Lluïsa Cunillé Salgado
Carregant...
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Badalona, 1961. Autora dramàtica. Formada als seminaris de dramatúrgia textual dirigits per Sanchis Sinisterra a la Sala Beckett, ha escrit més d'una vintena d'obres, la major part de les quals han estat editades, estrenades i premiades. Escriu tant en català com en castellà.
Nom
11 resultats
Resultats de la cerca
Mostrant1 - 10 de 11
Obra Uritorco(2012) Zarzoso, PacoUn matrimoni i el seu fill, quasi adolescent, estan de vacances a la terrassa d'un hotel d'una illa amb vistes a la misteriosa muntanya Uritorco. El Fill ha quedat amb uns amics al cim de la muntanya a les dotze de la nit i els pares, que no saben res dels suposats amics del seu Fill, li diuen que seria millor quedar a l'hotel. A continuació, el fill és a la mateixa terrassa, trenta anys després i amb la seva dona, amb qui tenen un fill i una filla bessons. Ell, un publicista que es dedica a fotografiar l'illa, li explica a Ella que havia estat allà molts anys enrere, quan es volia trobar amb uns extraterrestres, ja que aquell era un antic indret d'albirament d'ovnis. Per últim, al mateix lloc i amb un nou salt temporal cap endavant, l'any 2040, s'hi troben els bessons, que comenten els canvis que s'han produït a l'illa i parlen sobre una pel·lícula que el pare va rodar allà. Aquest, ja gran i separat de la mare, viu a l'hotel i s'ha perdut per l'illa, on els bessons esperen trobar-lo.Obra Una obra de cámara(1992) Cunillé Salgado, LluïsaEn un vespre d'estiu, una parella rep la inesperada visita d'una altra parella d'amics. Al llarg de la conversa que s'estableix, es comenten fets recents i els visitants expliquen que hi ha un home que fa dies que els segueix. Amb la presència a l'aguait d'aquest home, que veuen per la finestra, i la visita també inesperada d'un veí, transcorre la trobada. Finalment, els tres visitants marxen i els de la casa s'adonen que l'home desconegut, que havia estat foragitat pel veí, ha tornat i vetlla la seva finestra.Obra Molt novembre(1992) Cunillé Salgado, LluïsaCinc noies i dos nois són al pis que un d'ells acaba de llogar. Tota l'obra és una conversa esqueixada entre tots ells al voltant del pis, amb petits moments d'atenció sobre certs objectes. L'únic moment de fractura es produeix amb l'arribada d'una sisena noia, que no coneixen, que havia viscut en aquest pis.Obra La festa(1993) Cunillé Salgado, LluïsaDurant una festa, un home i una dona que s'han conegut aquella nit, es refugien en una habitació de la casa per fer l'amor; gairebé sense adonar-se'n, imaginen entre tots dos una altra parella que els observa, i van descrivint la seva relació d'odi i d'amor.Obra El instanteCunillé Salgado, LluïsaLes quatre escenes en les quals està dividida l'obra mostren quatre situacions que viu la Marta en un sol dia, caracteritzades per un hermetisme que crea tota una sèrie d'interrogants en l'espectador. En la primera, la Marta i el seu home Eduardo esmorzen a casa mentre parlen d'una festa de disfresses, fins que l'Eduardo comença a trobar-se malament, vomita, i cau en rodó sobre la taula (és mort?, es pregunta l'espectador). En la segona escena, la Marta ha anat a ensenyar un solar al Hombre Mayor, que el vol comprar, però el seu soci no arriba i es veuen obligats a esperar-lo. Al final, un avió els dispara una ràfaga de metralladora i el Hombre Mayor resta a terra estirat (és mort?). En la tercera escena, la Marta és un bar amb el Hombre Joven (el soci del Hombre Mayor?). Conversen tranquil·lament, i a poc a poc, van adquirint una confiança que abans no tenien. Finalment, en la quarta escena, la Marta surt a una terrassa durant la festa de disfresses i es troba una amiga, la Julia. La Marta no ha ballat amb ningú, però ara ho fa amb la Julia. Després, mirant avall, la Julia li comenta que només faria falta un moment, però que no ha tingut valor. A continuació comença a despullar-se, però quan la Marta diu que no pot, es vesteix i totes dues surten agafades de la mà.Obra ViajerasZarzoso, PacoL’obra està