Carles Mallol

Carregant...
Foto de perfil
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Figueres, 1981. Dramaturg, director, guionista i docent. Llicenciat en comunicació audiovisual en l’especialitat de guió per la Universitat Pompeu Fabra i en direcció i dramatúrgia per l'Institut del teatre. Entre la seva producció teatral, destaca "Finestra a Manhattan", finalista del Premi Bartrina 2005, i "Mata el teu alumne", guanyador del XXXVIIIè Premi Born de Teatre 2013. Pel que fa a la televisió, ha participat com a guionista en diverses sèries de TV3 com "Ventdelplà", "La Riera" o "Com si fos ahir".
Nom

Resultats de la cerca

Mostrant1 - 10 de 14
  • Obra
    Un fill: tretze escenes i un epíleg
    Mallol, Carles
    La Gemma està embarassada, però la seva parella, l'Arnau, no és el pare del nen. El pare és en Sergi que, quan se n'assabenta, li proposa a la seva xicota, la Núria, de tenir un fill amb ell per salvar una relació tocada de mort. La Núria és la puta que s'apareix als somnis de l'Arnau, que també somia que el fill que espera la seva dona no és d'ell, sinó que és d'un altre home i que no li diu fins el dia del part. I pot ser que sigui així perquè la relació entre la Gemma i l'Arnau fa molt temps que no funciona. O potser no. Potser res de tot això no ha passat encara. O potser no passarà mai.
  • Obra
    Stereo
    (2009) Mallol, Carles
    Stereo és una empresa que ofereix l’intercanvi de vides entre dues persones insatisfetes amb la seva existència. A priori, quan algú se sotmet a aquest intercanvi d’identitats, adopta immediatament el cos i la vida de l’altra persona, oblidant automàticament l’intercanvi i qui era en la vida anterior. Tanmateix, alguna cosa falla en el cas de Laura Gurb, incapaç d’adaptar-se a la seva nova quotidianitat, que inclou la seva parella -el Julià- i una feina de dissenyadora gràfica al costat de l’Èric. La Laura, insatisfeta amb la seva nova existència, torna a Stereo demanant explicacions, cosa que farà trontollar aquesta empresa d’ètica opaca, capitanejada per l’Ivan i la Doctora Plana.
  • Obra
    Mata el teu alumne
    Mallol, Carles
    La Núria, parella d'en Roger -recentment empresonat per haver matat a cops de raqueta en Roc, alumne que l'assetjava- es presenta a casa l'Enric Massagué, autor de la novel·la "I després fote't un tret al cap", novel·la que el seu marit havia llegit i on s'hi troba descrit un crim similar al que aquest va cometre. La Núria necessita trobar un culpable de tot el que ha passat -potser, precisament, per eludir la seva part de culpa- i l'Enric sembla la víctima perfecte. Tanmateix, l'autor no sembla disposat a acceptar la responsabilitat dels actes criminals dels seus lectors, per més que aquests s'hagin inspirat en la seva ficció. Malgrat tot, la impunitat que s'atribueix l'Enric trontolla quan el seu propi fill, en Bruno, comença a copiar les accions de l'Edu, l'alumne assetjador que, en la novel·la, acaba assassinat. Tot i això, potser en Bruno no és tan dolent com sembla. Potser només necessita que el seu pare l'escolti.
  • Obra
    M de Mortal
    Mallol, Carles
    Després de rebre un tret al pit per part d'en Víctor -un antic superheroi retirat-, la Cristina -professora de català en un institut- rep la notícia de la seva immortalitat, que la converteix automàticament en una superheroïna amb la missió secreta de salvar Barcelona, que aviat estarà en perill. Tanmateix, aquesta missió final requereix un sacrificat entrenament que farà que la Cristina, sentint una enorme responsabilitat, vagi renunciant poc a poc a la seva relació de parella amb en Marc qui, desesperat en veure que perd la seva dona, acabarà provocant l'atemptat que la Cristina està destinada a desactivar. Tot plegat sota la supervisió de la Glòria, psicòloga que assisteix la parella i que, anys enrere, va perdre el seu home, en Víctor, quan aquest es va convertir en superheroi.
  • Obra
    Celobert
    Mallol, Carles
