Damià Barbany

Carregant...
Foto de perfil
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Barcelona, 1948. Director, guionista i actor. Ha participat en guions televisius i en la dramatúrgia de diverses obres de teatre.
Nom

Resultats de la cerca

Mostrant1 - 4 de 4
  • Obra
    Gélida del Himalaya
    (2002) Barbany, Damià
    En Denís i en Mayer han quedat per sopar. En Mayer és un alt càrrec de l'ONU i, sobretot, un etern seductor que recorda al mite de Don Joan. És el cap d'en Denís, polític de l'ONU que es vol promocionar fins ben amunt en la seva carrera diplomàtica. Tot comença quan en Denís i l'Ana, la seva dona, discuteixen i finalment l'Ana no va al sopar. Durant el sopar en Mayer confessa a en Denís que li agrada una noia, que és la Gèlida de l'Himalaya. En Denís, que no sap que es tracta de la seva dona, l'anima a seduir-la. Al cap d'una estona, l'Ana s'ho repensa i se'n va cap al sopar. Quan arriba, en Mayer s'ho fa venir bé perquè en Denís marxi sense saber que és l'Ana qui arriba. L'Ana i en Mayer fan un pacte: si el Mayer aconsegueix seduir-la en tres hores li donarà un ascens al Denís. Els dos futurs amants es queden parlant tota la matinada i malgrat no s'emboliquen aquella nit, en Mayer explica totes les tàctiques que va aplicant per seduir l'Ana. En Mayer no aconsegueix fer caure rendida l'Ana aquella nit. Malgrat això, ella en tornar a casa deixa el seu marit Denís. L'obra s'acaba amb la publicació de Denís d'un llibre sobre el mite de Don Joan.
  • Obra
    Arnau, el mite: la llegenda catalana
    Barbany, Damià
    ARNAU abandona la seva dona ELVIRA i les seves filles per anar-se'n amb altres dones. Convenç a la NOVÍCIA que cometi sacrilegis perquè la facin fora del convent i sigui lliure per anar-se'n amb ell. Ell se l'estima, però creu en un amor lliure i se'n va amb l'Abadessa de Sant Joan. A l'ABADESSA li proposa que deixi el convent i que marxin junts de viatge, a l'aventura, fins que ella li diu que està embarassada. ARNAU no vol aquest fill perquè no vol estar lligat a res ni a ningú. Tothom l'acusa d'egoista però ell se sent lliure i marxa segur del que vol i el que és. L'ABADESSA marxa del convent amb el seu fill. La set de venjança fa que mani a uns pagesos que cremin el castell del Comte Arnau per enfonsar-lo. En l'incendi mor ELVIRA als braços d'ARNAU. El Comte se'n va dolgut i commogut, però segueix amb el seu esperit lliure que el porta a tenir sexe amb noies joves sense voler-s'hi comprometre i amb el seu esperit maligne que el porta a cometre assassinats. Mica en mica va apareixent el personatge de l'ARTISTA, el creador de la història en ple segle XXI, que ens fa plantejar què és un mite i què hi ha darrere d'un personatge. L'ARNAU i l'ARTISTA dialoguen i discuteixen malgrat estar separats per realitat i ficció i molts segles de diferència. Junts decideixen que per acabar amb el mite del Comte Arnau és necessari que aquest passi per la vellesa i és degradi amb el pas de la vida. La història, però, acaba en tragèdia. L'ABADESSA i ARNAU acaben assassinats. L'ABADESSA per la gelosia del seu marit i ARNAU per quatre espectres que simbolitzen la moral.
  • Obra
    Prohibit prohibir
    (2010) Barbany, Damià
    Aquesta obra vol ser una panoràmica al detall dels successos de París el maig del 68 a través de diferents personatges, tant favorables de la revolta com opositors. "Prohibit prohibir" contraposa una estudiant de la Sorbona amb el seu pare policia que vol trobar-la perquè torni a casa i tingui una vida recta. Després dels estudiants, de seguida es van afegir a la revolta els obrers amb una vaga general que va paralitzar el país. Estudiants i obrers van aixecar barricades pels carrers de París en uns dies on tot era possible i en què l'Obrer es va enamorar de la Noia de maig, símbol de la revolta. A l'obra també hi surten personatges històrics com en Daniel Cohn-Bendit -Dani el Roig- un dels líders de la revolta que, amb els altres manifestants, va ocupar el teatre Odeon. El teatre estava dirigit per Jean Louis Barrault, un actor i director molt respectable de la ciutat. Amb aquell assalt el teatre va esdevenir la seu política on es reuniren els intel·lectuals per generar discurs. Totes les escenes van acompanyades per cançons emblemàtiques de l'època des de Bob Dylan, The Mamas and the Papas o The Kinks fins a The Animals, The Beatles o els Rolling Stones.
  • Obra
    Llei Caló
    (2003) Barbany, Damià
    "Llei caló" narra la història del Carmona, un gitano que s'havia de casar amb la Carmeta, però que finalment ha decidit casar-se amb la Rosa. En Murillo, el pare de la Carmeta, no es pren gens bé aquest canvi d'opinió ja que diu que és perdre el respecte a la paraula que ja havia donat i també a la Carmeta, que se l'estima amb tota l'ànima. Murillo vol revenja, tothom ho sap. En Carmona està espantat per en Murillo i per la família de la Rosa ja que totes les males llengües del barri diuen que la Rosa no arriba verge al matrimoni. En Carmona, la Rosa, la Gitaneta, etc. són joves d'una altra generació i ja no pensen com els seus pares. Per ells les seves tradicions són importants, però no han de ser un obstacle per arribar allà on volen. És per això que en un principi en Carmona pensa escapar-se, però finalment decideixen fer trampes: compren la bruixa gitana que s'encarrega de fer el ritual del mocador per veure si la noia ha mantingut relacions sexuals. Quan arriba el moment, la Rosa es pren un xarop i aconsegueixen passar la prova per poder-se casar. Malgrat això, el casament no es pot celebrar ja que en aquell moment el clan dels Murillo maten en Carmona. Quan la Rosa s'adona de la tragèdia confessa que en realitat no arriba verge al casament i la seva família la repudia per sempre.