composta per un seguit d’escenes que deixen en l’ambigüitat si hi ha cap tipus de relació entre elles. A la primera, dues dones tiren a l’aire una moneda per veure si surt cara o creu. A la segona, la Mujer 1 se’n va de vacances i deixa les claus de casa a la Mujer 2 perquè li regui les flors. Un dia, mentre és al pis, truquen per telèfon i ella es desfoga amb un desconegut. A la tercera, en una cabina d’una sínia la Mujer 1 convida la Mujer 2 a una festa, però ella no pot anar-hi. A la quarta, en tornar de la fira, la Mujer 1 decideix deixar el marit i la Mujer 2, que treballa de portera en un hotel, li indica una drecera, a través de la paret, per fugir a la península del Labrador. Finalment, a l’última escena, la Mujer 1 truca des de dalt de les muntanyes rocoses al seu ex per dir-li que ha decidit tornar amb ell, però davant de la seva reacció, decideix quedar-se a Amèrica.Obra Una tarda(2001) Cunillé Salgado, LluïsaUna dona i un home, asseguts en una taula, comenten la carta que ella està escrivint per indicació d'ell. L'Home fa tres anys que viu fora del seu país i la missiva va dirigida a la seva parella, a qui escriu mensualment i sempre a través de la Dona. Ella suggereix a l'Home que li demanin a la destinatària que el vingui a visitar i ell respon que a la seva parella no li agrada viatjar. A continuació, la Dona li proposa que ell la vagi a veure durant les vacances i l'Home respon que no sap quins dies i torns de vacances tindrà. Finalment, l'Home diu que, a la carta, li vol dir a la destinatària que ha conegut a algú altre. La Dona no ho veu clar i li diu que és millor dir-li més endavant i amb delicadesa.Obra Els subornats(2020) Cunillé Salgado, LluïsaEn una cabina de projecció vella i bruta d'un cinema a punt de tancar (un cinema on encara es projecten pel·lícules en cel·luloide), el projeccionista té converses aparentment quotidianes amb un amic seu i amb el seu germà (que fa dies que dorm fora de casa) i, finalment, també amb un personatge femení d'una de les pel·lícules que projecta, que "surt" de la pel·lícula i se li presenta a la cabina. Enmig de les converses es poden entreveure temes com la infidelitat a la parella, el futur incert o la corrupció política.Obra Atlàntida(1998) Cunillé Salgado, LluïsaUna parella, Ell i Ella, seuen a la taula d'un bar, al costat d'una finestra, des d'on veuen el pis on han de pujar perquè han quedat però on, segons sembla, no hi ha ningú. Des d'un telèfon públic, truquen al pis però ningú els respon. Ell també truca a la seva mare per anar-la a visitar, amb Ella, l'endemà. Ella treballa ensenyant i venent pisos i Ell en una agència de cotxes de lloguer. A tots dos els va bé la feina però intueixen que les coses aniran pitjor passada l'Exposició Universal que s'ha de celebrar a la ciutat al cap de cinc anys i mig. Finalment, tots dos estan fumant a la sortida del darrere d'una discoteca i, d'una petita porta del costat, surt la Dona, que els demana si volen veure unes ruïnes que va descobrir anys enrere a dins del seu soterrani. Al darrer moment, Ella accedeix a anar-les a veure i acaba marxant, sense Ell, amb la Dona.Obra El temps(2010) Cunillé Salgado, LluïsaEn un despatx d'una fàbrica, la cap d'una empresa familiar de calçat dóna el condol a un empleat a qui se li acaba de morir el pare. Ella s'està fent càrrec del negoci en substitució de la seva mare malalta i s'està avesant a la nova responsabilitat. Ell és un treballador que coneix bé el funcionament de l'empresa i que, per encàrrec de la mare d'Ella, escriu la història de l'empresa amb motiu del centenari de la seva fundació. Al llarg d'uns quants anys, en successives trobades al despatx d'Ell, i a partir de les converses que mantenen al marge de la relació estrictament laboral, es van desgranant les vides de l'un i de l'altre. Ella, sobre la trentena, es queda embarassada i té una filla i Ell, de ple en la cinquantena, se separa de la seva dona. Ell acaba plegant de la feina a l'empresa i Ella segueix al capdavant del negoci després de la mort de la seva mare.