Lluïsa Cunillé Salgado
Carregant...
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Badalona, 1961. Autora dramàtica. Formada als seminaris de dramatúrgia textual dirigits per Sanchis Sinisterra a la Sala Beckett, ha escrit més d'una vintena d'obres, la major part de les quals han estat editades, estrenades i premiades. Escriu tant en català com en castellà.
Nom
7 resultats
Resultats de la cerca
Mostrant1 - 7 de 7
Obra Barcelona, mapa d'ombres(2003) Cunillé Salgado, LluïsaEll i Ella són un matrimoni d'avançada edat que viu en un pis de l'Eixample de Barcelona i que relloga habitacions. Una nit, parlen successivament amb els rellogats per demanar-los que deixin el pis, ja que Ell, malalt terminal, vol morir a casa. D'aquesta manera, Ell demana a la Dona, una professora de francès que fa temps que viu allà, que marxi. A continuació, Ella pregunta al Jove, un vigilant de seguretat, quin dia deixarà el pis. Acte seguit, Ell també comenta amb l'Estrangera, embarassada, el dia que aquesta ha de marxar. Durant la conversa, l'Estrangera li diu que el fill que espera és d'Ell, d'una vegada que van estar junts, el dia que l'home va saber que estava malalt. Durant la mateixa nit, Ella també conversa amb el seu germà, el Metge, i, finalment, amb Ell. Ell li explica a Ella que el fill que espera l'Estrangera és seu i Ella li confessa que el Metge en realitat no és el seu germà, sinó el seu fill, a qui va tenir amb el seu propi pare.Obra Après moi, le déluge(2007) Cunillé Salgado, LluïsaUn home de negocis occidental que treballa per a una empresa que es dedica a l'explotació de coltan i una intèrpret que parla quinze idiomes, es troben en una habitació d'hotel a Kinshasa, la capital de l'actual República Democràtica del Congo. Ella, que viu i treballa a l'hotel, fa d'intèrpret entre l'home de negocis i un home d'un poble del nord del país que vol convèncer l'occidental perquè s'emporti el seu fill a Europa, li doni feina i, així el tregui de la misèria. A partir de la conversa, l'intèrpret explica les atrocitats que el fill va cometre quan era petit i fou segrestat per una guerrilla que el va obligar a lluitar i a matar. Quan l'home de negocis finalment accepta els serveis del fill, l'altre home, a qui no veiem en cap moment i sempre per boca de l'intèrpret, li diu que, en realitat, el seu fill és mort des dels tres anys i que el que realment pretén és que algú, a part d'ell mateix, el trobi a faltar.Obra Aquel aire infinito(2002) Cunillé Salgado, LluïsaA la terrassa d'un bar dels afores d'una ciutat, Ella i Ell conversen i reflexionen. Ell, que representa un Ulisses contemporani, és un enginyer estranger que espera l'arribada de la seva dona i del seu fill, que encara viuen al seu país d'origen. Ella representa quatre personatges diferents de la mitologia grega. En primer lloc és Electra, que acaba d'assistir a l'enterrament de la seva mare, a qui odiava. A continuació, Ella es mira en un petit mirall i aleshores passa a ser Fedra, que li demana a Ell que no marxi, li diu que l'estima i, finalment, l'acaba denunciant falsament a la policia dient que l'home l'ha assaltat amb una navalla. Posteriorment, Ella és Medea, que acaba de sortir de la presó després de passar-hi disset anys per haver matat els seus fills. Finalment, Ella, ara Antígona, és la germana d'un terrorista assassinat per la policia i, per aquest motiu, sempre està vigilada. Després de l'explosió d'una bomba que hi ha hagut a prop d'on són, arriba la policia. Ell fuig i Ella es queda i, ja fosc, se senten trets.Obra La nit(2006) Cunillé Salgado, LluïsaEn un magatzem de cotxes accidentats hi treballa, al torn de nit, Ella, una secretària que rep tres visites imaginàries. En primer lloc, es troba amb la Dona, que entra a treballar al magatzem per substituir-la i la