Josep Maria Miró
Carregant...
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
4 resultats
Resultats de la cerca
Mostrant1 - 4 de 4
Obra Olvidémonos de ser turistas(2017-06) Miró, Josep MariaUn matrimoni de Barcelona està de vacances a La Triple Frontera, on hi ha la cruïlla entre Argentina, Brasil i Paraguai. Han conegut casualment un jove viatger solitari en una de les rutes turístiques, i els demana si es pot sumar amb ells. Però la parella no assisteix a la cita amb el jove: la seva irrupció ha descobert una esquerda en la seva relació de més de 30 anys. L’endemà al matí, en Martí es lleva i s’adona que la Carme l’ha abandonat i ha marxat a Argentina, fora de tota ruta i previsió. Ella ha descobert un número de telèfon i es dirigeix a una direcció que li han donat. Ell, gràcies a la dona de fer feines, truca al mateix número i emprèn un viatge paral·lel. A poc a poc anirem descobrint les connexions de la parella amb la geografia i amb un episodi dolorós i no parlat, que aquest viatge fa sortir a la superfície. Els dos arribaran a una mateixa casa, la de Tía, una dona que acull i dona refugi a gent que ho necessita: el contestador automàtic encara té la veu del seu fill, mort de fa un temps, i estan molt contents de poder saber una mica més d'ell.Obra La dona que perdia tots els avions(2009-06) Miró, Josep MariaLa Sara és una turista professional: visita tots els hotels i restaurants d’un lloc i redacta informes per a empreses turístiques i asseguradores del primer món. Poques hores abans d’agafar el vol per tornar al seu país, espera asseguda al porxo d’una vella casa colonial a l’illa tropical on ha estat enviada per l’empresa. Prop seu té dues maletes, en una hi ha el seu equipatge i a l’altra alguns objectes personals, que ha tret de casa del seu difunt marit, mort fa temps i en estranyes circumstàncies. La Sara ha perdut sobtadament la visió després d’haver vist algunes de les fotografies que va fer el seu marit. Se li acosten un home i una dona, ambdós autòctons, amb inquietants i dubtoses intencions. Tots dos coneixien el seu marit, i, d’alguna manera, amb una màgia pròpia, l’hi fan proper. Finalment decideix apropiar-se de la maleta amb els seus objectes i quedar-se a l’illa. Ara ja podrà perdre tots els avions que vulgui.Obra Nerium Park(2012-10) Miró, Josep MariaEn Gerard i la Marta estrenen llar: han comprat un piset en una urbanització acabada de construir, als afores de la ciutat. Són una parella jove, amb feina i amb ganes d’escalar socialment. El pis els permetrà pensar en fer més gran la família. Com més temps passa, però, s’adonen que res és com esperaven que fos. El Gerard perd la feina i es va abandonant progressivament, i la Marta treballa molt i queda embarassada. Però, els dies passen i ningú no arriba a la urbanització: són els únics que l’habiten, i a la Marta la fa estar molt intranquil·la. En Gerard, però, celebra el dia que arriba en Sergi, un noi que ocuparà un traster i amb qui farà activitats. La Marta, però, mai no el veu, i acaba pensant que són imaginacions seves. La parella es va desfent i la il·lusió inicial es converteix en una mena de remordiment que els va consumint, juntament amb una extrema soledat.Obra Rai(2016-09) Miró, Josep MariaUn fotògraf explica la bellesa d'una fotografia: el mar, el cos d'un nen mort a l'aigua. Però justament la bellesa del que ocorre fa que es demani: com una mateixa imatge pot ser tan perfecta i contenir tan d'horror al mateix temps? El fotògraf es diu Rai i podria ser el mateix Rai de "La travessia" (J. M. Miró, 2015), un fotògraf de conflictes bèl·lics que es troba en un campament d’ajut humanitari en una zona assolada per la violència i la mort. Segurament en Rai ha dedicat la seva vida a aquest ofici, i ara es replanteja tota la seva carrera. Es tracta d'un monòleg que vol reflexionar sobre com una imatge que esdevé icònica, que conté l'extrema bellesa i l'extrem horror, acaba circulant per tot el món i buidant-se de sentit.