Sergi Pompermayer Gonzàlez

Carregant...
Foto de perfil
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Barcelona, 1967. Autor teatral. Llicenciat en veterinària, es dona a conèixer com a autor teatral l'any 1997 amb "Zowie" (XXV Premi Ciutat d'Alcoi). Altres obres seves són "Refugiats", "Top Model", "Llum de Guàrdia", "Oddi", "New Order", "Sacrifici", "La Comedia de las Mentiras" i "Blues". Té obres traduïdes a l’anglès, portuguès, txec, grec i castellà. Ha realitzat les dramatúrgies de "Timó d’Atenes" de William Shakespeare, "Don Joan" de Molière i "Carrer Robadors" de Mathias Enard, aquesta juntament amb Julio Manrique i Marc Artigau i guanyadora del Premi Max a la millor adaptació. També ha treballat com a guionista en diverses sèries i programes de televisió.
Nom

Resultats de la cerca

Mostrant1 - 7 de 7
  • Obra
    Sacrifici
    Pompermayer Gonzàlez, Sergi
    En Nil es retroba amb en Marc, el seu millor amic, que fa temps va marxar a estudiar a Londres; se'n van de copes. La cambrera del bar és la Mia, cantant d'un grup i enamorada del Nil. Aquella nit xerren tots tres i després se'n van cap a casa. A casa, al Nil l'espera la seva parella, la Lara. Fa temps que viuen junts. La Lara treballa en una botiga i en Nil en un supermercat, però pinta molt bé i li agradaria dedicar-s'hi. En Marc és molt ric i té moltes influències, i sempre anima en Nil perquè dediqui més temps a crear. La Lara queda embarassada i els plans del Nil de deixar la feina al supermercat i apostar per l'art se'n van en orris. En Marc s'enfada, mai li ha caigut bé la Lara; creu que en realitat en Nil mai n'ha estat enamorat i que estan junts per inèrcia. Aquella nit surten de copes i acaben al bar on treballa la Mia. Beuen molt i ballen, tots tres. Finalment la Mia i en Nil s'emboliquen. En Marc ho veu, i ho grava. L'endemà en Marc i la Lara tenen una discussió. Ell li explica que en Nil li ha fet el salt i que no vol tenir cap fill amb ella; li ensenya la gravació. La Lara deixa en Nil, que queda destrossat. En Marc, en canvi, està satisfet d'haver sacrificat la seva amistat amb en Nil per una bona causa.
  • Obra
    Lívia
    Pompermayer Gonzàlez, Sergi
    És la història de Lívia, la dona d'August en els seus darrers anys. Els últims dies d'August es regeixen pel seu afany de mantenir l'imperi romà. Vol recuperar la moral a la ciutat amb l'ajuda dels seus amics artistes: Mecenes, Ovidi i Horaci. Però també ha de contenir militarment la invasió dels germànics, amb l'ajuda de Tiberi. A més, el seu cercle de confiança conspira contra ell. August sap que s'està morint i necessita un hereu. Vol que ho sigui el seu nét Gai, però Lívia vol que ho sigui el seu fill, Tiberi. És per això que Lívia enverina a Gai, i convenç August que el millor és que Tiberi torni del seu exili i pugui governar Roma. Finalment, Lívia enverina també a August, i aconsegueix el que sempre havia volgut: un fill seu és emperador de l'imperi romà, i ella té dret a intervenir en els temes d'Estat.
  • Obra
    Koala
    Pompermayer Gonzàlez, Sergi
    Un home d'uns quaranta anys està assajant un monòleg al seu garatge. Durant l'assaig va tenint tot tipus d'interrupcions: primer li sona el telèfon i aprofita per practicar què diria si a mitja funció a algú del públic li sonés el telèfon; després el mateix monòleg li recorda que durant la seva infantesa a l'escola es reien d'ell perquè el seu pare treballava en un pàrquing i uns quants de la classe li feien tota mena de males passades; després el truca la seva ex-dona per recordar-li que l'endemà tenen una reunió amb la tutoria del seu fill, i també per informar-lo que hi anirà amb la seva nova parella, un mosso de la BRIMO; finalment, qui l'interromp és la seva pròpia mare, que és dependent i té ganes de fer pipí. Amb cada interrupció descobrim una part de la vida del protagonista, fins que al final el truca el seu fill i li explica el que ell mai va atrevir-se a explicar als seus pares: pateix assetjament escolar.
  • Obra
    Ossos
    Pompermayer Gonzàlez, Sergi
