Jordi Oriol

Carregant...
Foto de perfil
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Barcelona, 1979. Actor, autor i director de teatre. Ha escrit (i dirigit) una vintena d’espectacles teatrals, com: "La mala dicció" (Teatre Lliure, Festival Grec 2021), "Europa Bull" (Temporada Alta, 2019), "ESQUERDES PARRACS ENDERROCS" (TNC, 2017) amb Carles Santos, "L’Empestat" (Temporada Alta, 2015), "SAFARI Pitarra" (TNC, 2014), "Memòria Plena" (Teatre Lliure, 2014), "Muda muda" (Temporada Alta, 2013), "Home-Natja" (Temporada Alta, 2010), "Un tal ímpetu vital" (Teatre Lliure, 2009), "El títol no mata" (Grec Festival, 2008), "Ara estem d’acord estem d’acord" (Teatre Lliure, 2008), "OB-sessions" (Sala Beckett, 2008), "La caiguda d’Amlet" (Temporada Alta, 2007), entre altres. Com a actor: ha treballat sota la direcció de Julio Manrique, àlex Rigola, Ciro Zorzoli, Xavier Albertí, Carlota Subirós, Ramon Simó, Magda Puyo, Oriol Broggi, Jordi Casanovas, Pau Miró, Pau Carrió, Roger Bernat, Alex Serrano... També ha participat en pel·lícules i en diverses sèries de televisió. El 2007 funda el col·lectiu artístic Indi Gest amb qui crea els seus espectacles. 2007 â€" Premi Extraordinari de l’Institut del Teatre de Barcelona i Premi inJUVE pel seu espectacle "OB-sessions". 2011 â€" Premi FAD - Sebastià Gasch: Aplaudiment a la creació emergent. 2013 â€" Guanya el III Torneig de dramatúrgia catalana al Festival Temporada Alta amb el seu text "Muda muda". 2017 â€" Premi BBVA de Teatre per "L’Empestat". 2019 â€" Premi Quim Masó 2018 amb "Europa Bull". 2020 â€" 4 Premis de la Crítica per "Europa Bull": Millor direcció + Millor dramatúrgia. 2020 â€" 7 nominacions als Premis Butaca pel seu espectacle "Europa Bull". Entre els quals Millor espectacle, Millor direcció i Millor text.
Nom

Resultats de la cerca

Mostrant1 - 4 de 4
  • Obra
    La mala dicció
    (2021) Oriol, Jordi
    Marc sent veus que anuncien l'inici d'un espectacle en l'època pandèmica de la covid-19 i, com que s'espanta, Beth li suggereix que mati el vertigen i esdevingui l'autor de les seves pròpies passes. Seguint aquest consell, Marc envia el criat Seitó a cometre l'assassinat i, a partir d'aquí i talment el Macbeth shakespearià, es veu immers en una successió de crims que el fan reflexionar sobre l'ambició i el capitalisme, el desgast dels recursos naturals, o l'engany que pot esdevenir la imaginació enfrontada a la realitat.
  • Obra
    L'empestat
    (2015) Oriol, Jordi
    Ivan i Gabriel són els noms que adopten els personatges shakespearians Caliban i Ariel ara que s'han quedat sols a l'illa de Pròspero. Ivan explica a Gabriel la dificultat que comporta haver après la paraula entesa com a inhibició i determini del món que l'envolta, ja que no hi pot tornar a accedir lliurement, sinó que s'hi ha de relacionar des de l'intel·lecte. Quan Gabriel ofereix a Ivan el llibre de conjurs de Pròspero i descobreixen que està en blanc, Ivan s'adonarà de les possibilitats creadores del mateix llenguatge que l'ha empestat.
  • Obra
    Rei Liró (versió tergiversada d'El rei Lear de Shakespeare)
    (2020) Oriol, Jordi
    Un narrador que també interpreta el paper del bufó explica els esdeveniments principals de la tragèdia del rei Lear escrita per William Shakespeare a través d'un recorregut virtual per pantalles de Photoshop, Skype o Youtube, tot posant èmfasi en la imaginació que suposa tota representació teatral, en la qual es crea la convenció que actor i personatge són un mateix.
  • Obra
    La caiguda d'Amlet (o La caiguda de l'ac)
    (2007) Oriol, Jordi
    El monòleg, ple de jocs verbals i sonors i de ginys lingüístics, desenvolupa l'instant en què Hamlet es reclou dins la seva closca de nou i pren consciència d'ell mateix. En aquest espai mental, el protagonista s'adona que el llenguatge li permet d'expressar el seu pensament i, alhora, una certa originalitat gràcies a la qual pot escapar dels sistemes que l'envolten i que l'han aïllat i precipitat endins d'ell mateix.