Albert Mestres Emilió
Carregant...
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Barcelona, 1960. Escriptor i traductor. Ha escrit novelĀ·la, teatre, poesia, assaig i narrativa breu.
Nom
11 resultats
Resultats de la cerca
Mostrant1 - 10 de 11
Obra DramĆ tic(1999) Mestres Emilió, AlbertāDramĆ ticā explica la història de Tea. De fet, els tres personatges de lāobra, TeaA, TeaB i TeaC, no són res mĆ©s que tres edats diferents de Tea, Ć©s a dir, la Tea jove, la Tea madura i la Tea vella respectivament. Al llarg de lāobra, seāns explica com, en el seu enfrontament diari amb un món bĆ sicament masculĆ, Tea perd, fracassa i Ć©s humiliada sense cap mena de contemplacions pels diferents homes de la seva vida. Quan era una nena, el seu pare la feia sentir-se culpable per no haver nascut nen, nāabusava sexualment, i la pegava. Ja casada, explica com el seu home va deixar de fer-li lāamor desprĆ©s de tenir el seu fill AdriĆ i com, desprĆ©s de separar-se, li va prendre la custòdia del fill a causa de la seva tendĆØncia a la depressió. Finalment, de gran, lāAdriĆ li ha fet creure repetidament que ha sigut una mala mare. Ćs per tot això que Tea tĆ© la impressió que no ha sigut āni filla, ni dona, ni mareā.Obra OdolaMestres Emilió, AlbertHi ha dos morts al terra, dos cossos tapats amb mortalla. Dos germans: un Ć©s titllat pel Senat de terrorista i l'altre de demòcrata. AntĆgona, filla d'Ćdip, tĆ© clar i defensa a ultranƧa compartir l'amor i no l'odi ja que creu que Ā«al regne de la Mort no hi ha demòcrates ni terroristesĀ», i que el que ha de prevaler per sobre de tot són les lleis eternes i naturals. El Senat, però, Ć©s partidari que no es pot estimar l'enemic sense trair la pĆ tria, i portarĆ les seves lleis fins les Ćŗltimes conseqüències. Panxo/Panxa Ć©s del parer del Senat i malgrat no raonar l'opinió n'Ć©s el braƧ executor i Ć©s qui mata AntĆgona. Ćdip, vell i cec, Ć©s obligat a marxar a l'exili ja que a Tebes no hi ha lloc pels que no compleixen les lleis interpretades per la majoria.Obra Temps realMestres Emilió, AlbertLa Clita Ć©s dona i mare, protectora, possessiva i passiva; la major part del temps el dedica a rentar plats i es pregunta contĆnuament com ho ha de fer perquĆØ no li facin pudor les mans desprĆ©s de rentar. En Nonet Ć©s marit, bon pare, bon home i violent; quan Ć©s a casa sempre beu i quan Ć©s fora tothom tem que desaparegui o el matin a la guerra. En Gisto Ć©s l'amant de la Clita, egoista i manipulador; es passa el dia bevent i aprofita quan la Clita marxa de casa per abusar i maltractar l'Uri i l'Eli. L'Uri i l'Eli són els infants, els fills del matrimoni, innocents, juganers i curiosos amb la seva sexualitat, fins que la violĆØncia que veuen els consumeix i els fa ser endimoniats i cruels. Finalment hi ha l'Actor, no sabem res d'ell, però ens posa en context abans de cada acte. Tots ells conformen una famĆlia que viu situacions quotidianes de manera repetida on la violĆØncia hi va entrant de mica en mica, cada vegada amb mĆ©s contundĆØncia fins a acabar amb tres assassinats. La sensació que es transmet Ć©s com el temps i la violĆØncia s'entrellacen en una espiral que ens empresona i ho arrasa tot.Obra FarsaMestres Emilió, AlbertEl propi Mestres diu que Ć©s una mateixa història explicada de tres formes diferents: 1. Joan PRĆLEG Ć©s un treballador del teatre que li toca fer de tot. A travĆ©s d'un monòleg ens critica les obres experimentals que es fan en el seu teatre i tambĆ© ens explica que l'escenògraf i l'autor de l'obra s'han barallat per una cadira a escena i que finalment s'ha decidit que no hi hagi res dalt l'escenari. Joan PRĆLEG s'acomiada cantant una cançó sobre l'episodi de l'IlĆada en el qual IfigĆØnia, filla del rei AgamĆØmnon, ha de ser sacrificada per son pare per poder participar en la Guerra de Troia. 2. En la segona part apareix GĆØnia, que des de la mudesa pretesa ens transmet la por, el fred, la mort, l'amor obligat de la seva mare, el sexe sense paraules... 