Albert Mestres Emilió

Carregant...
Foto de perfil
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Barcelona, 1960. Escriptor i traductor. Ha escrit novelĀ·la, teatre, poesia, assaig i narrativa breu.
Nom

Resultats de la cerca

Mostrant1 - 7 de 7
  • Obra
    AquilĀ·les o l'estupor
    (2012) Mestres Emilió, Albert
    Ballet dramàtic en el qual l'autor repassa la mitologia clàssica al voltant de la guerra de Troia, amb el destí d'Aquil·les com a eix central. A partir d'episodis coreografiats i de les converses claus d'Aquil·les, l'obra reflexiona sobre la capacitat de decidir el destí d'un mateix, dels deutes que tenim amb les nostres circumstàncies i per què l'amor, és a dir, la relació lliure i recíproca entre iguals, és l'única salvació.
  • Obra
    Orfeu i EurĆ­dice
    (2012) Mestres Emilió, Albert
    Versió operística i en vers del mite clàssic d'Orfeu i la seva davallada a l'infern a buscar Eurídice, després que aquesta morís arran de la mossegada d'una serp. L'autor introdueix el personatge de Panxa, una bacant que persegueix Orfeu i que prepara la mort d'Eurídice per aconseguir-lo. Quan Orfeu retorna sense la seva dona i decideix que no vol seguir cantant ni estar amb ningú, però, Panxa l'apunyala i el cor de bacants el desmembra.
  • Obra
    Amor pur
    (2020) Mestres Emilió, Albert
    Greta i Friday són dos adolescents que es coneixen un divendres a una concentració del moviment reivindicatiu Fridays for Future promogut per l'activista Greta Thunberg. Junts es descobriran l'una a l'altre l'amor, el sexe i les pors sobre un futur incert que la generació precedent els ha estroncat. Al llarg de les converses que mantenen, els dos joves s'adonen no només de la manca de referents vigents, sinó també que ningú els ha ensenyat a estimar. Greta i Friday, doncs, aprenen a defugir la por d'una decepció futura gràcies a l'amor que es tenen.
  • Obra
    Inventari d'objectes perduts i altres
    (2009) JuliĆ , Gemma
    El suposat i mòbil Departament de Recerca i Arxiu d'Objectes Perduts fa una jornada de portes obertes. Ɖs, doncs, grĆ cies al tĆ ndem que formen les doctores Moli(ner) i Font(coberta), responsables de l’arxiu, -dues cientĆ­fiques molt poc reconegudes-, que accedim a una trobada teatral amb les històries que guarden uns objectes aparentment insignificants i perduts. Les doctores acullen els visitants i comparteixen la seva passió per la feina: protegir, ordenar i classificar els objectes perduts, aixĆ­ com estimar les històries que guarden i emocionar-se pel seu potencial.
  • Obra
    Una història de Catalunya
    Mestres Emilió, Albert
    Gramona és un mossèn que durant la Guerra Civil espanyola s'ha d'amagar fins que decideix passar al bàndol dels nacionals. Laiet és el seu germà i un militant republicà convençut, que acaba rebutjant l'ajuda de Gramona i és afusellat a Montjuïc amb els seus companys. Anys més tard, durant la postguerra i el Franquisme, Gramona es fa càrrec del seu nebot Tinet. Tinet es casa amb Pipa i tenen una filla, l'Ona, filla de la Transició espanyola i crítica amb el tractament de la memòria històrica. Finalment Tinet confessa que Gramona va abusar d'ell quan era petit i que d'aquesta violació va parir a Pipa. Gramona ho reconeix i confessa que va abandonar a Pipa a una casa de gent benestant perquè pensava que li podrien donar una vida millor.
  • Obra
    Onze mĆ­nimes
    (2017) Mestres Emilió, Albert
    Recull d'onze peces de teatre breu, cadascuna encapçalada per una lletra de l'alfabet, en les quals es posa en dubte la percepció del fet teatral. En ocasions apareix una situació quotidiana, en d'altres es trenca la quarta paret i, sovint, a les peces es dissocien els canals de percepció: quan apareix una veu, ho fa sense situació; si hi ha un cos que frega el terra amb les seves passes, el cos no és visible, etc. L'escenari és el marc de realitat en què l'autor, doncs, juga a amplificar aspectes de la realitat per qüestionar-los.
  • Obra
    Mrs. Death: farsa-guinyol sobre poemes de Salvador Espriu
    Mestres Emilió, Albert
    Dos poetes narren com la mort o Mrs Death va envaint les vides de: dos enterramorts que protagonitzen una escena pròpia del teatre de l'absurd, en la qual eviten cops de pala constantment fins caure al terra tots dos; un home i una dona que sopen tranquil·lament; dos cecs que es mouen manipulats per la pròpia mort; i una princesa i un enamorat que viuen el procés d'enamorament però que finalment la mort també els atrapa.