Lluïsa Cunillé Salgado

Carregant...
Foto de perfil
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Badalona, 1961. Autora dramàtica. Formada als seminaris de dramatúrgia textual dirigits per Sanchis Sinisterra a la Sala Beckett, ha escrit més d'una vintena d'obres, la major part de les quals han estat editades, estrenades i premiades. Escriu tant en català com en castellà.
Nom

Resultats de la cerca

Mostrant1 - 6 de 6
  • Obra
    Húngaros
    Zarzoso, Paco
    Un home (Hombre), que està obsessionat amb enregistrar tota mena de sons i converses, visita la seva ex-dona (Mujer 1). Aquesta és hongaresa i viu en una casa enmig del no-res on lloga habitacions. S’ha proposat repintar la casa i intentar vendre-la per poder marxar cap alguna altra banda. Una altra dona (Mujer 2), que sempre porta un cargol de mar per escoltar el mar allí on vagi, ha llogat una habitació a la casa per passar-hi l’estiu. L’obra mostra les relacions que s’estableixen entre aquests tres personatges a través de breus escenes que en alguns casos es repeteixen amb mínimes variacions.
  • Obra
    Accident
    (1994) Cunillé Salgado, Lluïsa
    Un home visita a l' hospital un altre home, a qui han atropellat. La víctima de l'accident li ofereix feina en un magatzem. Es tracta de vigilar de nit una remesa de ventiladors que l'accidentat ha comprat per vendre'ls a l'estiu. Es desenvolupa la relació entre ells dos fins que el segon té un accident i es tornen a trobar conversant a l'hospital.
  • Obra
    Molt novembre
    (1992) Cunillé Salgado, Lluïsa
    Cinc noies i dos nois són al pis que un d'ells acaba de llogar. Tota l'obra és una conversa esqueixada entre tots ells al voltant del pis, amb petits moments d'atenció sobre certs objectes. L'únic moment de fractura es produeix amb l'arribada d'una sisena noia, que no coneixen, que havia viscut en aquest pis.
  • Obra
    Dotze treballs
    Cunillé Salgado, Lluïsa
    Una tarda d'un diumenge de tardor, en un jardí a prop d'una estació de trens, dues dones estan assegudes en un mateix banc. Al començament sembla que no es coneixen i que els costa comunicar-se, però a poc a poc aniran compartint experiències: els somnis, el tabac, històries possibles a partir d'un nom gravat en un banc, etc. També reprodueixen petites escenes de la realitat de cadascuna, cosa que els permet conèixer-se més. Al final, les dues dones s'aixequen i van a fer un passeig.
  • Obra
    Passatge Gutenberg
    Cunillé Salgado, Lluïsa
    L'obra està formada per dues escenes. A la primera, la Dona 2 ha anat a portar una perruca a la Dona 1, que l'acaba de comprar. Assegudes davant de la finestra, parlen de petits detalls de la vida de cadascuna. La Dona 1 descobreix que la Dona 2 és analfabeta i li explica que ella es dedica a escriure cartes, per la qual cosa li diu que si mai en necessita escriure una no dubti a dir-li-ho. La Dona 2 ho aprofita per dictar-li una carta per al propietari del pis on viu tot queixant-se de les condicions de l'habitatge. A la segona escena, la Dona 1 endevina la carta que li demana la Dona 3, que és muda. Aquesta escriu al seu amant per dir-li que l'estima i demanar-li que torni.
  • Obra
    Apocalipsi
    Cunillé Salgado, Lluïsa
    Quatre amics queden per sopar. Fa temps que no es veuen amb una de les components del grup, Marta. Quan ja estan a l'ascensor per dirigir-se al restaurant, aquesta els retreu que la tractin com si hagués canviat. Tots reconeixen l'estat de distanciament que angoixa Marta i el justifiquen segons el seu punt de vista. Marta s'ha deixat les claus del cotxe a casa i els deixa al vestíbul mentre ella puja a buscar-les. Durant l'espera al vestíbul, ens introduïm al món oníric del personatges a través de diferents episodis que protagonitzen cada un dels tres i en els que Marta també participa, en un segon terme. Aquests fragments de somni acaben per revelar-nos la identitat dels personatges que esperen, els acaben de conformar. Quan tornem a la realitat ens trobem altre cop amb Marta: ha pujat a dalt, és al terrat, no ens trobem dins de cap somni però ens en narra un: tirar-se al buit.