Carles Batlle Jordà

Carregant...
Foto de perfil
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Barcelona, 1963. Escriptor, assagista i professor de dramatúrgia a la UAB i a l'Institut del Teatre. Va començar a escriure el 1994. Les seves obres han estat sovint premiades i traduïdes i editades a altres llengües. També ha treballat en l'àmbit de la direcció i la dramatúrgia d'espectacles.
Nom

Resultats de la cerca

Mostrant1 - 4 de 4
  • Obra
    Trànsits
    (2007) Batlle Jordà, Carles
    La vida dels cinc personatges s’encreua dalt d’un tren de llarga distància que travessa Europa. Un revisor que no té més que la màquina de marcar els bitllets, acaba abusant d’una noia el dia abans que el jubilin. Un home mor a dalt del tren en braços d’una dona que el masturba per últim cop. Ella s'ha barallat amb la seva filla, víctima dels abusos del revisor. La noia, alhora, pateix la traïció del seu amant, i ambdós acabaran saltant del tren per creuar com a polissons la frontera. Els pensaments de tots els personatges es trenen, mostrant la disrupció i les contradiccions de les seves vides.
  • Obra
    Les veus de Iambu
    (1997) Batlle Jordà, Carles
    Una dona d'uns trenta-cinc anys i un home a la ratlla dels cinquanta, desconeguts però amb un objectiu comú (empendre el camí cap a les fonts de Iambu), són guiats per un jove de la zona que té el mateix destí. Per al jove és un viatge espiritual ple de ritus i símbols que explica als seus companys amb un discurs al·legòric, mític. És un discurs que sedueix a la dona i que neguiteja l'home. El posicionament de l'home enfront del guia provocarà una creixent tensió, durant el trajecte cap a les fonts, que desembocarà en un final tràgic.
  • Obra
    Temptació
    (2004) Batlle Jordà, Carles
    El correlat dels fets queda exposat de manera alternada. Guillem és un antiquari que es dedica al tràfic clandestí de persones; rep a Hassan, que arriba amb la il·lusió de trobar feina i retrobar-se amb el seu antic amic, el pare de Guillem. Aixa, la filla de Hassan, irromp en la següent escena confessant-se davant de càmera a Guillem, mostrant-li el seu amor, i el seu agraïment per haver-la ajudat quan va emigrar. Es reprèn la conversa de Guillem i Hassan, que dona un gir per mostrar el mercadeig, el tràfic i tot allò brut i clandestí del deute que Hassan contrau. Aixa, desconsolada, narra els fets: al pis de Guillem es troba amb Hassan, el seu pare, que creia mort. El desbordament emocional és excessiu. Hassan cau del balcó sense barana, i Aixa sent la necessitat de no ajudar-lo, de deixar-lo morir. Un cop arriba Guillem, aquest la protegeix de la policia ja que no té papers, i Aixa entrega el seu amor absolut a Guillem. Guillem, al seu torn, veu la complicitat entre Aixa i Hassan i se sent estafat, just ara que havia decidit casar-s’hi i entregar-s’hi completament.
  • Obra
    Oblidar Barcelona
    (2008) Batlle Jordà, Carles
    L’atzarós creuament de les vides dels personatges que apareixen a Oblidar Barcelona fan protagonista la ciutat, amb tot allò que conté i tot allò que desperta: els diferents ritmes i projeccions dels que hi viuen, dels qui hi han nascut, dels qui la visiten, dels nouvinguts; els conflictes generacionals, de relació de parella i interculturals s’entrelliguen dins un mateix espai urbà. Una noia desapareix i, tots, des de la seva emmascarada infelicitat, fan un relat propi de la realitat que els toca viure, expressant-se a través del conte. Així, Black, company de classe, sembla enamorat de la Reiko, la noia japonesa a qui rapten, i acusa el seu amic i també company Carles. Carles, al seu torn, acusa Black perquè ha vist com estrebava la noia del braç. El Salvador, pare de Black i professor a la universitat, està aparellat amb la Nina, una artista més jove que ell, que pintarà un quadre de la Reiko, sentint-se lligada a un conte que creu que ha escrit la seva parella, però que en realitat pertany a Fidel, un altre professor amic seu que viu al mateix bloc i que demana constantment als seus alumnes d’entrenar-se en l’art de relatar, de contar, d’explicar la realitat a través de la ficció; "Dinou motius per comprendre l'origen de la tristesa dels homes" és el títol de la seva tesi. Nina espia l’Ona (la banquera a qui Carles fa el cangur del seu fill), que té una aventura amb Baba, el paquistanès del súper nou del barri, que nasqué a Barcelona i fa un ús perfecte del català, fet que irrita a Salvador. Aquest, es dedica a fer la guitza a Baba i perseguir l’Ona amb la voluntat de criticar la seva relació, al·legant que dues persones amb diferent procedència no poden estar juntes, sense tenir en compte que la Nina és finlandesa. La intersecció de trames i personatges creix fins al desenllaç final en què totes col·lisionen.