Joan Abellan Mula

Carregant...
Foto de perfil
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Barcelona, 1946. Després de fer estudis d'Art Dramàtic a l'Institut del Teatre de Barcelona, va obtenir l'any 1976 el premi Joan Santamaria amb l'obra teatral "El bon samarità, càntir amunt, càntir avall", la qual va ser estrenada a Barcelona aquell mateix any a la temporada popular de l'Assemblea d'Actors i Directors (Grec 76). D'aleshores ençà, ha escrit teatre i guions per a diferents mitjans havent obtingut els seus textos nombrosos premis. Ha destacat especialment en la pedagogia teatral (és professor de l'Institut del Teatre de Barcelona des del 1979) i en la producció de textos teòrics i de divulgació de les arts escèniques, amb nombrosos articles a publicacions especialitzades i assaigs i estudis com "Els artistes plàstics de l'EADAG", "Els Joglars/Espais", "Boal contra Boal", "Artaud i el teatre" i "La representació teatral, introducció als llenguatges del teatre actual".
Nom

Resultats de la cerca

Mostrant1 - 3 de 3
  • Obra
    N'hi ha prou amb una mica de coratge
    (1980) Abellan Mula, Joan
    Mentre s’ultimen els preparatius per un espectacle, l’Arpella Blanca -un transvestit sofisticat- arriba amb un paquet que ha d’entregar al Músic; l’atén l’Elèctric, que és l'amant del Músic, i entaulen un joc de seducció fins que l’Arpella se’n va. Aleshores arriba el Músic amb una nostàlgia gens habitual, la moral molt baixa, i decidit a suïcidar-se. Trenca la relació amb l’Elèctric i, després que aquest se’n vagi, intenta suïcidar-se amb una sobredosi. Però de seguida torna l’Arpella per advertir-lo que el material que s’ha injectat no és bo i li proposa d’abandonar plegats aquesta vida que porten. Quan són a punt de fer-ho, l’Elèctric els descobreix i reconeix en l’Arpella un antic amant. Tots tres acaben reflexionant què ha estat de les seues vides i els desenganys en l’amor i el sexe, fins que el Músic desapareix per sempre, i l’Arpella i l’Elèctric abandonen també el local, desenganyats de la vida.
  • Obra
    El bateig
    (1977) Abellan Mula, Joan
    Young Kid, un boxejador tancat a la presó per haver matat un promotor, ha conegut un jove amb una història semblant a la seva i a qui vol fer triomfar en el món de la boxa. Abans de sortir els dos de la presó, Young Kid li regala al jove el seu nom artístic. Els dos es dirigeixen al gimnàs de Solé per demanar-li uns combats pel noi, però descobreixen que tot ha canviat en el món de la boxa, que s’ha convertit en un impúdic espectacle. A pesar d’això aconsegueixen que Solé vegi un combat on el noi lluitarà contra Kid. Mentre els dos boxejadors lluiten, arriba el soci de Solé que en veure el combat, decideix aturar-lo i els ofereix un número en un dels seus espectacles on els dos s’enfrontarien vestits de presidiaris. Kid li pega un ganxo al socí. Young Kid i el jove veuen que estan marcats i que han de marxar a l’estranger.
  • Obra
    La ruta del salmó
    (1984) Abellan Mula, Joan
    Marc i Quim són dos amics que han compartit la seva adolescència en una mena d'orfenat clandestí que regenten Otília i Belisari. Aquests han instruït els joves en el viure per servir. L'obra s'inicia quan és l'hora de posar en pràctica el que han après i deixar el que ha estat la seva llar. En un original i interessant joc metateatral l'autor ens mostra el recorregut de cada jove, amb una exposició radicalment diferent. L'un, Quim, mai no ha aconseguit trobar el sentit a la vida de servitud, ni tan sols la de servir a la seva pròpia supervivència. L'altre, Marc, ha seguit a ulls clucs les ensenyances d'Otília i Belisari. Marc, ara, és l'acomodador del teatre que ens ofereix l'espectacle i alhora -i aquí és on rau l'originalitat formal del text- és el narrador de les desventures del seu company, protagonista veritable de la faula.