, Carles
    La Dona té setanta anys i pateix una malaltia que li provoca pèrdues de memòria. Avui ha d'anar a l'hospital per fer-se unes proves i el seu marit, de la seva mateixa edat, l'acompanyarà. Mentre el marit baixa la brossa al carrer, la Dona experimenta una trobada amb dues dones, una de trenta i una altra de cinquanta. Al principi la Dona està desorientada, però de seguida s'adona que aquestes dues dones són ella mateixa en dos moments anteriors de la seva vida. Juntes recordaran dos moments de crisi de la parella, vint i quaranta anys enrere, i hauran de decidir com afronten aquests moments difícils. Cada dona prendrà una decisió que potser serà diferent del que va succeir en el passat. Finalment, quan el seu marit torna de llençar la brossa, tots dos marxen cap a l'hospital mentre ella confirma la certesa de sentir-se afortunada.
  • No hi ha miniatura disponible
    Obra
    Què lletja és la vellesa!
    (1996) Alberola Ortiz, Carles
    Al passadís d'un hospital, una dona gran parla amb el seu marit ja mort, mentre veu com un zelador s'endu el cos d'un nou finat. És ella mateixa, que ha mort fa no res, mentre esperava la visita dels seus fills que semblen haver-la oblidat.
  • Carregant...
    Miniatura
    Obra
    Que tinguem sort!
    (2010) Alberola Ortiz, Carles
    Carles i Alfred són una parella teatral que s’acomiada dels escenaris després de 25 anys junts. Tots dos tenen les seves coses, però sempre s'han mantingut junts: l’Alfred, amb la seva dona, ha adoptat una nena xinesa i n’està encantat, tot i que el Carles li retreu que serà la seva perdició i li traurà la son. El Carles, per la seva banda, fa anys que està enamorat de la Xelo, però no s’atreveix a dir-li-ho. Per mitjà de la seva conversa teatralitzada, veurem com tots dos emprenen els seus camins, com la vida dels dos canvia radicalment, però alhora es manté la passió pel teatre, la crítica social i, sobretot, la seva amistat.
  • Carregant...
    Miniatura
    Obra
    Spot
    (2002) Alberola Ortiz, Carles
    Spot ens evidencia, a través de 16 escenes diferents, que som fills de la publicitat. Els spots formen part de la nostra cultura i del nostre teixit sentimental i és des d'aquests que ens relacionem i desdramatitzem la vida, però també és un dels punts en què la humanitat s’absurditza a si mateixa. A partir de situacions quotidianes i amb una fina crítica subjacent, sobrepassant l’anècdota, veiem uns personatges que parodien el comportament social hegemònic, com si visquessin en un anunci que mai s’ha d’acabar, amb un incessant consum de necessitats supèrflues.
  • «
  • 1 (current)
  • 2
  • »

Copyright © 2024 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | Tots els drets reservats | Avís legal | Poseu-vos en contacte amb nosaltres