Toni Cabré Masjuan

Carregant...
Foto de perfil
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Mataró, 1957. Dramaturg, enginyer, guionista i gestor cultural. Format en el teatre independent, l’any 1976 va participar a la primera edició del Festival Grec amb el grup Xaloc al muntatge "La pau (retorna a Atenes)". Com a autor teatral ha guanyat els premis Crítica Serra d’Or, Ciutat d’Alcoi, Joan Santamaria, Ciutat d’Alzira, Recvll, Ciutat de Manacor i Crèdit Andorrà. A Barcelona ha estrenat al Teatre Nacional de Catalunya, a La Villarroel, al Teatre Gaudí, al Teatre Borràs, a l’Artenbrut i al Versus Teatre. També ha estrenat a Madrid i a Mèxic en castellà i als EUA en anglès. Ha estat guionista de les sèries de TV3 "Poble Nou", "Secrets de família", "Nissaga de Poder", "Laberint d’ombres", "La Riera" i "Olor de Colònia". És professor de dramatúrgia i guió de l’Escola d’Escriptura de l’Ateneu Barcelonès des de la seva creació. Professionalment també ha exercit de professor de matemàtiques (1981-1987), d’enginyer informàtic (1988-1997), de gestor cultural (2002-2016) i de Subdirector general de Promoció Cultural del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya (2017-2022).
Nom

Resultats de la cerca

Mostrant1 - 4 de 4
  • Obra
    Rosebud Hotel
    (2005) Cabré Masjuan, Toni
    A finals dels anys trenta, al lavabo de sota el vestíbul del Rosebud Hotel de Nova York, Charles Foster Kane (el protagonista de "Citizen Kane" d'Orson Wells, 1941) i Leonard Zelig (protagonista del fals documental de Woody Allen, 1983), es troben. Zelig pateix una malaltia camaleònica: pot transformar-me en algú altre i, per tant, suplantar-lo. Ara, però, la seva dona i psiquiatra es vanta d'haver-lo curat, i estan preparant una ponència. Quan el reconeix, Kane el felicita per la seva història inventada. Zelig s'indigna i se sent incòmode per la seva presència, de manera que micciona en un lavabo reservat; quan surt, llueix un aspecte idèntic a Kane: no està curat. Aquest queda meravellat, i li demana que passi unes hores amb la seva dona perquè ell pugui estar amb una cambrera de l'hotel i així ella no sospiti. Zelig, indignat i decebut amb Kane, torna a esdevenir ell: no es pensava que un home així fos tan normal
  • Obra
    Computer Love
    (1991) Cabré Masjuan, Toni
    L'Alfred, un botiguer, acudeix a una agència matrimonial per tal de trobar parella. El procediment es fa a través d'un ordinador que li va fent preguntes i l'avalua, alhora que demana contínuament monedes per poder seguir funcionant. El resultat l'emparella amb una noia molt similar a ell, l’Agnès, botiguera i catalanista fins la medul·la. Es troben en un bar proper i s'adonen que estan fets l'un per l'altra: volen ajuntar negocis, anar a viure junts... Ell acaba regalant-li un xec en blanc i pagant l'entrada d'un pis. Els esdeveniments s'enllacen de manera estrambòtica i l'Agnès, sentint-se traïda pel seu amor, es dispara un tret. Després que l’Alfred marxi cames ajudeu-me, les quatre persones del bar, inclosa l’Agnès, surten del seu personatge, fitxen i marxen. L’empresa “Computer Love” és una escurabutxaques.
  • Obra
    L'inútil
    (2012) Cabré Masjuan, Toni
    L’Ia ha de fer una valoració del personal de l’empresa en què treballa l’Ot, un teatre. Ell està nerviós i empipat per aquest procés que li fan passar i el seu propòsit és sobreviure, així que, després de la primera trobada, l’Ot segueix minut a minut què fa i deixa de fer l’Ia. Els dos s’amenacen mútuament. Al cap d’un temps, l’Ot i l’Ia tornen a trobar-se. Ell vol demanar-li que deixi estar el seu informe, ja que l’han ascendit, i ella ve a buscar explicacions, perquè creu que és obra seva que l’hagin acomiadat. L’Ot li ofereix treballar a la seva empresa, de vigilant nocturna; Ia accepta. Van passant els dies i la seva relació es va fent més propera, fins que acaben embolicant-se al magatzem. L’Ia va entenent l’entramat de corrupció que s’amaga dins del teatre, i també el motiu que hagin ascendit l’Ot: sap mirar a una altra banda, acatar ordres i no preguntar. L’Ot, per fi, vol plantar cara als seus superiors i ordeix un pla, una mena de robatori. Per netejar-se les mans, carrega el mort a l’Ia i l’acomiada; però, ella s’hi torna i, sense que ell ho sàpiga, fa que tots els seus companys vegin com es delata dalt de l’escenari.
  • Obra
    Les verges virtuals
    (2013) Cabré Masjuan, Toni
    Algú entra al loft de la Pilar i li regira les coses. Fa dies que rep amenaces d’algú que se sent ofès pel seu bloc: penja una miscel·lània de fotos de verges i atrocitats en nom de la religió produïdes arreu del món. En Genís, el veí de l’àtic, veu qui ha entrat: l’Eva. La mateixa Eva que al cap d’una estona ve a consolar la Pilar. Són amants, i miren d’amagar-se del marit de l’Eva, qui no en sap res. En un viatge que van fer al Tibet van conèixer la Susanna, que ara els fa una visita. La Pilar decideix fer un sopar que les reuneix a totes tres amb en Genís, ja que creu que ha estat ell; l’Eva va a demanar-li que menteixi per ella. Durant el sopar tot es va embolicant: el Genís i la Susanna s’agraden i acabaran entenent-se; la Pilar trencarà els bonsais d’en Genís -allò que més estima- i, finalment, l’Eva confessarà que ha estat ella, que pateix i s’escandalitza amb l’obra artística de la Pilar.