Rafel Gallego

Carregant...
Foto de perfil
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Nascut a Madrid el 1974. Dramaturg, periodista i crític teatral mallorquí. És autor d'una trentena de peces teatrals. L'any 2022 va ser autor resident a l'Espai del Tub amb l'obra 'Chocolate' i el 2021 al Teatre del Mar amb 'Fake'. La temporada 2019-2020 va ser seleccionat com a Autor resident al Teatre Principal de Palma. És editor de la web fancultura.com i ha estat jurat de diversos premis de dramatúrgia. Entre les seves obres destaquen 'Llop', 'Fake', 'Kelly', 'La Malcontenta' (adaptació de la novel·la de Sebastià Alzamora), 'Antàrtida', 'Pickford' o 'Helsinki', entre d'altres.
Nom

Resultats de la cerca

Mostrant1 - 10 de 12
  • Obra
    Dijous de passió
    (2014) Gallego, Rafel
    Dues dones, que són amants, han quedat en un bar. Una està especialment nerviosa, ja que és la primera vegada que queden en públic. Abans sempre ho havien fet d'amagat. Es fan petons, s'exciten i intenten evitar la mirada de la gent del bar. Llavors confessen per què enganyen els respectius marits: tot i que aparentment tenen motius diferents, en realitat totes dues han estat menystingudes pels seus marits des de fa temps. A l'hora de la veritat, però, res és el que sembla i tot plegat forma part d'una trobada setmanal que les dues dones fan per recuperar la passió.
  • Obra
    Abril
    Gallego, Rafel
    Una cantant d'un cafè-bar i un home que porta un fulard es coneixen després que ella li dediqui una cançó. Comença una història d'amor entre ambdós, que veiem explicada en escenes breus fragmentades, i que passen pel record, la por, el qüestionament del futur, etc. La malaltia, però, fa acte de presència, i encara que no es diu explícitament, entenem que a la dona li queden pocs mesos de vida. Aquest fet provoca un trasbals profund a la seva relació, ja que l'home s'ho pren d'una manera molt més tràgica que no pas ella. La dona, en canvi, vol gaudir a fons el poc temps que li queda, i desitja que ell refaci la seva vida quan ella ja no hi sigui.
  • Obra
    La partida
    (2013) Gallego, Rafel
    Un bar és a punt de tancar i a un client borratxo li costa d'anar-se'n. Sona 'Walk on the Wild Side' de Lou Reed i el client ebri intenta seguir com pot la lletra de la cançó. Resulta que, a més, el client borratxo ha perdut el telèfon mòbil i la cartera, i ara no sap com pagarà les nombroses copes que ha consumit. Arribats a aquest punt, el cambrer del bar li ofereix, de forma insòlita, una possibilitat d'arreglar els comptes: es jugaran tot el que el client deu a una particular partida d'escacs.
  • Obra
    Pickford
    (2017) Gallego, Rafel
    Història ficcionalitzada de la relació amorosa entre Charles Chaplin (abans de ser conegut com a Charlot) i l'actriu Mary Pickford. Charles i Mary es coneixen, ballen i s'estimen, però una oferta de feina important per a Mary fa que s'allunyin durant uns mesos, durant els quals Charles no deixa de pensar en ella ni un segon. Poc abans que Mary torni, a Charles li ofereixen la possibilitat de dedicar-se a l'espectacle amb el personatge de Charlot.
  • Obra
    Finlàndia
    (2017) Gallego, Rafel
    Dues dones refugiades, que en realitat són la mateixa dona (la Halima) en dos moments diferents del seu procés d'exili, ens expliquen com i per què van haver de fugir del seu país, un país que no s'especifica però que podria ser Síria, Iraq o el Iemen. La Halima va haver de fugir de la guerra i, tot i que el seu desig des de petita era emigrar a Finlàndia per fer-hi de mestra, en realitat el país on ha anat a parar és un altre, també europeu. Amb els pas dels mesos es va adaptant, però topa amb la burocràcia i amb les dificultats habituals amb què es troben els refugiats. Una obra breu per donar veu a la dona refugiada àrab.
