Lluïsa Cunillé Salgado
Carregant...
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Badalona, 1961. Autora dramàtica. Formada als seminaris de dramatúrgia textual dirigits per Sanchis Sinisterra a la Sala Beckett, ha escrit més d'una vintena d'obres, la major part de les quals han estat editades, estrenades i premiades. Escriu tant en català com en castellà.
Nom
67 resultats
Resultats de la cerca
Mostrant1 - 10 de 67
Obra Al contrari!(2013) Cunillé Salgado, LluïsaEn un despatx d'un Teatre Municipal sense pressupost i tancat temporalment, s'hi troben la Directora, que passa les nits allà, i el seu exmarit, l'Escenògraf. Arriba Ella, actual parella de l'Escenògraf i la Directora li proposa que es presenti a una audició per a tres obres d'Ibsen que vol estrenar. A continuació, la Directora es troba amb la seva germana, l'Alcaldessa, al despatx d'aquesta i comenten què diran a la roda de premsa convocada per l'endemà per explicar un greu incendi que hi ha hagut al Teatre Municipal. A fora del despatx se sent cridòria de manifestants i la Directora agafa un megàfon i explica que va ser ella qui va cremar el teatre ja que era una càrrega per a la ciutat. Tot seguit, en un banc d'uns jardins, Ella entrevista la Directora, que està en tractament psiquiàtric perquè no distingeix la realitat de la ficció. Finalment, apareix Hernik Ibsen i aconsella a la Directora que deixi el teatre. Ibsen marxa i la Directora continua asseguda al banc.Obra Uritorco(2012) Zarzoso, PacoUn matrimoni i el seu fill, quasi adolescent, estan de vacances a la terrassa d'un hotel d'una illa amb vistes a la misteriosa muntanya Uritorco. El Fill ha quedat amb uns amics al cim de la muntanya a les dotze de la nit i els pares, que no saben res dels suposats amics del seu Fill, li diuen que seria millor quedar a l'hotel. A continuació, el fill és a la mateixa terrassa, trenta anys després i amb la seva dona, amb qui tenen un fill i una filla bessons. Ell, un publicista que es dedica a fotografiar l'illa, li explica a Ella que havia estat allà molts anys enrere, quan es volia trobar amb uns extraterrestres, ja que aquell era un antic indret d'albirament d'ovnis. Per últim, al mateix lloc i amb un nou salt temporal cap endavant, l'any 2040, s'hi troben els bessons, que comenten els canvis que s'han produït a l'illa i parlen sobre una pel·lícula que el pare va rodar allà. Aquest, ja gran i separat de la mare, viu a l'hotel i s'ha perdut per l'illa, on els bessons esperen trobar-lo.Obra Estación(2004) Cunillé Salgado, LluïsaEn una estació de tren, l'Home està assegut en un banc. Arriba la Dona, amb dues maletes, i s'asseu al costat d'ell. L'Home va allà algunes tardes a passar l'estona veient com marxen i arriben els trens i els passatgers. La Dona ha anat a l'estació sense cap destí concret, disposada a començar de zero i decidir allà mateix cap a on anirà. Ella demana a l'Home que l'ajudi a triar una destinació i ell li respon que no sap què dir i que ho hauria de pensar. La Dona li diu que si necessita temps per pensar-ho, ella pot esperar a marxar l'endemà. L'Home li respon que l'endemà no podrà anar a l'estació i ella li dóna les gràcies i li diu que ja ho pensarà sola. Finalment s'acomiaden, l'Home marxa i la Dona es queda asseguda al banc.Obra Assajant Pitarra (gatada en quinze quadres i amb il·lustracions musicals en el català que ara es parla)(2007) Cunillé Salgado, LluïsaEls senyors Serraclara, Gratallops i Gateres i les senyores Mitjavila i Mariagneta són el president de la Generalitat i els caps dels grups parlamentaris catalans. En una sala del castell de Montjuïc, els cinc estan assajant textos de Serafí Pitarra i es queden tancats perquè Mariagneta ha perdut la clau. Entre fragments de l'obra de Pitarra, comenten la política catalana de diferents èpoques i, alhora, s'intercalen veus en off que fan incisos i apunts als diàlegs dels personatges amb citacions de frases cèlebres històriques. Després de passar dies tancats, comencen a fer pudor i a discutir entre ells. Serraclara proposa diverses opcions per mirar de sortir de la crisi institucional en què es troben i, finalment, Mitjavila suggereix disparar el canó que hi ha enmig de la cambra contra la porta. Els esquelets dels cinc personatges apareixen abraçats al canó del segle XIX.Obra El gos(2023) Cunillé Salgado, LluïsaUn home jove que acaba de sortir de la presó es troba un gos al mig del carrer. El gos l'estira fins a casa del seu amo, un professor d'institut jubilat que li agraeix el gest. Mentre el