Denise Duncan
Carregant...
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Heredia (Costa Rica), 1979. Directora i dramaturga. Llicenciada en direcció escènica i dramatúrgia per l’Institut del Teatre i en periodisme per la Universitat de Costa Rica. És membre fundadora de La Pulpe Teatro, autora resident de la Sala Beckett durant la temporada 2019-2020, guanyadora del Premi Ciutat de Manacor de Teatre Jaume Vidal Alcover 2018 i de l’accèssit del Premi Marqués de Bradomín 2005.
Nom
8 resultats
Resultats de la cerca
Mostrant1 - 8 de 8
Obra La taverna dels bufonsSallent, JoanRobert Armin i Will Kemp, bufons que havien pertangut a la companyia de Shakespeare a Londres i que van ser menystinguts pel cèlebre autor, l’esperen al purgatori per tal que aquest reconegui la seva vàlua com a actors còmics i, d’aquesta manera, puguin accedir al repòs etern. Tanmateix, quan el bard mor i arriba al purgatori, no vol que els dos bufons reconeguin la seva identitat real. Finalment, gràcies a la representació de l’obra “La taverna dels bufons, o la molt cruel i lamentable mort d’Armin i Kemp”, basada en algunes de les obres del dramaturg anglès, els còmics aconsegueixen el reconeixement de Shakespeare i poden, a la fi, descansar en pau.Obra Mary's Room(2017) Duncan, DeniseMaria Estuard, reina d'Escòcia, passa les últimes hores abans de ser decapitada a la cel·la on fa anys que és presonera d'Isabel I d'Anglaterra, que l'acusa d'haver conspirat contra ella. Durant aquestes últimes hores, Maria especula sobre com serà la seva mort a partir d'un somni recurrent, llista tots els records que haurà d'oblidar un cop sigui difunta, expressa la tristesa i l'angoixa que pateix, reviu la seva última trobada amb Isabel -quan fútilment va implorar-li clemència-, i reflexiona sobre la vida, el dolor, l'orgull, el poder i, sobretot, sobre la seva condició de dona, -condició que comparteix amb Isabel.Obra Una dona en el mirallDuncan, DeniseLa Carol es presenta a l’Elckie després que aquesta acabi un concert en un bar musical. Les dues joves no es coneixen, però sí que van fer-ho les seves àvies, la Carolina i l’Elke que, a mitjans dels anys ’40, van coincidir una setmana a Nolde, una illa de mala mort on la primera buscava refugi i d’on la segona fugia. Després d’aquest breu encontre que va canviar-los la vida, l’Elke va escriure un munt de cartes a la Carolina, unes cartes, però, que mai no va enviar i que ara la seva néta, la Carol, ha trobat. A través d’aquestes cartes, la Carol vol fer un vídeo-homenatge a la seva àvia, i per això ha anat a trobar-se amb l’Elckie: vol que l’ajudi. Tanmateix, la trobada servirà a les dues noies per entendre que elles, com les seves àvies, tampoc no acaben d’encaixar en la societat.Obra C.O.C.A.(2014-05) Duncan, DeniseUna societat secreta composta per tres individus estrafolaris –Reller, Doors i Meyer- celebra la seva sessió magna a la mansió C.O.C.A, on la seva superior, La Veu, condueix la reunió a través d’una pantalla. Aquesta societat governa el món sense escrúpols, controlant des del preu del petroli fins al narcotràfic, i des de les vacunes i les malalties fins als desitjos de la ciutadania. Durant el transcurs d’aquesta reunió, arriba Julissa, una ciutadana comuna que aparentment ningú no esperava i que afirma haver-se perdut mentre anava a una entrevista de feina. Per ordre de La Veu, Reller, Doors i Meyer retindran per la força a Julissa dins la seva mansió, i ella els qüestionarà l’ètica corrupta sobre la qual fonamenten el seu poder. Tanmateix, ningú no és immune al poder.Obra Negrata de merdaDuncan, DeniseEl Nick, un nen de cinc anys i fill adoptiu de l’Andrea i el Pol, explica als seus pares que l’Anna, una nena de l’escola, ha proferit contra ell un insult racista. Davant d’aquests fets tan greus, l’Andrea i en Pol decideixen posar-se en contacte amb els pares de l’Anna, la Laura i el Joan, per exigir-los que la seva filla es disculpi. Tanmateix, la negativa d’aquests a disculpar-se – ja que consideren que l’insult, en el supòsit d’haver-se produït, seria només una cosa de nens- , fa que l’Andrea i en Pol contactin amb la Maria, una periodista que pretén fer un reportatge del cas. A partir d’aquí, les discrepàncies entre ambdues famílies es convertiran en un autèntic circ mediàtic on, tant una parella com l’altra, evidenciaran els seus prejudicis fent ús, si és precís, de la microviolència o l’abús de poder.Obra Negra (o nocturnal de una piel inoculada por el odio nuestro de cada día)Duncan, DeniseKenya és una noia negra que ha sofert assetjament i maltractaments racistes des que era una nena. A través de diferents flaixos de la seva vida, descobrim les constants vexacions i el patiment extrem que aquestes li han comportat, des dels seus anys a l’escola i l’institut, fins al moment de trobar parella i conèixer la seva família política. I tot, en una societat –la nostra- on el color de la pell segueix sent un estigma, i on el racisme està a l’ordre del dia per més que, tot sovint, no ho reconeguem.Obra Vaques sagrades(2012-12) Duncan, DeniseLudovico, Teresa i Henrietta, tres vaques destinades a la mort, van aconseguir escapar de l'escorxador just el moment abans de ser sacrificades. Intentaven, d'aquesta manera, eludir el seu propi destí: van escapar per no haver de matar i també per no haver de morir. D’aquesta manera, mentre les tres vaques reviuen com va ser la seva fuga en travessia pels carrers de Barcelona, reflexionen també sobre la violència, la idea de sacrifici, el capitalisme i el destí dels homes. Sobre com era la seva vida a la muntanya, i sobre com haurien viscut felices per sempre als Alps Ammergau o a la Selva Negra. Tanmateix, la seva fugida va ser frustrada i van acabar en una plaça de toros. I és que el destí, a voltes, és inevitable.Obra Poseído por los genios(2019) Duncan, DeniseL'Alter Ego de la dramaturga Denise Duncan ha aconseguit convocar la presència de l'esperit de Samuel Beckett perquè vol preguntar-li quin és el secret de la genialitat. Beckett al principi es mostra poc col·laborador, però de mica en mica la conversa flueix entre records del passat de l'autor -com la seva relació amb Lucía i James Joyce- i reflexions sobre el fet artístic. Finalment, Beckett aconsegueix que Duncan s'adoni que ja domina parts fonamentals de la creació com són el dubte i la mentida.