Laia Alsina Ferrer

Carregant...
Foto de perfil
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Argentona, 1988. Graduada en direcció escènica i dramatúrgia per l'Institut del Teatre. Destaca per la seva activitat en la companyia de teatre polític El martell. Guanyadora del VII Torneig de Dramatúrgia catalana del Festival Temporada Alta 2017 i d'una Beca Carme Montoriol de l'ICUB.el 2018.
Nom

Resultats de la cerca

Mostrant1 - 4 de 4
  • Obra
    El mar no cap dins d'una capsa de sabates
    (2018) Alsina Ferrer, Laia
    Escola Els tres porquets. En Martí, la Cris, en Toni i l'Andrea han estat castigats sense pati després que un d'ells hagi guixat la taula de la Dolo, la professora de cant coral. No se'ls aixecarà el càstig fins que no surti el culpable de la bretolada. D'aquesta manera, mentre els quatre nens es lamenten de la seva suposada reclusió, van integrant -sense ser-ne conscients- els valors repressius del món adult. Tanmateix, els nens que juguen al pati sota una aparent llibertat també són esclaus d'un marc ideològic adult que els manté lligats als esquemes capitalistes, masclistes, homòfobs, especistes i imperialistes imperants. La diferència entre uns nens i els altres és, simplement, que els que juguen al pati no són conscients de les seves cadenes.
  • Obra
    Ah!
    (2015-02) Alsina Ferrer, Laia
    “Ah!” és un crit de denúncia contra totes aquelles violències que –al llarg de la història- ha utilitzat el poder hegemònic de cada moment per tal de blindar els seus interessos. El text s’articula mitjançant tres eixos temàtics que es van entrellaçant i que corresponen a les tres principals formes de violència que pateixen els ciutadans: l’explotació laboral, la repressió i l’heteropatriarcat. Es tracta d'un text episòdic i fragmentat que funciona mitjançant vint-i-una escenes quasi independents que repassen diferents situacions quotidianes així com diferents moments clau de la història d’occident, tots ells amb un element en comú: la violència com a mecanisme de submissió i control. Un altre element aglutinador del conjunt és el crit. Aquell crit que els oprimits sempre s’han empassat, però que algun dia, per fi, tindrà veu.
  • Obra
    Robert
    (2020-09) Alsina Ferrer, Laia
    Davant la frustració que la Laia (dramaturga de l'obra) sent pel rebuig amorós d’en Robert (actor de la seva companyia), li proposa tirar endavant un espectacle amb l’objectiu ocult de viure als escenaris un amor que no ha pogut viure a la vida real. En Robert, potser víctima del narcisisme de l'actor, accepta la proposta de la Laia i accedeix a representar un monòleg que ella mateixa li escriu. Aviat, però, la possibilitat que el públic pensi que allò que succeeix sobre l'escenari ha passat de debò li resulta insuportable. D'aquesta manera, conscient de la trampa en la qual ha caigut, decideix emprendre, contra la Laia, una terrible venjança. Tanmateix, en Robert no és conscient del veritable entramat de la teranyina on es troba i de la qual, potser, serà incapaç de sortir.
  • Obra
    Y-X (o la fidelitat dels cignes negres)
    (2015-09) Alsina Ferrer, Laia
    Dues actrius i tres actors es reuneixen sobre un escenari per tal d'oferir al públic una obra sobre l'amor romàntic. L'amor com a espai idíl·lic i com a bàlsam de l'ànima. Segons manifesten els actors, l'escenari és per a un intèrpret un espai de màxima llibertat i, per aquest motiu, confessen estar interpretant exactament l'espectacle que volen, i construint les escenes segons el seu propi criteri. Tanmateix, a mesura que la ficció dels personatges comença a mesclar-se amb la realitat dels mateixos intèrprets, i emergeixen entre ells terribles conflictes de caire amorós, descobrirem que ni els actors són tan lliures com creuen, ni ho són els enamorats sota els preceptes de l'amor. Un amor que, a voltes, pot ser cruel i asfixiant.