Beth Escudé Gallès

Carregant...
Foto de perfil
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Barcelona (1963). Dramaturga, directora escènica i docent teatral. Escriu des de l'any 1995.
Nom

Resultats de la cerca

Mostrant1 - 3 de 3
  • Obra
    Aurora De Gollada
    Escudé Gallès, Beth
    És una obra que de manera irònica parla de com la societat tracta a les víctimes de violència de gènere. L'Aurora és una dona maltractada que ha denunciat moltes vegades el seu marit; de fet, a la comissaria ja la coneixen. Aquesta vegada, però, hi arriba dessagnant-se: el seu marit l'ha degollat. Intenta posar una última denúncia però abans de signar mor. La forense i el maquillador de morts la porten a un programa de televisió que és un concurs on per votació popular es concedeix la beatificació al guanyador. L'Aurora guanya el concurs i se'n va al més enllà. Passa per l'Infern i després se'n va al Cel. Al Cel es troba al Senyor-Crist amb qui finalment decideix no quedar-se ja que per fi té la possibilitat d'inventar un món diferent on ella pugui tenir un present. L'obra acaba amb l'Aurora en una funerària encarregant el seu epitafi, el seu marit l'ha amenaçat de matar-la i sap que ho complirà. En el seu epitafi decideix no posar-hi res, ni un nom, ni una data... En el del seu marit, que sap que se suïcidarà poc després de matar-la, ho té clar: "La teva família et recordarà sempre".
  • Obra
    Tra(d)iciones
    Escudé Gallès, Beth
    Cinc dones i moltes tradicions per trencar. Fadouma és una dona subsahariana que emigra a Anglaterra, que explica que és culpable d'haver creat una clínica clandestina per fer creure a les famílies de les nenes musulmanes que els hi ha fet una mutilació de clítoris, però en realitat aquestes noies podran gaudir del sexe. Cristina, és una dona que es revela contra el seu marit que està dormint i contra el llenguatge de les frases fetes que ho donen tot per fet. Lunae, Vestal que se la juga amb cinc companyes més davant el Gran Pontífex, que l'amenaça amb la immolació. Mercè, la cangur d'una nena que no deixa de plorar, decideix explicar-li una versió del conte de la Ventafocs on la princesa no vol ser princesa, sinó poder prendre les seves pròpies decisions. Finalment, Irina, la curiosa terrorista txetxena que malgrat no ser una experta tecnològica aconsegueix gravar-li un últim vídeo de comiat a la seva filla just abans de pretendre fer explotar la sala de teatre. Entre història i història, les actrius interpreten cançons de diferents estils, des d'una sevillana a un rap passant, per una peculiar nana.
  • Obra
    Cabaret diabòlic
    Escudé Gallès, Beth
    La dona més pecadora de la Història de la Humanitat, Heva, ens va presentant les cinc convidades de luxe de la nit. La primera és Helena de Troia, una nana barbuda molt lletja, que -ningú no sap per què- li deien la Bella Helena; per ella es va lliurar una de les guerres més ferotges de l'Antiga Grècia. La següent en desfilar pel cabaret és Rhotsvitta de Gandersheim, la monja que va ser la primera dramaturga de l'era cristiana (segle X). Després apareix Grazida de Montaillou amb un número de ventrilòquia on la vídua de Pierre Lizier se sotmet a les preguntes de l'inquisidor per haver estat la barjaula del rector de Montaillou. La quarta en discòrdia és Erzsébet Bathory, comtessa hongaresa que, com totes les de la seva condició social de l'època, es feien portar consoladors de Venècia. La culpa no la persegueix, ni tan sols per haver assassinat 650 noies al seu castell. L'última convidada és Leni Riefenstahl, directora de cinema i actriu del segle XX. Amb un número d'escapisme es pregunta retòricament si ha de demanar disculpes per haver fet pel·lícules i documentals punyents contra els poders mundials. Probablement aquestes són part de les dones més criminalitzades d’aquesta societat, i és a través d'aquestes biografies i de la pròpia Heva que l'obra ens fa reflexionar sobre un concepte tan desprestigiat com és la culpa i els beneficis que aporta la desobediència en la recerca de la pròpia identitat, tan torturada i reprimida pel pes dels segles. La seva arma per combatre les imposicions de la tradició? Sense cap mena de dubte, el riure diabòlic.