Manuel Brugarolas
Carregant...
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
2 resultats
Resultats de la cerca
Mostrant1 - 2 de 2
Obra Les altres troianes(2016-11) Brugarolas, ManuelL'Anna, una observadora internacional de l'ONU, ha estat segrestada en un país immers en un conflicte bèl·lic. L'han dut a una sala tancada plena de llibres on conviurà amb sis dones que també han estat recloses contra la seva voluntat. Elles, que a diferència de l'Anna sí que són originals del país on es troben, l'ajudaran a entendre la seva nova situació i a saber com s'ha de comportar per intentar sobreviure. La convivència no és fàcil i el fet que l'Anna sigui estrangera desperta recels en algunes de les dones. De cop els llums s'encenen i descobrim que ens trobem a l'assaig d'una obra teatral en un centre de refugiats a Catalunya. L'Anna és una actriu professional que, sota les ordres de la Directora, està participant en un projecte amb dones refugiades perquè aquestes expliquin les seves històries. Aquesta aturada de l'assaig obrirà un diàleg on la May, una de les dones refugiades, explicarà per què no tot és tan fàcil d'explicar i d'entendre com l'Anna i la Directora es pensen.Obra Sartre contra Camus(2014) Brugarolas, ManuelUna companyia de teatre assaja una obra de creació sobre l'enfrontament intel·lectual entre Sartre i Camus. A l'assaig d'avui, en un petit teatre de barri, el Director de l'obra ha convidat en Jean Daniel, un periodista francès que va ser amic de Camus i que també va conèixer Sartre. Amb la seva participació i la dels actors que representen Sartre, Camus, Simone de Beauvoir, Maria Casares, René Char i alguns dels personatges de diferents obres dels dos autors, la companyia repassa diferents moments de la vida dels dos protagonistes. Per fer-ho, relaten les posicions enfrontades que Camus i Sartre van tenir pel que fa a temes com la natura, la raó, la revolució, el poder, el fet de ser escriptors, la filosofia, l'ús del llenguatge, l'amor, el periodisme i, finalment, la mort. Durant aquest assaig la realitat i la ficció es barregen constantment creant una doble lectura d'algunes de les rèpliques pel fet de no saber exactament si pertanyen al personatge i la seva dimensió o a l'actor que l'està interpretant.