Lluïsa Cunillé Salgado
Carregant...
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Badalona, 1961. Autora dramàtica. Formada als seminaris de dramatúrgia textual dirigits per Sanchis Sinisterra a la Sala Beckett, ha escrit més d'una vintena d'obres, la major part de les quals han estat editades, estrenades i premiades. Escriu tant en català com en castellà.
Nom
37 resultats
Resultats de la cerca
Mostrant1 - 10 de 37
Obra Estación(2004) Cunillé Salgado, LluïsaEn una estació de tren, l'Home està assegut en un banc. Arriba la Dona, amb dues maletes, i s'asseu al costat d'ell. L'Home va allà algunes tardes a passar l'estona veient com marxen i arriben els trens i els passatgers. La Dona ha anat a l'estació sense cap destí concret, disposada a començar de zero i decidir allà mateix cap a on anirà. Ella demana a l'Home que l'ajudi a triar una destinació i ell li respon que no sap què dir i que ho hauria de pensar. La Dona li diu que si necessita temps per pensar-ho, ella pot esperar a marxar l'endemà. L'Home li respon que l'endemà no podrà anar a l'estació i ella li dóna les gràcies i li diu que ja ho pensarà sola. Finalment s'acomiaden, l'Home marxa i la Dona es queda asseguda al banc.Obra Assajant Pitarra (gatada en quinze quadres i amb il·lustracions musicals en el català que ara es parla)(2007) Cunillé Salgado, LluïsaEls senyors Serraclara, Gratallops i Gateres i les senyores Mitjavila i Mariagneta són el president de la Generalitat i els caps dels grups parlamentaris catalans. En una sala del castell de Montjuïc, els cinc estan assajant textos de Serafí Pitarra i es queden tancats perquè Mariagneta ha perdut la clau. Entre fragments de l'obra de Pitarra, comenten la política catalana de diferents èpoques i, alhora, s'intercalen veus en off que fan incisos i apunts als diàlegs dels personatges amb citacions de frases cèlebres històriques. Després de passar dies tancats, comencen a fer pudor i a discutir entre ells. Serraclara proposa diverses opcions per mirar de sortir de la crisi institucional en què es troben i, finalment, Mitjavila suggereix disparar el canó que hi ha enmig de la cambra contra la porta. Els esquelets dels cinc personatges apareixen abraçats al canó del segle XIX.Obra El empleo(1992) Cunillé Salgado, LluïsaUna dona reclama a un home que li torni un favor que ella li va fer un dia. L'obra es desenvolupa mitjançant aquest insistent reclam, i per la insinuació de les intimitats d'aquests dos personatges, que viuen en una mateixa pensió, i que per la resta són perfectes desconeguts.Obra Jòquer(1993) Cunillé Salgado, LluïsaCinc escenes juxtaposades sense relació argumental. "El taxi": Monòleg d'una dona adreçant-se a un desconegut que, com ella, espera un taxi (joc teatral: Els signes escènics -soroll de pluja, música de fons, llums de neó..- van desapareixent així que ella decideix ignorar-los. "Les nits d'hivern": Converses entre desconeguts en un bar. "Una illa": Monòleg d'un home que s'adreça a una nativa d'una illa on ha anat de vacances. "Jòquer": Dos homes i una dona es troben de nit en un banc, després que un terratrèmol hagi sacsejat les seves cases. "La gàbia": Monòleg d'un home que es tanca en una gàbia d'un zoo refugiant-se d'un lleó que s'ha escapat. A la gàbia ja hi ha una dona, que no li dirigeix la paraula mentre ell no para de xerrar. Finalment, ella obre la boca i se sent un rugit esfereïdor.Obra La cantant calva al McDonald's(2006) Cunillé Salgado, LluïsaEn un McDonald's de Londres, s'hi troben d'amagat la Sra. Smith, una pintora depressiva, i el Sr. Martin, un corredor de borsa alcohòlic. La Cantant Calba entra al local i explica als dos amants que està exiliada a Londres perquè a Itàlia els artistes estan perseguits. A continuació, la cantant marxa al lavabo i apareix Mary, una antiga treballadora de la casa dels Smith que ara treballa d'encarregada al McDonald's. Per últim, entra el Cap de bombers i diu a Mary que han d'evacuar el local perquè hi ha hagut un avís de bomba molt a prop. Tot i que la filla de la Sra. Smith, Peggy, confessa que ha sigut ella qui ha trucat