3. En la darrera part hi surt l'Actor, que ens representa com explica la mateixa història donant-li veu a tots els personatges. El president del millor paĆs del món estĆ a punt de comenƧar la guerra que porta temps planificant quan uns terroristes l'amenacen amb matar la seva filla si els ataca. El president rebrĆ moltes pressions per part dels seus socis i tambĆ© per part de la seva famĆlia. Finalment, decideix tirar endavant el projecte de futur de paĆs.Obra Dos de dosMestres Emilió, AlbertEn un barri de Barcelona, Rajid, un immigrant paquistanĆØs sāintrodueix en la vida dāuna parella dāedat avanƧada, l'Helena i en Manelic, que passen els dies recordant quan ella era habitual de La Paloma i ell cap de colla dels Xiquets de les Cabòries. Ara ella Ć©s una mestressa de casa xenòfoba que sent atracció sexual per en Rajid, a qui maltracta i menysprea i, a la vegada, hi mantĆ© relacions. En Manelic s'ha convertit en un bevedor tranquil a qui no l'alteren les actituds racistes de la seva dona, però tampoc li ve de gust seguir-li la corda.Obra Cargol treu banya(2000) Mestres Emilió, AlbertUna dona que forma part del bĆ ndol dels venƧuts en una guerra es lamenta i explica a un possible fill lāarribada al poble de lāexĆØrcit enemic, la destrucció de les cases, la matanƧa de tots els homes, joves i vells, i la violació que va patir per part de mĆ©s de quaranta soldats. A conseqüència d'aquestes violacions, la dona tĆ© por d'estar embarassada.Obra Vides de tants: psicopatologia de la vida quotidianaMestres Emilió, AlbertSón el Jo, l'Ell, l'Ella i l'Altre que al seu torn són la Bet, el Freddy, la Monsterrat, el Joaquim... fins a vint-i-dos personatges. Des de joves que surten a ballar a la discoteca, passant de pares que creuen que no dediquen prou temps als seus fills, a tiets-avis a qui no els arriba la pensió. Vint-i-dos vides narrades de manera encadenada, totes reflecteixen la societat de finals del segle XX: el BarƧa, matrimonis amb infidelitats, inventar anĆØcdotes per lligar, tenir una crisi personal quan creus que la teva joventut s'acaba, els primers amors carregats de gelosia, les actrius que es fan famoses perquĆØ surten a les sĆØries de televisió, les vides psicoanalitzades, els homes masclistes parlant d'homes masclistes, preocupar-se pels diners, anar al Bagdad i prendre vi, molt vi, i agafar una bona borratxera.Obra Contes estigis o el cabaret dels morts : Obra mòbil(1995) Mestres Emilió, AlbertAlbert Mestres Ć©s conduĆÆt a lāHades per un barquer. Per endarrerir el moment de trobar-se amb la Mort, Mestres explica cinc històries. En la primera, una dona accepta mantenir relacions sexuals amb un tinent per salvar el seu home, però Ć©s enganyada. En la segona, un ermitĆ Ć©s encisat per una dona dāaigües i acaba ofegant-se mentre intenta seguir-la dins del llac. En la tercera, una viuda aprofita el cadĆ ver del seu marit mort recentment per salvar la vida dāun soldat amb qui acaba de tenir relacions sexuals. En la quarta, un rei berber fa de mediador entre dos homes que necessiten la mateixa esclava. En la cinquena, una noia que ha robat a un tractant cau en el parany que li han preparat per fer-li retornar els diners. DesprĆ©s dāaquesta Ćŗltima història, es produeix la trobada amb la Mort, una trobada que resulta còmica quan lāAlbert Mestres no tĆ© diners per pagar el barquer i proposa que el retornin a lāaltre barri.Obra Zwdu o El dubte / Le doute / Der ZweifelMestres Emilió, AlbertZw i Du tenen una vida molt lligada. Tots dos es comuniquen essencialment a travĆ©s de les interjeccions Eh i Ah i els costa posar-se d'acord en totes les decisions que han de prendre: des de les mĆ©s banals, com qui serveix la sopa, fins de mĆ©s transcendentals, com qui ha de morir abans. Tots dos tenen una barba molt llarga amb la particularitat que on comenƧa una acaba l'altra, Ć©s a dir, que estan units literalment per les seves barbes. Això provoca que ho hagin de fer tot junts, fins i tot es mengen la sopa a cullerades a l'unĆson. Zw i Du discuteixen constantment per tot, però a la vegada es cuiden i s'estimen i no poden concebre la vida un sense l'altre. Un dia decideixen posar fi a la seva vida perquĆØ Ć©s absurda. Quan ja ho tenen tot preparat (taüt, revòlver, etc.) malgasten totes les bales i es queden sense. Finalment decideixen deixar-ho per l'endemĆ i seguir amb la seva vida de sempre, com a mĆnim, un sopar mĆ©s.Obra PeƧa cua per a l' "Informe per a una acadĆØmia" de Franz Kafka(1998) Mestres Emilió, AlbertEn acabar la representació de l' "Informe per a una acadĆØmia", de Kafka, l'actor surt a saludar el pĆŗblic i els demana de quedar-se un moment, perquĆØ tĆ© una cosa a dir-los: estĆ desesperat perquĆØ ja ningĆŗ no el contracta com a actor. Abans canviava de papers, havia fet l'OtelĀ·lo, de Manelic, d'AntĆoc, etc. Però per culpa d'una crĆtica apareguda al un diari, ja nomĆ©s el volen per fer de mico i representar 'ad eternum' el mateix paper. La seva dona l'ha deixat i s'ha endut els fills, i el telĆØfon del productor oferint-li un nou paper no sonarĆ mai mĆ©s.