Marta Barceló
Carregant...
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Mallorca, 1973. Dramaturga, directora escènica, guionista i actriu. Llicenciada en interpretació (especialitzada en teatre de gest) per l’Institut del Teatre i diplomada en Performing Arts (especialitzada en circ) per l'escola The Circus Space de Londres. La trajectòria de l’autora està molt lligada a la de la seva productora, Res de Res i En Blanc, amb qui ha treballat durant vint anys i ha fet gira per quatre continents. Paral•lelament, des de 2005, treballa a diferents productores de les Illes Balears, en sèries de ficció emeses a IB3.
Nom
9 resultats
Resultats de la cerca
Mostrant1 - 9 de 9
Obra Abans que arribi l'alemany(2015) Barceló, MartaLa Júlia, una dona de 65 anys, fa poc que ha estat diagnosticada d’Alzheimer. La notícia suposa per a ella un gran trasbals emocional, ja que tot just es troba en una fase incipient de la malaltia i és perfectament conscient del procés que li espera. Tanmateix, la trobada fortuïta amb un desconegut farà que abandoni la ràbia i el desconsol amb què ha rebut la notícia fatídica per tal de lliurar-se a viure intensament i amb plenitud. I a llistar i a dur terme el munt de coses que encara li queden per viure.Obra Germanes de sang(2011-10) Barceló, MartaDues milicianes en un context de guerra. L’enemic és a punt d’arribar i els cal fugir de seguida. Per fer-ho, però, cal que una d’elles travessi un mar de pedres on hi ha enterrades un seguit de mines antipersona. L’altra miliciana, amiga seva des de la infància, l’espera a l’altra banda i, per tal de fer-li passar la por de travessar, s’inventa un joc: cada cop que la primera faci un pas aconseguint esquivar un explosiu, s’explicaran un secret. I, així, contra tot pronòstic i tot i creure’s conèixer-se plenament l’una a l’altra, les dues dones es revelaran secrets que posaran en joc la seva amistat.Obra Ahmed/Ahme/Ahm/Ah/A(2017) Barceló, MartaL’Ahmed, de 15 anys, fuig de Síria acompanyat del seu germà gran, en Jail, a causa de la guerra. La seva mare, la Samah, no els pot acompanyar perquè no tenen prou diners per pagar els traficants. El germà de l’Ahmed mor quan la barca que els porta cap a Grècia naufraga i ell és portat a un centre de detenció. Grècia s’ha convertit en una autèntica ratera. L’Ahmed s’escapa del centre i dorm durant dies a un parc, on es veu obligat a exercir la prostitució. Poc després, l’Ahmed desapareix igual que deu mil menors no acompanyats arribats a Europa que ja havien desaparegut el 2016. I, el dia del seu setzè aniversari, la seva mare segueix sense saber-ne res.Obra Anar a Saturn i tornar(2020) Barceló, MartaSuperar un càncer pot ser llarg i complex com un viatge a l’espai. A la Rosa, una professora d’institut de 45 anys, li diagnostiquen un càncer de mama i, inesperadament, ha d’aturar la seva vida per emprendre aquest viatge. Un viatge que farà acompanyada de família i amics, però també d’altres viatgers espacials com l’Ester –una dona que coneix durant les sessions de quimioteràpia. Un viatge que resulta ser molt més complex del que sovint expliquen alguns titulars positivistes perquè, tot sovint, superar un càncer no depèn només d’enfrontar-s’hi amb una actitud positiva.Obra Una casa a Santo Domingo(2011) Barceló, MartaUn matrimoni que ha estat detingut per corrupció i comptes dubtosos a l'estranger passa els dies de presó preventiva compartint cel·la d'aïllament. Mica en mica van fent llista de tot el que necessiten per convertir la cel·la en un lloc còmode i parlen obertament dels comptes que tenen oberts a l'estranger i de la casa que es compraran a Santo Domingo quan surtin de la presó. Mentre parlen, el marit deixa entreveure que vol tornar a la política i que no tindrà problemes amb el seu partit, malgrat haver estat a la presó, ja que els va aconseguir molts diners per a l'última campanya electoral.Obra El cabaret dels somnis vius(2012) Barceló, MartaLa Greta i en Max –parella artística i parella sentimental- són presentadors del cabaret dels somnis vius, un cabaret on no interessen els somnis antics i descartats, sinó aquells somnis vigents, aquells als quals els espectadors encara no han renunciat. Avui, però, fa just deu anys que la Greta i en Max actuen junts i aquest decideix que, enlloc d’interrogar el públic sobre quins són els seus somnis, seran ells qui explicaran què somnien al públic. Tanmateix, aquest canvi improvisat de guió els acabarà portant a una crisi de parella, perquè mentre la Greta somnia en escenaris parisencs, en Max encara no ha renunciat a què ella sigui la mare dels seus fills. Això sí, qui acaba decidint el guió és sempre la Greta.Obra Constel·lacionsBarceló, MartaLa Glòria fa dos anys que està divorciada, i en porta quatre enclaustrada cuidant la seva sogra malalta. Ara que aquesta s’ha mort, la seva filla Cristina li ha concertat una cita amb un home a través d’una aplicació, i mare i filla es troben al bar esperant el pretendent. Mentre la Glòria retreu a la Cristina que li hagi organitzat la cita, aquesta reivindica que no era ella qui havia de fer-se càrrec de l’àvia, i que si ho ha fet ha estat perquè, com a dona, s’hi ha vist obligada. En un primer moment, la Glòria demana a la Cristina que cancel·li la cita però, finalment, l’acabarà acceptant.Obra Tocar mare(2016) Barceló, MartaL’Esperança ja ha passat els seixanta anys i mai no ha pogut tenir fills, així que posa un anunci on s’ofereix com a mare d’una persona adulta a canvi d’una petita remuneració mensual. L’anunci el llegeix l’Empar, una dona que ronda la trentena, i que va créixer en un centre de menors. D’aquesta manera, les dues dones comencen una relació familiar regida per les clàusules d’un contracte estricte. Tanmateix, a mesura que passen els anys, l’amor que creix entre elles acaba desbordant allò que han estipulat al contracte. De fet, just ara que a l’Empar li han assignat una nena en adopció, té més clar que mai que, de vegades, les mares es trien.Obra Rates(2012-02) Barceló, MartaL’Alba i en Frederic assagen la seqüència d’un segrest a l’interior d’una nau abandonada. Són actors i preparen el rodatge per l’endemà. Quan es troben a mitja acció, però, a l’Alba li entra por i demana a en Frederic que la deslligui de la cadira on es troba. Aquest obeeix la petició de la seva companya i intenta descobrir què hi ha darrere el pànic que ella sent. L’Alba, però, no sembla disposada a confessar i convenç en Frederic de seguir amb l’assaig. De fons, a algun lloc de la nau, se sent un soroll constant. En Frederic creu que són rates però, realment ho són?