desafia plantejant-li un duel en el qual cada una ha de jugar amb les seves pròpies armes per mirar de guanyar la batalla laboral. A continuació, entra el Fill d'Ella, un soldat desaparegut a la guerra i desballestat, que pren totes les decisions tirant una moneda enlaire, i parla a la seva mare de quan era petit i de les seves experiències a la guerra. Posteriorment entra l'Home, el cap d'Ella, que confessa a la seva empleada que l'estima i li demana que es prengui el temps necessari per dir-li si ella també l'estima a ell i, si és possible, que li doni el seu amor i la seva confiança.Obra El instanteCunillé Salgado, LluïsaLes quatre escenes en les quals està dividida l'obra mostren quatre situacions que viu la Marta en un sol dia, caracteritzades per un hermetisme que crea tota una sèrie d'interrogants en l'espectador. En la primera, la Marta i el seu home Eduardo esmorzen a casa mentre parlen d'una festa de disfresses, fins que l'Eduardo comença a trobar-se malament, vomita, i cau en rodó sobre la taula (és mort?, es pregunta l'espectador). En la segona escena, la Marta ha anat a ensenyar un solar al Hombre Mayor, que el vol comprar, però el seu soci no arriba i es veuen obligats a esperar-lo. Al final, un avió els dispara una ràfaga de metralladora i el Hombre Mayor resta a terra estirat (és mort?). En la tercera escena, la Marta és un bar amb el Hombre Joven (el soci del Hombre Mayor?). Conversen tranquil·lament, i a poc a poc, van adquirint una confiança que abans no tenien. Finalment, en la quarta escena, la Marta surt a una terrassa durant la festa de disfresses i es troba una amiga, la Julia. La Marta no ha ballat amb ningú, però ara ho fa amb la Julia. Després, mirant avall, la Julia li comenta que només faria falta un moment, però que no ha tingut valor. A continuació comença a despullar-se, però quan la Marta diu que no pot, es vesteix i totes dues surten agafades de la mà.Obra Occisió(2001) Cunillé Salgado, LluïsaUn diumenge a la nit, en un hotel de muntanya aïllat s'hi allotja una única hoste, H. La propietària de l'hotel, D, li demana que s'allotgi en un dels altres hotels de la zona, ja que no vol tenir l'establiment obert durant tota la setmana només per a una persona. H s'hi nega i argumenta que allà hi està bé i que no vol marxar. Cada nit, al llarg de la setmana, H i D es troben a la sala de l'hotel i comenten els seus plans diaris. El divendres a la nit, arriba A dient que ha atropellat un cérvol enmig de la carretera i demana una escopeta per rematar-lo, ja que l'animal està molt malferit. D desconfia de l'home i li demania que marxi. A, un antic intern d'un sanatori proper, acusa a D de mentir i insisteix en la necessitat de matar el cérvol. Finalment, i després de moments d'incertesa i tensió, la propietària dispara l'escopeta contra A, que acaba morint l'endemà.Obra Rodeo(1992) Cunillé Salgado, LluïsaPresenciem tres escenes d'un dia en una oficina. En cap moment no s'arriba a aclarir quin és l'enigmàtic negoci, probablement relacionat amb cadàvers (pompes fúnebres?), que es duu a terme en aquesta oficina. La recepcionista rep la visita del seu germà, de dos clients, d'una dona i d'un amic, fins que finalment arriba el pare, amo de l'oficina, que aparentment no pot quedar mai abandonada. En les diverses converses, es barregen els temes quotidians i els petits esdeveniments puntuals amb la insinuació casual dels somnis i projectes dels personatges, sense establir un fil argumental cohesionador. L'únic element de lligam és la situació espacio-temporal, doblement fragmentada: les tres escenes se suceeixen sense solució de continuïtat, i l'espai es manté igual però canviant el punt de vista: a cada nova escena l'oficina ha girat noranta graus sobre si mateixa, de manera que el públic en té una nova visió.