  • Obra
    Quan Charlot va trobar Mary Pickford
    (2015) Gallego, Rafel
    Història ficcionalitzada de la relació amorosa entre Charles Chaplin (abans de ser conegut com a Charlot) i l'actriu Mary Pickford. Charles i Mary es coneixen i s'enamoren, però una oferta de feina important per a Mary fa que s'allunyin durant uns mesos, durant els quals Charles no deixa de pensar en ella ni un segon. Abans de la partida de Mary, els dos personatges es comuniquen mitjançant rètols escrits per simbolitzar que es van conèixer durant l'època del cinema mut. Quan Mary torna del seu viatge, on ha treballat d'actriu de cinema sonor, tenen una conversa: finalment sentim les seves veus, una manera de simbolitzar que hem canviat d'època.
  • Obra
    La marca de Júlia
    (2019) Gallego, Rafel
    Una dona es presenta a un bar i demana un whisky. De seguida estableix una conversa amb el cambrer i li explica que ha quedat amb algú, i li diu que habitualment té moltes cites. Tots dos són cinèfils i a mesura que van parlant es van responent amb frases famoses de pel·lícules de tots els temps. Al cap d'uns dies la dona torna al bar i li confessa al cambrer que en realitat es guanya la vida com a «malastruga» en un casino, és a dir, quan un client està de ratxa i guanya molts diners ella s'hi acosta perquè li passi alguna desgràcia. El cambrer, al seu torn, li confessa que són germans i que ho ha descobert per una marca que li ha vist a l'esquena, una marca familiar que la condemna a la desgràcia, a la malastrugança.
  • Obra
    Manu Dei
    (2018) Gallego, Rafel
    Som a Palma al s. XVII, època en què el Casal Balaguer va començar a ser habitat i les grans famílies de Palma es barallaven entre elles pels diners i el poder. Una d'aquestes famílies eren els Gual. L’aristocràcia mallorquina de tota la vida, representada per Catalina Gual, i els nous rics (la noblesa enriquida amb el comerç marítim) es disputen no només el poder, sinó també la rellevància social. En aquest context, Catalina Gual té relacions "inapropiades" amb el bisbe Cotoner, mentre es teixeix un joc de confabulacions i aparences on l’art i l’Església hi juguen un paper definitiu.
  • Obra
    El darrer combat
    (2015) Gallego, Rafel
    La crisi del futbol ha fet que el kick boxing s'hagi convertit en l'esport nacional. La campiona del món acaba de revalidar el títol mundial davant de milers d'espectadors al Palma Arena, però quan l'entrenador li diu que encara li queden cinc combats més abans de retirar-se, la campiona respon que no, que ja en té prou. L'entrenador, rabiós, li explica que en realitat tot ha estat una operació de màrqueting des del primer dia, que va comprar la voluntat dels rivals, i que en definitiva no és tan bona com es pensa. La campiona no s'ho creu; l'entrenador li diu que ja han trobat una substituta, més jove, però que primer ha de perdre un combat contra ella per evidenciar el "traspàs" a la nova campiona (tal com, en el seu moment, van fer amb ella). La campiona, humiliada, guanya aquest darrer combat dialèctic perquè ho ha gravat tot amb el mòbil i envia l'àudio a la premsa.
  • Obra
    Línia 18
    (2019) Gallego, Rafel
    Una senyora gran i una noia jove es coneixen quan coincideixen per casualitat als bancs d'una plaça de Palma. Totes dues són noves al barri i parlen sobre integrar-se o no integrar-se, sobre què significa el fet d'integrar-se i si és o no necessari. La senyora gran pertany a la classe mitjana i té un secret important que aviat explicarà a la seva filla, mentre que la noia jove prové d'un barri empobrit i estigmatitzat. Malgrat les diferències d'edat, d'estil de vida i de classe, entre les dues es forja una amistat perquè en el fons tots dues se saben al marge de les convencions més conservadores.