Raquel Loscos

Carregant...
Foto de perfil
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Raquel Loscos López (Barcelona, 1983). És dramaturga, guionista i directora de teatre. Des del 2012 escriu i dirigeix teatre de creació que investiga les possibilitats expressives de la imatge poètica i el llenguatge no quotidià. És autora i directora dels espectacles Hermafrodites a cavall o la rebel·lió del desig (Fira Tàrrega, 2021), Isthar o La Senyora de la Neteja (Torneig de dramatúrgia, 2017), Vagas y Maleantas (Teatre Kaddish, 2016) o 17 simpàtiques maneres d’acabar amb el capitalisme (Cicló - Teatre Tantarantana, 2015), entre altres. Com a autora de teatre per a infants i joves signa una desena de títols estrenats a La Puntual, al Mini Grec i al Festival RBLS de teatre jove entre altres. També ha treballat com a guionista i locutora a Rac1, Catalunya Ràdio i COMradio, i des del 2013 coorganitza i copresenta les jam sessions actorals d'Assajar és de Covards.
Nom

Resultats de la cerca

Mostrant1 - 7 de 7
  • Obra
    Els Pastorets (i alguns marcians també)
    (2014) Loscos, Raquel
    Quan una escola és a punt de representar Els Pastorets, s'adonen que els dos alumnes que han de fer de Rovelló i Lluquet no hi són, han desaparegut. En aquest moment es posen en contacte amb el teatre un grup de marcians que han vingut a la Terra per al 178è Congrés Anual Intergalàctic. Els principals representants dels habitants de Mart es diuen Bip, Bip-Bip i Bip-Bip-Bip. A partir d'aquí, comencen les peripècies, ja que la directora de l'escola demana a Bip i a Bip-Bip si poden interpretar els papers de Rovelló i Lluquet. Els dos marcians accedeixen a la petició, però amb tots els embolics que comporta el fet de no conèixer l'obra i veure-la des del seu punt de vista extraterrestre.
  • Obra
    Infants terribles. La fàbrica de les històries
    (2014) Loscos, Raquel
    El públic, els Infants terribles, acudeixen a la Fàbrica de les històries perquè els seus infatigables treballadors els expliquin històries noves. Ara bé, des del principi queda clar que la història comença a la mateixa entrada de la fàbrica, on diversos personatges fan preguntes al públic i adopten rols canviants. La Fàbrica de les històries és un dels llocs més màgics que han inventat mai els humans i el públic només podrà travessar la seva porta si està disposat a inventar. Al final, gràcies a la imaginació del públic, els treballadors de la Fàbrica poden acabar inventant històries tendres i emocionants que s'allunyen de La Caputxeta, la història que sempre explicaven abans.
  • Obra
    Greta, la rateta que escombrava l'escaleta del teatre
    (2016) Loscos, Raquel
    La Rateta Greta és una artista de circ (és malabarista, trapezista, equilibrista...) i, a més, també és l'encarregada d'escombrar un teatre. Un dia, tot escombrant per sota de l’escenari, troba una moneda. El seu amic, el Ratolí Rinaldo, li aconsella que es compri un llacet per a la cua, però la Greta ho té clar: farà servir els diners per muntar un gran espectacle. Ara bé, per poder muntar l'espectacle haurà de decidir quin animal actuarà amb ella, i en té uns quants per triar: el Gall Ventríloc, el Porquet Ballarí, el Gos Domador de puces, l’Ase Mag i el Gat Hipnotitzador. La decisió no serà fàcil, però al final la Greta haurà de triar.
  • Obra
    L'ombra de Pinotxo
    (2014) Loscos, Raquel
    Al final del conte de Pinotxo, el protagonista es converteix en un nen de debò i, com tots els nens de carn i ossos, també es fa gran i esdevé un home. En l'ambient de la segona Revolució Industrial, una època coneguda pels seus grans invents, en Pinotxo Gran explica des del seu taller la seva autèntica història, la verdadera història de Pinotxo, que difereix de l'oficial. Ho fa a través d'ombres xineses, titelles i marionetes, i l'acompanyen una fada, un grill i personatges mítics de la "Commedia dell'Arte" com l'Arlequí i la Polixinel·la, a més d'un titellaire i, es clar, el vell Gepetto.
  • Obra
    L'arc de Sant Martí i la lluna
    (2020) Loscos, Raquel
    La Cargol, el Gall, la Mosca i el Peix voldrien ser diferents, deixar de ser com són i qui són: la Cargol voldria ser més ràpida, el Gall voldria viure sota la pluja, la Mosca (que prové d'una família de mosques molt especials) voldria ser com totes les altres mosques i el Peix voldria ser un nenúfar. Una nit la Lluna els va trobant un a un i els explica que si volen acomplir un desig només cal que passin per sota l’arc de Sant Martí i el diguin en veu alta, però també els demana que s’ho pensin molt. Els quatre personatges no li fan cas i passen per sota de l'arc. Ara bé, una vegada transformats, s'adonen que en realitat voldrien tornar a ser com havien estat sempre. Sort de la Lluna, que els demana que passin per sota del seu arc i diguin el desig al revés. Així, tots tornen a ser com abans i accepten que cadascú és com és i està bé que sigui així.
  • Obra
    Patufet
    (2015) Loscos, Raquel
    En Patufet, ja el coneixem, és un nen molt petit, tan petit que dorm en una llauna de sardines i pot amagar-se sota una col. De fet, és tan petit que els seus pares tenen por que si va sol pel carrer, la gent no el vegi i l'acabin esclafant. Però també és molt espavilat, valent i tossut, i un matí, quan es lleva, decideix que tindrà un dia ple d'aventures. A partir d'aquest moment, en Patufet ens presenta la seva mare, que és pianista, i que canta cançons i toca el piano mentre el seu fill explica històries. Durant el dia, en Patufet també troba altres amics amb qui fa petar la xerrada, per exemple una tortuga o un ocell que només parla dient «piri pipí».
  • Obra
    La petita Helena i el cavall de Troia
    (2013) Loscos, Raquel
    La petita Helena no vol tornar a casa per sopar, ni posar-se el pijama, i encara menys anar a dormir. El que vol és continuar jugant amb el seu cavall de fusta. Però el seu avi, que ha estat tramoista, escuder i astronauta, li ha promès que, si deixa de protestar, li explicarà la història del cavall de fusta més increïble de tots els temps, un cavall construït per acabar una guerra que feia deu anys que durava: el cavall de Troia. Tanmateix, l’avi de l’Helena és una mica trapella i quan explica històries sempre acaba sortint per cantons inesperables.