Rafel Gallego

Carregant...
Foto de perfil
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Nascut a Madrid el 1974. Dramaturg, periodista i crític teatral mallorquí. És autor d'una trentena de peces teatrals. L'any 2022 va ser autor resident a l'Espai del Tub amb l'obra 'Chocolate' i el 2021 al Teatre del Mar amb 'Fake'. La temporada 2019-2020 va ser seleccionat com a Autor resident al Teatre Principal de Palma. És editor de la web fancultura.com i ha estat jurat de diversos premis de dramatúrgia. Entre les seves obres destaquen 'Llop', 'Fake', 'Kelly', 'La Malcontenta' (adaptació de la novel·la de Sebastià Alzamora), 'Antàrtida', 'Pickford' o 'Helsinki', entre d'altres.
Nom

Resultats de la cerca

Mostrant1 - 2 de 2
  • Obra
    Quan Charlot va trobar Mary Pickford
    (2015) Gallego, Rafel
    Història ficcionalitzada de la relació amorosa entre Charles Chaplin (abans de ser conegut com a Charlot) i l'actriu Mary Pickford. Charles i Mary es coneixen i s'enamoren, però una oferta de feina important per a Mary fa que s'allunyin durant uns mesos, durant els quals Charles no deixa de pensar en ella ni un segon. Abans de la partida de Mary, els dos personatges es comuniquen mitjançant rètols escrits per simbolitzar que es van conèixer durant l'època del cinema mut. Quan Mary torna del seu viatge, on ha treballat d'actriu de cinema sonor, tenen una conversa: finalment sentim les seves veus, una manera de simbolitzar que hem canviat d'època.
  • Obra
    La marca de Júlia
    (2019) Gallego, Rafel
    Una dona es presenta a un bar i demana un whisky. De seguida estableix una conversa amb el cambrer i li explica que ha quedat amb algú, i li diu que habitualment té moltes cites. Tots dos són cinèfils i a mesura que van parlant es van responent amb frases famoses de pel·lícules de tots els temps. Al cap d'uns dies la dona torna al bar i li confessa al cambrer que en realitat es guanya la vida com a «malastruga» en un casino, és a dir, quan un client està de ratxa i guanya molts diners ella s'hi acosta perquè li passi alguna desgràcia. El cambrer, al seu torn, li confessa que són germans i que ho ha descobert per una marca que li ha vist a l'esquena, una marca familiar que la condemna a la desgràcia, a la malastrugança.