dient que hi havia una bomba, el Cap de bombers sospita de la cantant perquè és una exiliada política. Quan la cantant surt del lavabo i abandona el local, se sent una ràfega de metralladora. Al final de tot, el Sr. Martin i la Sra. Smith demanen al Sr. McDonald, propietari de la cadena de restaurants, que patrocini una exposició de la Sra. Smith. El Sr. McDonald els ofereix la possibilitat que l'obra de la Sra. Smith decori els establiments de la cadena de tot el món.Obra Libración(1993) Cunillé Salgado, LluïsaTres trobades de dues dones, cada vegada pels volts de mitjanit, en un parc. El lloc és habitual per una, que hi passeja gossos, i estrany per l'altra, que pateix perquè ha de deixar el nen a casa, sol o amb una veïna. Dos motius recurrents serveixen per unir les tres escenes: el soroll metàlic d'un gronxador que al punt de les dotze es mou tot sol i el so d'una trucada telefònica.Obra Barcelona, mapa d'ombres(2003) Cunillé Salgado, LluïsaEll i Ella són un matrimoni d'avançada edat que viu en un pis de l'Eixample de Barcelona i que relloga habitacions. Una nit, parlen successivament amb els rellogats per demanar-los que deixin el pis, ja que Ell, malalt terminal, vol morir a casa. D'aquesta manera, Ell demana a la Dona, una professora de francès que fa temps que viu allà, que marxi. A continuació, Ella pregunta al Jove, un vigilant de seguretat, quin dia deixarà el pis. Acte seguit, Ell també comenta amb l'Estrangera, embarassada, el dia que aquesta ha de marxar. Durant la conversa, l'Estrangera li diu que el fill que espera és d'Ell, d'una vegada que van estar junts, el dia que l'home va saber que estava malalt. Durant la mateixa nit, Ella també conversa amb el seu germà, el Metge, i, finalment, amb Ell. Ell li explica a Ella que el fill que espera l'Estrangera és seu i Ella li confessa que el Metge en realitat no és el seu germà, sinó el seu fill, a qui va tenir amb el seu propi pare.Obra Desde los interiores siempre contrariados de tan calados por el desapego(1997) Cunillé Salgado, LluïsaA la recepció d'un hotel, Ella demana la clau de la seva habitació al Recepcionista i que, en cas que la truquin, li passi la trucada. Sona el telèfon i Ella pregunta si la trucada és per a ella. El Recepcionista li diu que no, que és una trucada de l'aeroport. A continuació, a la terrassa d'un bar, Ell, que duu una càmera de fotos penjant, està assegut en una taula i quan la Cambrera li porta un cafè, Ell li pregunta si té un diari i ella li respon que no. Tot seguit, Ell demana a la Cambrera si el pot fotografiar, ella li diu que sí i li fa la foto. Aleshores, Ell li demana si vol que la fotografiï a ella i la Cambrera respon que no li agrada que li facin fotos. Ell pregunta a quina hora tanca un museu que hi ha a la vora i la Cambrera li diu que, com que és dilluns, està tancat. Finalment, ella s'ofereix per anar a comprar-li el diari amb el canvi del cafè.Obra La citaCunillé Salgado, LluïsaL'obra mostra tot un seguit de trobades d’un home amb diversos desconeguts. Primer es troba un vell al parc que li diu a quin lloc hi ha enterrat un tresor. Després, una rellotgera comenta que, a causa d'un càncer, només té un pit i que li acaba d'arribar la filla. A continuació, en una estació, explica a un jove que ha apostat amb els clients d'un bar que és fill seu, i el jove el morreja perquè vegin clarament que no ho és. Tot seguit un metge li fa una revisió per obtenir una feina en unes obres del metro. Després un viatger li proposa que viatgi en lloc seu perquè ha somniat que el tren que ha d'agafar tindrà un accident. I finalment, després de vomitar a l'andana d'una estació de metro, besa una desconeguda, qui, incomodada, s'allunya d'ell.Obra Accident(1994) Cunillé Salgado, LluïsaUn home visita a l' hospital un altre home, a qui han atropellat. La víctima de l'accident li ofereix feina en un magatzem. Es tracta de vigilar de nit una remesa de ventiladors que l'accidentat ha comprat per vendre'ls a l'estiu. Es desenvolupa la relació entre ells dos fins que el segon té un accident i es tornen a trobar conversant a l'hospital.