    Són les tres de la matinada. La Sara és al llit. A través de la finestra que dona al celobert, li arriben els crits d’uns veïns que discuteixen. L’Òscar, la seva parella, sembla que intenti calmar-la, però en el seu comportament s’hi intueix un deix de violència continguda. La Sara té por. A l’habitació que hi ha a l’altra banda del celobert, un Home clava una bufetada a una Dona, en una clara relació de maltractament. Tot i sentir els cops i els crits, la Sara es nega a assumir-ho com si negant allò que passa a casa els veïns, negués una realitat que viu en la seva pròpia pell.
  • Obra
    Primaris
    (2010) Mallol, Carles
    La Rosa -directora d’una escola-institut, de baixa per depressió- arriba a la sala de professors després que un grup d’alumnes de segon de batxillerat, liderats per la Clàudia -una alumna modèlica-, hagi intentat atropellar-la. En Lluís –professor d’educació física que té molt bona relació amb els alumnes- s’adona del propòsit dels nois: volen matar-los a tots. Així comença una espiral de violència i xantatge per part dels alumnes sobre el grup de docents. Uns docents que es veuen obligats a posicionar-se pel que fa al conflicte en què es troben, i també pel sentit que té per a ells l'educació.
  • Obra
    Les nenes mortes van en cotxe
    Mallol, Carles
    Una noia (o moltes noies) truca a la seva mare per telèfon, però hi ha interferències i aquesta sembla que no la sent. O potser no vol escoltar-la. Tanmateix, ella intenta confessar-li quelcom relacionat amb un accident de cotxe que, presumptament, va patir el seu pare amb qui sembla que la lligava una relació d’abús.
  • Obra
    Seguretat
    (2008) Mallol, Carles
    Una agència de missatgeria. Una de les seves treballadores, la Sara, afirma haver portat el seu fill a la feina després que hagin discutit per l’esmorzar. El nen, però, ha desaparegut i la Cristina –la responsable de l’equip- en culpabilitza en Pere, que no era al seu lloc al mostrador i no ha vigilat el nen. Al control de seguretat de l’agència, sembla que la filla d’un dels treballadors, en Ricard, acaba de morir, -o almenys això ha dit la seva dona a la responsable de l’equip. A més, han perdut la part de gravació on s’hauria registrat la desaparició del nen de dalt i, degut a aquest descuit, els vigilants temen perdre la feina. Tanmateix, potser la filla d’en Ricard no és morta i el fill de la Sara mai no s’ha perdut. O potser sí.
  • Obra
    Ciutat
    (2015) Mallol, Carles
    Una empresa americana responsable d’un important cercador d’internet vol eliminar una petita ciutat dels Països Catalans dels seus resultats de recerca i, a la pràctica, de tota la xarxa. Per tal de notificar-ho, la Díaz -una representant de l’empresa- es reuneix a l’ajuntament amb dos responsables de comunicació, l’Ester i en Marc. En Marc s’acaba de separar de la seva dona i la seva situació sentimental i el seu estat anímic fan que canviï, inesperadament, el rumb d’una reunió en què s’acaben contraposant dues maneres d’entendre el món, l’amor i la vida.
  • Obra
    L'home perseguit
    Mallol, Carles
    L'Anna i en Víctor són parella i la Rosa i la Júlia, mare i filla. Tots quatre són veïns d'un replà barceloní i persegueixen quelcom, al mateix temps que fugen d'alguna cosa, potser d'un cert sentiment d'abandonament. Així doncs, la Júlia busca algú -potser el locutor d'un programa de ràdio- que ompli el buit que ha deixat el seu pare; la Rosa fa el mateix buscant algú -potser en Víctor- que la faci insensible al dolor i ompli el buit del seu marit. En Víctor, al seu torn, busca qui sadolli el seu desig incessant -serà potser la Júlia?- per poder escapar de l'apatia, i l'Anna -paralitzada davant de tanta violència- busca qui la protegeixi de la mateixa por. D'aquesta manera, els quatre personatges es persegueixen incansablement els uns als altres pels carrers de Barcelona sense arribar a trobar-se mai i coincidint, només, en les ones hertzianes d'un programa de ràdio nocturn.