Sílvia Navarro

Carregant...
Foto de perfil
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Barcelona, 1982. Directora, dramaturga, guionista i sociòloga. Llicenciada en sociologia i graduada en direcció escènica i dramatúrgia per l’Institut de Teatre. Cursa també un Postgrau en guió a Blanquerna-URL. Entre la seva producció teatral, destaca "Un turista se suïcida", Premi Ciutat d'Alcoi 2018, i "Negatius", Premi Frederic Roda 2020. El 2020 també és selecionada per a formar part del VIII Laboratorio de Escritura Teatral Fundación SGAE amb el text "El último soviético".
Nom

Resultats de la cerca

Mostrant1 - 5 de 5
  • Obra
    Negatius
    (2020-07) Navarro, Sílvia
    Endré Friedman –hongarès de família jueva- i Gerta Pohorylle -nascuda a Stuttgart en una família jueva polonesa emigrada- es coneixen a París l’any 1934, on els dos han arribat fugint del nazisme imperant. Ell és aficionat a la fotografia i comença a treballar de foto-periodista, i ella aviat s’hi aficionarà mentre pren forma una peculiar i convulsa història d’amor entre ells. L’any 1936, amb els dos plenament immersos en el món del foto-periodisme i per tal de cotitzar a l’alça les seves fotografies, Endré i Gerta s’inventen la figura de Robert Capa, un suposat fotògraf americà que els serveix de pseudònim per signar les fotos que ambdós prenen durant la Guerra Civil. Tanmateix, el pas dels anys, el silenci d’ell i la mort prematura d’ella, aixafada per un tanc l’any 1937, faran que tothom identifiqui Robert Capa amb Endré Friedman, i que Gerta vagi caient, poc a poc, en l’oblit.
  • Obra
    Un turista se suïcida
    (2018) Navarro, Sílvia
    Yoshi Tanaka, turista japonès de 29 anys i enamorat recentment de la seva veïna Asuka, se suïcida sense cap motiu aparent llançant-se daltabaix de la Pedrera, (tot i que podria haver-se llançat des de qualsevol edifici emblemàtic d’una gran ciutat, també qualsevol). D’una ciutat on qualsevol nen podria fer-se pipí a sobre dins d’un Starbucks perquè els seus pares el desatenen, qualsevol parella podria comprar-se un pis minúscul per un preu desorbitat, qualsevol dona embarassada podria decidir que ja no estima el pare del seu fill a punt de néixer, i qualsevol publicista trepa -a càrrec de l’última campanya que ha de rellançar el turisme a la ciutat-, podria morir accidentalment al moment àlgid de la seva carrera.
  • Obra
    El último soviético
    (2020) Navarro, Sílvia
    Sergei Krikalev és un cosmonauta i enginyer mecànic que el 1991 és enviat a una missió espacial de cinc mesos a la MIR per part de l’Agència Espacial Soviètica. Però, en el moment en què estava prevista la seva tornada, l’Agència Espacial es queda sense diners, i Sergei es veu obligat a allargar la seva missió de cinc a onze mesos, de tal manera que, amb la dissolució de la URSS, quan finalment torna a la terra, el cosmonauta ha deixat de ser soviètic per passar a ser rus. Aquesta és, així doncs, una missió que, sense una finalitat massa clara més enllà de salvar la imatge d’una nació a punt d’esfondrar-se, destarotarà la seva vida familiar al costat de la seva dona Yelena i la seva filla Olga.
  • Obra
    Ifigènia en taxi
    (2016) Navarro, Sílvia
    Ifigènia, actualització del personatge protagonista d’"Ifigènia a Àulida" d’Eurípides, ha de fer un sacrifici personal en pro del bé comú: ha de renunciar als seus somnis d’infantesa per tal de convertir-se en una adulta útil per a la societat. L’educació que va rebre i la seva carrera brillant li han ensenyat com fer-ho: ara té estudis, pis i feina. Els dimecres sopa a casa dels seus pares, i es crea un compte de Tinder. També fa llistes amb les coses que vol fer abans de morir i, mentre intenta fugir des de l’interior d’un taxi d’un món al qual sent que no pertany, s’oblida profundament de viure.
  • Obra
    94 minuts
    (2016) Navarro, Sílvia
    Una dramaturga vol escriure una obra sobre l’amor perfecte. Per aquesta raó, selecciona un candidat amb qui –seguint tots els preceptes de les relacions que funcionen- construirà una història d’amor idíl·lica que durarà exactament mil cent dies, i que ha de servir-li de material dramàtic. Paral·lelament, els dos actors que representaran l’obra s’enamoren durant el procés d’assajos, o potser decideixen interrompre la funció un cop estrenada i es troben davant del públic. Tot plegat mentre la dramaturga es pregunta si l’amor es pot crear de forma artificial, i d’on sorgeix la seva incapacitat d’estimar.