jove espera que un amic seu li enviï l'adreça on s'ha de dirigir, conversa amb el professor sobre el passat de tots dos. L'home li ofereix al jove de quedar-se amb el gos i aquest, com a intercanvi, decideix dibuixar l'home. Finalment, el jove fa per marxar i acorden veure's més endavant per endur-se el gos, però en el moment d'estrènyer les mans, el jove immobilitza l'home i li acosta una navalla al coll. Tot seguit, un gos es dirigeix al seu darrer amo, de qui s'ha escapat. Mentre li demana que no el busqui més, li explica la història de la seva vida des de la seva fugida. Li parla de l'empresari que el va abandonar sense esperar-s'ho, del jutge a qui acompanyava a caceres amb altres personalitats importants de l'illa, d'un coronel de l'exèrcit de terra que acabava de superar una malaltia molt greu i d'un pastor que va acabar assassinat a l'entrada de la cova on vivia. Ara, el gos viu als carrers propers al port, esperant que algú se l'endugui per sempre d'aquella illa.Obra El empleo(1992) Cunillé Salgado, LluïsaUna dona reclama a un home que li torni un favor que ella li va fer un dia. L'obra es desenvolupa mitjançant aquest insistent reclam, i per la insinuació de les intimitats d'aquests dos personatges, que viuen en una mateixa pensió, i que per la resta són perfectes desconeguts.Obra HúngarosZarzoso, PacoUn home (Hombre), que està obsessionat amb enregistrar tota mena de sons i converses, visita la seva ex-dona (Mujer 1). Aquesta és hongaresa i viu en una casa enmig del no-res on lloga habitacions. S’ha proposat repintar la casa i intentar vendre-la per poder marxar cap alguna altra banda. Una altra dona (Mujer 2), que sempre porta un cargol de mar per escoltar el mar allí on vagi, ha llogat una habitació a la casa per passar-hi l’estiu. L’obra mostra les relacions que s’estableixen entre aquests tres personatges a través de breus escenes que en alguns casos es repeteixen amb mínimes variacions.Obra Jòquer(1993) Cunillé Salgado, LluïsaCinc escenes juxtaposades sense relació argumental. "El taxi": Monòleg d'una dona adreçant-se a un desconegut que, com ella, espera un taxi (joc teatral: Els signes escènics -soroll de pluja, música de fons, llums de neó..- van desapareixent així que ella decideix ignorar-los. "Les nits d'hivern": Converses entre desconeguts en un bar. "Una illa": Monòleg d'un home que s'adreça a una nativa d'una illa on ha anat de vacances. "Jòquer": Dos homes i una dona es troben de nit en un banc, després que un terratrèmol hagi sacsejat les seves cases. "La gàbia": Monòleg d'un home que es tanca en una gàbia d'un zoo refugiant-se d'un lleó que s'ha escapat. A la gàbia ja hi ha una dona, que no li dirigeix la paraula mentre ell no para de xerrar. Finalment, ella obre la boca i se sent un rugit esfereïdor.Obra Una obra de cámara(1992) Cunillé Salgado, LluïsaEn un vespre d'estiu, una parella rep la inesperada visita d'una altra parella d'amics. Al llarg de la conversa que s'estableix, es comenten fets recents i els visitants expliquen que hi ha un home que fa dies que els segueix. Amb la presència a l'aguait d'aquest home, que veuen per la finestra, i la visita també inesperada d'un veí, transcorre la trobada. Finalment, els tres visitants marxen i els de la casa s'adonen que l'home desconegut, que havia estat foragitat pel veí, ha tornat i vetlla la seva finestra.Obra La cantant calva al McDonald's(2006) Cunillé Salgado, LluïsaEn un McDonald's de Londres, s'hi troben d'amagat la Sra. Smith, una pintora depressiva, i el Sr. Martin, un corredor de borsa alcohòlic. La Cantant Calba entra al local i explica als dos amants que està exiliada a Londres perquè a Itàlia els artistes estan perseguits. A continuació, la cantant marxa al lavabo i apareix Mary, una antiga treballadora de la casa dels Smith que ara treballa d'encarregada al McDonald's. Per últim, entra el Cap de bombers i diu a Mary que han d'evacuar el local perquè hi ha hagut un avís de bomba molt a prop. Tot i que la filla de la Sra. Smith, Peggy, confessa que ha sigut ella qui ha trucat dient que hi havia una bomba, el Cap de bombers sospita de la cantant perquè és una exiliada política. Quan la cantant surt del lavabo i abandona el local, se sent una ràfega de metralladora. Al final de tot, el Sr. Martin i la Sra. Smith demanen al Sr. McDonald, propietari de la cadena de restaurants, que patrocini una exposició de la Sra. Smith. El Sr. McDonald els ofereix la possibilitat que l'obra de la Sra. Smith decori els establiments de la cadena de tot el món.