Daniel J. Meyer

Carregant...
Foto de perfil
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Nascut a Buenos Aires (Argentina), 1982. Va estudiar Arts del Teatre a COSATYC/ANDAMIO 90 amb especialització de direcció teatral i interpretació, a més de cursos a l’Obrador de la Beckett, a Eòlia i obtenir el Postgrau de producció i gestió d’espectacles. Pel que fa a la seva experiència professional, és l'autor d'A.K.A (Also Known As), obra que ha obtingut nombrosos premis, ha fet una extensa gira i ha estat traduïda a diversos idiomes. El 2021 va ser seleccionat per participar al «IX Laboratori de Escritura Teatral FundacioÌ n SGAE 2021» amb l’escriptura d’una obra titulada 'Scratch'. El 2019 es va fer la lectura dramatitzada del seu text 'Shoá' a la Sala Berlanga de Madrid. En quant a creació, ha dirigit i escrit totes les obres de la companyia Descartable Teatre: 'Historia de una reventada', 'Abans', 'Fusells', 'Nestea con vodka', 'Cola con anís', 'Deflacionable', 'Daian & Giggy Live Sex' i 'Descartable'. També va dirigir 'Tothom diu que està bé' i 'Dogma' (espectacle de carrer de PuntMoc). És l’ajudant de direcció habitual o director resident d’àngel Llàcer i Manu Guix a musicals com 'Cantando bajo la lluvia', 'La tienda de los Horrores', 'La Jaula de las locas', 'Molt soroll per no res', 'El Petit Príncep' i 'Gerónimo Stilton, el musical', també en obres de text com 'Un cop l’any', 'La doble Vida d’en John' i 'Els bojos del bisturí'. També ha estat ajudant de direcció de David Selvas a 'El Màgic d’Oz', 'T’estimo si he begut', 'Boeing Boeing', 'àˆdip 1,2,3,4' i 'Sin noticias de Gurb'.
Nom

Resultats de la cerca

Mostrant1 - 1 de 1
  • Obra
    Shoá
    (2016) Meyer, Daniel J.
    L'Eugenia i la Laura es retroben. Són àvia i neta. La jove ha fet un viatge per Europa i retorna a la casa familiar, a l'Argentina, després d'una llarga temporada. La felicitat del rencontre fa que decideixin rememorar records del passat i l'anciana explica la tumultuosa història de la seva vida. De família jueva i polonesa, durant la seva infantesa va assistir a l'auge del nazisme i en va patir les conseqüències. El relat en present (la conversa entre les dues) i els records (de les vivències passades) es mesclen sobre l'escena i permeten que s'expliquin uns fets coneguts per tots. Però en aquest cas es fa des d'una mirada personal, cosa que els recobreix d'humanitat i sensibilitat. A més de rememorar els successos històrics, el text invita a reflexionar sobre les herències culturals familiars i com aquestes afecten les noves generacions.