Toni Cabré Masjuan

Carregant...
Foto de perfil
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Mataró, 1957. Dramaturg, enginyer, guionista i gestor cultural. Format en el teatre independent, l’any 1976 va participar a la primera edició del Festival Grec amb el grup Xaloc al muntatge "La pau (retorna a Atenes)". Com a autor teatral ha guanyat els premis Crítica Serra d’Or, Ciutat d’Alcoi, Joan Santamaria, Ciutat d’Alzira, Recvll, Ciutat de Manacor i Crèdit Andorrà. A Barcelona ha estrenat al Teatre Nacional de Catalunya, a La Villarroel, al Teatre Gaudí, al Teatre Borràs, a l’Artenbrut i al Versus Teatre. També ha estrenat a Madrid i a Mèxic en castellà i als EUA en anglès. Ha estat guionista de les sèries de TV3 "Poble Nou", "Secrets de família", "Nissaga de Poder", "Laberint d’ombres", "La Riera" i "Olor de Colònia". És professor de dramatúrgia i guió de l’Escola d’Escriptura de l’Ateneu Barcelonès des de la seva creació. Professionalment també ha exercit de professor de matemàtiques (1981-1987), d’enginyer informàtic (1988-1997), de gestor cultural (2002-2016) i de Subdirector general de Promoció Cultural del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya (2017-2022).
Nom

Resultats de la cerca

Mostrant1 - 6 de 6
  • Obra
    Iglú
    (2006) Cabré Masjuan, Toni
    En Rafel es nega a prejubilar-se i es tanca amb l’escopeta de caça del seu pare a l’arxiu de l’empresa. Inspirat per un militar francès que es tancà en un iglú de munició, i revelant-se també contra un desmèrit immerescut, en Rafel amenaça amb cremar l’edifici: fa dies que ho té planejat i ha anat entrant ampolles plenes de gasolina. Piquen a la porta. En Joan es presenta, a si mateix, com un prejubilat feliç, i pretén convèncer en Rafel. Però, en Joan no ho està, de jubilat.
  • Obra
    La peixera o L'efecte 2000
    (2000) Cabré Masjuan, Toni
    Una empresa ha decidit la reestructuració del seu departament d'informàtica. Aquesta reestructuració inclou l'acomiadament de part de l'equip. En un primer moment, els quatre treballadors susceptibles de ser despatxats decideixen fer una aturada en el sistema informàtic de l'empresa com a senyal de protesta. Aquesta acció havia estat prevista pels alts dirigents, i per tant no transcendeix. Els treballadors comencen a desmuntar-se: floreixen vells rancors i els enfrontaments entre ells es precipiten. La situació entre els personatges es presentarà irreconciliable. El més gran és el primer a ser acomiadat. Un d'ells, sospitós d'haver proporcionat la informació necessària per dur a terme aquesta acció, és violentat pels seus companys i acaba malferit a l'hospital. El més jove, el candidat que el cap de secció havia decidit mantenir en la empresa, dimiteix: no vol dur una vida com la que han dut els seus companys fins llavors. Finalment, és el treballador que fins llavors ha jugat més brut el que es quedarà amb la plaça.
  • Obra
    Computer Love
    (1991) Cabré Masjuan, Toni
    L'Alfred, un botiguer, acudeix a una agència matrimonial per tal de trobar parella. El procediment es fa a través d'un ordinador que li va fent preguntes i l'avalua, alhora que demana contínuament monedes per poder seguir funcionant. El resultat l'emparella amb una noia molt similar a ell, l’Agnès, botiguera i catalanista fins la medul·la. Es troben en un bar proper i s'adonen que estan fets l'un per l'altra: volen ajuntar negocis, anar a viure junts... Ell acaba regalant-li un xec en blanc i pagant l'entrada d'un pis. Els esdeveniments s'enllacen de manera estrambòtica i l'Agnès, sentint-se traïda pel seu amor, es dispara un tret. Després que l’Alfred marxi cames ajudeu-me, les quatre persones del bar, inclosa l’Agnès, surten del seu personatge, fitxen i marxen. L’empresa “Computer Love” és una escurabutxaques.
  • Obra
    Històries d'amor
    (1993) Cabré Masjuan, Toni
    Triangle amorós vinculat també a un triangle laboral. Un home vell és jubilat a la força. Ha entregat la seva vida a l'empresa que ha actuat sobre ell com una màquina trituradora. Està malalt. Ocupa el seu lloc un home més jove. La màquina de triturar és cada cop més efectiva i consumeix més ràpidament. L'home jove crema l'empresa que havia aixecat el vell. La secretària, amant de tots dos ajudarà a morir el vell per amor. En canvi, deixarà en vida l'home jove per odi.
  • Obra
    Demà coneixeràs en Klein
    (2008) Cabré Masjuan, Toni
    Una executiva es reincopora a la feina després d’una baixa per maternitat i s’adona que és víctima de mobbing per part de l’empresa: es troba arraconada en un despatx incomunicat, sense cap tasca a realitzar i sense cap mena de personal subordinat. La seva antiga secretària, però, és l’única que pren contacte amb ella, i, per demostrar-li que no és còmplice de l’empresa, l’ajuda amb un projecte que hauran de fer passar desapercebut. Així doncs, essent-ne testimonis una becària i una netejadora, les dues dones tracen un pla brillant, sempre tenint present l’ambició personal de cadascuna i la malfiança mútua. A l’hora de la veritat, però, l’executiva és acomiadada i el projecte fracassa.
  • Obra
    Overbooking
    (1995) Cabré Masjuan, Toni
    "Cabré ens descriu al llarg de tretze escenes la situació límit que viuen un home ( de poc més de 60 anys ) i una noia ( de poc menys de 30 ), -una nit, en una de les terminals d'algun aeroport internacional llunyà. La llarga i tensa espera mena tots dos personatges a establir-hi una relació circumstanciada que permet copsar-hi les diferents actituts davant la realitat. La globalitat de la conversa -contrasts culturals, anotació de les respectives vides privades...- es dilueix progressivament per donar pas a la reflexió vitalista que l'autor fa arribar al lector de l'obra en les escenes finals." Pròleg a "Històries d'amor" i "Overbooking" a carrec d'Enric Gallén. Accent en la diferent percepció de la realitat dels dos personatges: la de la noia més utòpica, més estètica; la de l'home, més pragmàtica. Aquests dos mons estan representats per objectes. Una maleteta amb els papers del projecte, en el cas d'ell, i una màquina fotogràfica en el cas d'ella. Al final de l'obra, els objectes seran destruïts.