Albert Mestres Emilió

Carregant...
Foto de perfil
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Barcelona, 1960. Escriptor i traductor. Ha escrit novelĀ·la, teatre, poesia, assaig i narrativa breu.
Nom

Resultats de la cerca

Mostrant1 - 10 de 11
  • Obra
    DramĆ tic
    (1999) Mestres Emilió, Albert
    ā€œDramĆ ticā€ explica la història de Tea. De fet, els tres personatges de l’obra, TeaA, TeaB i TeaC, no són res mĆ©s que tres edats diferents de Tea, Ć©s a dir, la Tea jove, la Tea madura i la Tea vella respectivament. Al llarg de l’obra, se’ns explica com, en el seu enfrontament diari amb un món bĆ sicament masculĆ­, Tea perd, fracassa i Ć©s humiliada sense cap mena de contemplacions pels diferents homes de la seva vida. Quan era una nena, el seu pare la feia sentir-se culpable per no haver nascut nen, n’abusava sexualment, i la pegava. Ja casada, explica com el seu home va deixar de fer-li l’amor desprĆ©s de tenir el seu fill AdriĆ  i com, desprĆ©s de separar-se, li va prendre la custòdia del fill a causa de la seva tendĆØncia a la depressió. Finalment, de gran, l’AdriĆ  li ha fet creure repetidament que ha sigut una mala mare. Ɖs per tot això que Tea tĆ© la impressió que no ha sigut ā€œni filla, ni dona, ni mareā€.
  • Obra
    Odola
    Mestres Emilió, Albert
    Hi ha dos morts al terra, dos cossos tapats amb mortalla. Dos germans: un és titllat pel Senat de terrorista i l'altre de demòcrata. Antígona, filla d'Èdip, té clar i defensa a ultrança compartir l'amor i no l'odi ja que creu que «al regne de la Mort no hi ha demòcrates ni terroristes», i que el que ha de prevaler per sobre de tot són les lleis eternes i naturals. El Senat, però, és partidari que no es pot estimar l'enemic sense trair la pàtria, i portarà les seves lleis fins les últimes conseqüències. Panxo/Panxa és del parer del Senat i malgrat no raonar l'opinió n'és el braç executor i és qui mata Antígona. Èdip, vell i cec, és obligat a marxar a l'exili ja que a Tebes no hi ha lloc pels que no compleixen les lleis interpretades per la majoria.
  • Obra
    Temps real
    Mestres Emilió, Albert
    La Clita és dona i mare, protectora, possessiva i passiva; la major part del temps el dedica a rentar plats i es pregunta contínuament com ho ha de fer perquè no li facin pudor les mans després de rentar. En Nonet és marit, bon pare, bon home i violent; quan és a casa sempre beu i quan és fora tothom tem que desaparegui o el matin a la guerra. En Gisto és l'amant de la Clita, egoista i manipulador; es passa el dia bevent i aprofita quan la Clita marxa de casa per abusar i maltractar l'Uri i l'Eli. L'Uri i l'Eli són els infants, els fills del matrimoni, innocents, juganers i curiosos amb la seva sexualitat, fins que la violència que veuen els consumeix i els fa ser endimoniats i cruels. Finalment hi ha l'Actor, no sabem res d'ell, però ens posa en context abans de cada acte. Tots ells conformen una família que viu situacions quotidianes de manera repetida on la violència hi va entrant de mica en mica, cada vegada amb més contundència fins a acabar amb tres assassinats. La sensació que es transmet és com el temps i la violència s'entrellacen en una espiral que ens empresona i ho arrasa tot.
  • Obra
    Farsa
    Mestres Emilió, Albert
    El propi Mestres diu que Ć©s una mateixa història explicada de tres formes diferents: 1. Joan PRƒLEG Ć©s un treballador del teatre que li toca fer de tot. A travĆ©s d'un monòleg ens critica les obres experimentals que es fan en el seu teatre i tambĆ© ens explica que l'escenògraf i l'autor de l'obra s'han barallat per una cadira a escena i que finalment s'ha decidit que no hi hagi res dalt l'escenari. Joan PRƒLEG s'acomiada cantant una cançó sobre l'episodi de l'IlĆ­ada en el qual IfigĆØnia, filla del rei AgamĆØmnon, ha de ser sacrificada per son pare per poder participar en la Guerra de Troia. 2. En la segona part apareix GĆØnia, que des de la mudesa pretesa ens transmet la por, el fred, la mort, l'amor obligat de la seva mare, el sexe sense paraules... 3. En la darrera part hi surt l'Actor, que ens representa com explica la mateixa història donant-li veu a tots els personatges. El president del millor paĆ­s del món estĆ  a punt de comenƧar la guerra que porta temps planificant quan uns terroristes l'amenacen amb matar la seva filla si els ataca. El president rebrĆ  moltes pressions per part dels seus socis i tambĆ© per part de la seva famĆ­lia. Finalment, decideix tirar endavant el projecte de futur de paĆ­s.
  • Obra
    Dos de dos
    Mestres Emilió, Albert