    Un gos gros es troba un gos arnat. El Gos gros està vigilant els ossos d'un avantpassat seu, Miguel de Cervantes. Diu que és el seu avantpassat perquè "va néixer sent humà, va escriure uns llibres exquisits, però va acabar morint com un gos abandonat". El Gos gros vigila els ossos perquè cap gos com el Gos arnat els rosegui i se'ls emporti. Un dia, però, fan obres on són els ossos i els porten a un laboratori científic. El Gos gros i el Gos arnat emprenen una aventura a l'estil quixotesc per custodiar de nou les restes de Cervantes. Mentrestant, dos científics han d'analitzar els ossos al laboratori, però no s'hi acaben de posar mai. Qualsevol excusa és bona per no treballar. Fins que els truca el Ministre d'Incultura per preguntar-los si poden assegurar que els ossos que han trobat són espanyols. Els científics, que amb tot plegat veuen ploure subvencions del cel, li diuen que sí, que han trobat un tros de roba (que "es paño" en castellà, és a dir, espanyol). Acte seguit els truca l'Amancio, el més ric de tots, per preguntar si podrien demostrar que aquest tros de tela que han trobat podria ser de la seva empresa. Finalment, els gossos troben els ossos i els roben. Els dos científics, per tal de poder complir amb les dues parts i fer-se rics, ho solucionen ràpidament: es tallen les pròpies cames i entreguen les seves tíbies com a ossos de Miguel de Cervantes.
  • Obra
    Nebraska
    Pompermayer Gonzàlez, Sergi
    En Theo i el Vicent son dos policies relegats a treballar en un cementiri. Un dia troben una tomba profanada amb els ossos espargits. Sense gaire traça busquen pistes en el lloc del crim per descobrir la culpable. En plena investigació troben un bolet al·lucinogen i se'l mengen. Cadascun fa el seu viatge emocional cap a les seves preocupacions vitals. A través de les al·lucinacions descobrim per què aquesta parella de policies ha acabat en un forat recòndit del món: en Theo va matar a sang freda un noi indefens. Paral·lelament veiem a una noia, que és qui ha profanat la tomba del seu pare perquè l'assetjava sexualment quan era petita.
  • Obra
    Oddi
    Pompermayer Gonzàlez, Sergi
    L'Oddi és un autor de teatre que escrivia guions de sèries d'èxit i obres de teatre aclamades pel públic. Amb els anys va deixar d'escriure i d'estrenar. Actualment té una botiga de queviures amb l'Hamed, un paquistaní del barri. L'Oddi se sent un fracassat total i ja està fart que res li surti bé, és per això que ha contractat el Garfil perquè el mati. Quan està tot a punt, apareix la Ginebra, actriu i ex-parella de l'Oddi. S'odien a mort. De fet, l'Oddi confessa que odia la gent de teatre, que els voldria matar a tots. És així com el Garfil s'adona que l'Oddi podria ser el seu soci i ajudar-lo a matar, assassinar, etc.; la ràbia de l'Oddi és tot el que necessita perquè el negoci rutlli. Finalment, l'Oddi s'adona que en realitat el que vol és ser recordat, i decideixen fer un cop tots tres: serà en un teatre. Promocionaran una nova obra de l'Oddi; a l'estrena hi acudiran tots els peixos grossos del teatre, però quan comenci l'espectacle en lloc d'obra hi haurà un "Instagram Live" de l'escabetxada.
  • Obra
    2
    Pompermayer Gonzàlez, Sergi
    L'Anna i la Sara estan fugint d'un monstre i s'amaguen dins la mateixa casa. Fa mesos que el món ha deixat de ser el que era, i ara les persegueixen. La casa està destrossada, han matat els que hi vivien. La Sara és una dona amb empenta i decisió. Busca menjar, aigua i qualsevol cosa que els pugui servir. L'Anna, en canvi, és més aturada i poruga. Està molt espantada i no sap què fer. Al principi la Sara no vol saber res de l'Anna, però progressivament, sense parlar de les seves vides privades, van establint relació. A mitjanit l'Anna s'adorm i té un malson: hi ha un nadó dins el forn i ella no és a temps de salvar-lo. De sobte, se senten crits fora de la casa: és un nen que demana ajuda. La Sara intenta moure el moble que tapa la porta, però l'Anna queda immòbil. No arriben a temps, i el monstre atrapa el nen. Al cap d'una estona tornen a sentir la veu del nen. La Sara torna a insistir en salvar-lo, però l'Anna diu que pot ser una trampa. Finalment, surten a buscar-lo. Quan la Sara surt de casa, el monstre se l'empassa. L'Anna, que l'havia de protegir amb una pistola, queda paralitzada. Es queda sola dins de casa, i el monstre i el nen desapareixen. En la següent escena la Sara es desperta en un hospital. Una infermera li explica que va tenir un accident de cotxe quan un nen va creuar la carretera. El nen està bé. L'Anna ho té més difícil; fa molts mesos que està en coma. Va patir un incendi i el seu fill es va morir.