Laia Alsina Ferrer

Carregant...
Foto de perfil
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Argentona, 1988. Graduada en direcció escènica i dramatúrgia per l'Institut del Teatre. Destaca per la seva activitat en la companyia de teatre polític El martell. Guanyadora del VII Torneig de Dramatúrgia catalana del Festival Temporada Alta 2017 i d'una Beca Carme Montoriol de l'ICUB.el 2018.
Nom

Resultats de la cerca

Mostrant1 - 4 de 4
  • Obra
    El mar no cap dins d'una capsa de sabates
    (2018) Alsina Ferrer, Laia
    Escola Els tres porquets. En Martí, la Cris, en Toni i l'Andrea han estat castigats sense pati després que un d'ells hagi guixat la taula de la Dolo, la professora de cant coral. No se'ls aixecarà el càstig fins que no surti el culpable de la bretolada. D'aquesta manera, mentre els quatre nens es lamenten de la seva suposada reclusió, van integrant -sense ser-ne conscients- els valors repressius del món adult. Tanmateix, els nens que juguen al pati sota una aparent llibertat també són esclaus d'un marc ideològic adult que els manté lligats als esquemes capitalistes, masclistes, homòfobs, especistes i imperialistes imperants. La diferència entre uns nens i els altres és, simplement, que els que juguen al pati no són conscients de les seves cadenes.
  • Obra
    Els colors de la pluja
    (2021-06) Alsina Ferrer, Laia
    Després de la pluja, una pluja negra d’aquelles que amara desagradablement els mitjons i resulta impossible treure’s la mullena de sobre, un nen i una nena esperen que arribin els primers raigs de sol que acabin amb anys de guerra i de conflicte polític. Perquè, de fet, segons el que els han ensenyat a l'escola, la pluja sempre és perillosa i només porta al desastre. Tanmateix, quan per fi arriba el sol que esperaven, s'adonen que aquest pot ser més perillós que la pluja, ja que pot cremar-los tant la pell com les còrnies. Només l'arribada d'una nova mestra a l'escola -que els allunya dels llibres i fa que comprenguin el món per experiència pròpia- afavoreix que els nens descobreixin que la pluja no és sempre ni perillosa ni negra, sinó que pot ser transparent, o de tots colors, i que pot conduir cap a un canvi social o cap a la revolució.
  • Obra
    Ah!
    (2015-02) Alsina Ferrer, Laia
    “Ah!” és un crit de denúncia contra totes aquelles violències que –al llarg de la història- ha utilitzat el poder hegemònic de cada moment per tal de blindar els seus interessos. El text s’articula mitjançant tres eixos temàtics que es van entrellaçant i que corresponen a les tres principals formes de violència que pateixen els ciutadans: l’explotació laboral, la repressió i l’heteropatriarcat. Es tracta d'un text episòdic i fragmentat que funciona mitjançant vint-i-una escenes quasi independents que repassen diferents situacions quotidianes així com diferents moments clau de la història d’occident, tots ells amb un element en comú: la violència com a mecanisme de submissió i control. Un altre element aglutinador del conjunt és el crit. Aquell crit que els oprimits sempre s’han empassat, però que algun dia, per fi, tindrà veu.
  • Obra
    Y-X (o la fidelitat dels cignes negres)
    (2015-09) Alsina Ferrer, Laia
    Dues actrius i tres actors es reuneixen sobre un escenari per tal d'oferir al públic una obra sobre l'amor romàntic. L'amor com a espai idíl·lic i com a bàlsam de l'ànima. Segons manifesten els actors, l'escenari és per a un intèrpret un espai de màxima llibertat i, per aquest motiu, confessen estar interpretant exactament l'espectacle que volen, i construint les escenes segons el seu propi criteri. Tanmateix, a mesura que la ficció dels personatges comença a mesclar-se amb la realitat dels mateixos intèrprets, i emergeixen entre ells terribles conflictes de caire amorós, descobrirem que ni els actors són tan lliures com creuen, ni ho són els enamorats sota els preceptes de l'amor. Un amor que, a voltes, pot ser cruel i asfixiant.