Manuel Molins Casaña

Carregant...
Foto de perfil
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Alfara del Patriarca, Horta Nord, 1946. Dramaturg i professor. Va ser fundador del Grup 49 de teatre amb el qual participà en el moviment de Teatre Independent, que en la dècada de 1970 es proposava recuperar la llengua i cultura pròpies del País Valencià. Ha estat guardonat amb premis com el de la Crítica de teatre de l'Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana, el Premi Octubre de teatre, el Premi de la Crítica dels Escriptors Valencians i el Premi Ciutat de València.
Nom

Resultats de la cerca

Mostrant1 - 10 de 10
  • Obra
    Tànger
    (1998) Molins Casaña, Manuel
    El dia del seu trenta-sisè aniversari, un home que ha passat més de mitja vida entrant i sortint de la presó, amb problemes amb drogues, robatoris i males companyies en general, decideix suïcidar-se amb un xut d'heroïna en un hotel car de Tànger, la seva ciutat estimada. L'interlocutor absent del seu monòleg és la seva mare, a qui retreu que no hagi volgut saber mai res d'ell i que només s'hagi limitat a enviar-li roba i diners des que va marxar de casa fa vint anys. Es fa evident que amb la resta de la seva família (el pare difunt i els germans) la seva relació tampoc era bona.
  • Obra
    Mobil my world
    (2016) Molins Casaña, Manuel
    En Pau té setze anys i compleix un mes de serveis a la comunitat a la granja escola on ha estat internat per assetjar la Mireia. En un moment de descans explica la seva visió del món, que és masclista, homòfoba i de submissió total al telèfon mòbil i a les aplicacions que permeten controlar les persones. Només desitja que s'acabi el mes a la granja, on l'obliguen a estar en contacte amb la natura, per retornar al que ell considera la llibertat.
  • Obra
    El darrer cigarret
    (2006-11) Molins Casaña, Manuel
    Una dona fuma al llit de matrimoni. Al seu costat, d'esquenes a ella, el seu marit aparentment dorm. És una escena que es reprodueix cada nit. L'esperit del marit apareix a l'habitació, invisible a la dona, i fa un monòleg on repassa les circumstàncies que els han dut al desamor, a la insatisfacció com a parella. El marit, en realitat, aquesta nit ha mort.
  • Obra
    Ginesta
    (1980-02) Molins Casaña, Manuel
    A les acaballes dels anys setanta del segle passat, una dona, Ginesta, parla del descobriment de la seva sexualitat, de les amigues de l'institut, de les seves parelles i de com, amb el pas dels anys, han anat evolucionant les seves relacions de parella i les de les seves amigues.
  • Obra
    Shakespeare : (La mujer silenciada)
    (1996) Molins Casaña, Manuel
    Una dona explica la seva vida en una taverna dels afores de Londres, poc després de la mort del seu germà William Shakespeare. La dona assegura que fou ella qui escriví les obres que li donaren la fama a William i que ell tan sols escrivia el que ella li dictava. Els temes que centraran el seu monòleg són la seva infància a Stratford, els inicis en l’escriptura, la trobada amb Christopher Marlowe i els motius que l’impulsaren a escriure els sonets.
  • Obra
    Bullia el mar (Cant d'Ilir Kosoré)
    (2003-01) Molins Casaña, Manuel
    Un nen de cinc anys, Ilir Kosoré, explica que va fugir de Kosovo amb la seva mare a causa dels maltractaments que ella patia per part del pare. Amb la complicitat de l'àvia, aconsegueixen marxar de casa, però tant la mare com el mateix Ilir moren ofegats al mar mentre intenten arribar a Itàlia.
  • Obra
    Puf!
    (2004-02) Molins Casaña, Manuel
    Un home, l'Antoni, entra en un bar i mentre s'encén una cigarreta i beu cervesa coneix un altre home, que també es diu Antoni, a la barra. Li explica que és un obrer que ha perdut la feina a causa del capitalisme salvatge i li parla de la seva joventut i de quan els seus pares volien que estudiés però ell no servia pels estudis. També explica que de jove tenia un gran apetit sexual, que satisfeia sovint. Rememorar tot això li fa agafar ganes de fer l'amor, però llavors recorda que la seva dona està treballant i no podrà satisfer el seu desig, de manera que novament maleeix els horaris i les vicissituds de la classe treballadora.
  • Obra
    La màquina del doctor Wittgenstein
    (1987) Molins Casaña, Manuel
    L’obra està dividida en tres monòlegs. En el primer, Thomas, un home que ha matat a la seva dona de manera irracional, es dirigeix al seu antic mestre, el filòsof Wittgenstein, i li exposa el seu cas per veure si aquest és capaç de descobrir les causes que l’impulsaren al crim. En el segon, Wittgenstein parla amb Thomas mentre treballa en una màquina, una rentadora de paraules, que servirà per evitar la confusió en el llenguatge. Un metge psiquiatra estudiarà el cas de Thomas en el tercer monòleg. Però en acabar de parlar el metge, descobrim que era el filòsof disfressat, i després, que la imatge de filòsof era també una disfressa de l’assassí.
  • Obra
    La música de les esferes
    (2005) Molins Casaña, Manuel
    Un home parla al seu nou psiquiatre. Afirma que ja ha passat per molts altres psiquiatres i que tots li han errat el diagnòstic perquè el consideren un boig que pateix tot tipus de deliris. Es posa a cantar qui-qui-ri-qui insistentment i diu que en realitat és un artista perquè només un artista pot repetir conscientment el seu art, a diferència d'un boig que només pot deixar anar els seus impulsos. Intenta convèncer el psiquiatre que els seus qui-qui-ri-qui són la Música Celestial, la música de les esferes, però el psiquiatre en cap moment respon.
  • Obra
    Combat : (un rèquiem per Maria Callas)
    (1989) Molins Casaña, Manuel
    L'obra ens mostra el conflicte de personalitat que assolava Maria Callas mitjançant l'enfrontament de dues projeccions del seu jo interior: Callas (projecció de la diva) i Maria (la part més humana). El combat ens portarà a repassar alguns dels passatges més significatius de la seva vida a través de diversos monòlegs i diàlegs. Les dues projeccions continuaran enfrontant-se fins arribar a una certa conciliació que precedirà la mort de la cantant.