    En un barri de Barcelona, Rajid, un immigrant paquistanĆØs s’introdueix en la vida d’una parella d’edat avanƧada, l'Helena i en Manelic, que passen els dies recordant quan ella era habitual de La Paloma i ell cap de colla dels Xiquets de les Cabòries. Ara ella Ć©s una mestressa de casa xenòfoba que sent atracció sexual per en Rajid, a qui maltracta i menysprea i, a la vegada, hi mantĆ© relacions. En Manelic s'ha convertit en un bevedor tranquil a qui no l'alteren les actituds racistes de la seva dona, però tampoc li ve de gust seguir-li la corda.
  • Obra
    Cargol treu banya
    (2000) Mestres Emilió, Albert
    Una dona que forma part del bĆ ndol dels venƧuts en una guerra es lamenta i explica a un possible fill l’arribada al poble de l’exĆØrcit enemic, la destrucció de les cases, la matanƧa de tots els homes, joves i vells, i la violació que va patir per part de mĆ©s de quaranta soldats. A conseqüència d'aquestes violacions, la dona tĆ© por d'estar embarassada.
  • Obra
    Vides de tants: psicopatologia de la vida quotidiana
    Mestres Emilió, Albert
    Són el Jo, l'Ell, l'Ella i l'Altre que al seu torn són la Bet, el Freddy, la Monsterrat, el Joaquim... fins a vint-i-dos personatges. Des de joves que surten a ballar a la discoteca, passant de pares que creuen que no dediquen prou temps als seus fills, a tiets-avis a qui no els arriba la pensió. Vint-i-dos vides narrades de manera encadenada, totes reflecteixen la societat de finals del segle XX: el Barça, matrimonis amb infidelitats, inventar anècdotes per lligar, tenir una crisi personal quan creus que la teva joventut s'acaba, els primers amors carregats de gelosia, les actrius que es fan famoses perquè surten a les sèries de televisió, les vides psicoanalitzades, els homes masclistes parlant d'homes masclistes, preocupar-se pels diners, anar al Bagdad i prendre vi, molt vi, i agafar una bona borratxera.
  • Obra
    Contes estigis o el cabaret dels morts : Obra mòbil
    (1995) Mestres Emilió, Albert
    Albert Mestres Ć©s conduĆÆt a l’Hades per un barquer. Per endarrerir el moment de trobar-se amb la Mort, Mestres explica cinc històries. En la primera, una dona accepta mantenir relacions sexuals amb un tinent per salvar el seu home, però Ć©s enganyada. En la segona, un ermitĆ  Ć©s encisat per una dona d’aigües i acaba ofegant-se mentre intenta seguir-la dins del llac. En la tercera, una viuda aprofita el cadĆ ver del seu marit mort recentment per salvar la vida d’un soldat amb qui acaba de tenir relacions sexuals. En la quarta, un rei berber fa de mediador entre dos homes que necessiten la mateixa esclava. En la cinquena, una noia que ha robat a un tractant cau en el parany que li han preparat per fer-li retornar els diners. DesprĆ©s d’aquesta Ćŗltima història, es produeix la trobada amb la Mort, una trobada que resulta còmica quan l’Albert Mestres no tĆ© diners per pagar el barquer i proposa que el retornin a l’altre barri.
  • Obra
    Zwdu o El dubte / Le doute / Der Zweifel
    Mestres Emilió, Albert
    Zw i Du tenen una vida molt lligada. Tots dos es comuniquen essencialment a través de les interjeccions Eh i Ah i els costa posar-se d'acord en totes les decisions que han de prendre: des de les més banals, com qui serveix la sopa, fins de més transcendentals, com qui ha de morir abans. Tots dos tenen una barba molt llarga amb la particularitat que on comença una acaba l'altra, és a dir, que estan units literalment per les seves barbes. Això provoca que ho hagin de fer tot junts, fins i tot es mengen la sopa a cullerades a l'uníson. Zw i Du discuteixen constantment per tot, però a la vegada es cuiden i s'estimen i no poden concebre la vida un sense l'altre. Un dia decideixen posar fi a la seva vida perquè és absurda. Quan ja ho tenen tot preparat (taüt, revòlver, etc.) malgasten totes les bales i es queden sense. Finalment decideixen deixar-ho per l'endemà i seguir amb la seva vida de sempre, com a mínim, un sopar més.
  • Obra
    Peça cua per a l' "Informe per a una acadèmia" de Franz Kafka
    (1998) Mestres Emilió, Albert
    En acabar la representació de l' "Informe per a una acadèmia", de Kafka, l'actor surt a saludar el públic i els demana de quedar-se un moment, perquè té una cosa a dir-los: està desesperat perquè ja ningú no el contracta com a actor. Abans canviava de papers, havia fet l'Otel·lo, de Manelic, d'Antíoc, etc. Però per culpa d'una crítica apareguda al un diari, ja només el volen per fer de mico i representar 'ad eternum' el mateix paper. La seva dona l'ha deixat i s'ha endut els fills, i el telèfon del productor oferint-li un nou paper no sonarà mai més.