Gemma Brió Zamora

Carregant...
Foto de perfil
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
És actriu i a partir d’una experiència pròpia escriu el seu primer text teatral, 'Llibert' (traduït al castellà, gallec i anglès). El protagonitza en la seva estrena a Espanya (Barcelona 2013 i Madrid 2015) i obté nombrosos premis, nominacions i el reconeixement de crítica i públic. Arrel d’aquesta estrena forma la companyia de teatre Les Llibertàries, amb Norbert Martínez, Tàtels Pérez y Mar Orfila (Mà¼rfila), amb la que estrena el 2018 a la sala Villarroel '¿La vida es sueño? o #gwenismà¼rfila' escrit a quatre mans amb Norbert Martínez que la dirigeix. Participa al torneig de dramatúrgia de Temporada Alta 2015 amb la peça curta 'El cercle'. I també a l’espectacle col·lectiu solidari "De Damasc a Idomeni" al Teatre Lliure amb el monòleg "Welcome Refugees' l’any 2016. Ha fet cursos de dramatúrgia a la Sala Beckett amb Alfredo Sanzol, Enric Nolla, Ricard Gázquez, Oliver Kluck i Victòria Szpunberg. Com a actriu és Llicenciada en art dramàtic a l’Institut del Teatre de Barcelona i ha treballat en els principals teatres de Barcelona amb directors com David Selvas, Julio Manrique, Sergi Belbel, Oriol Broggi o Derek Walcott, entre d’altres. Ha participat en diverses sèries a Televisió de Catalunya i en cinema ha treballat amb directors com Marcelo Piñeiro, Marie Noà«lle, Fabrice Cazeneuve, Lídia Zimmerman o Gonzalo Herralde, entre d’altres.
Nom

Resultats de la cerca

Mostrant1 - 2 de 2
  • Obra
    Welcome Refugees
    (2016) Brió Zamora, Gemma
    En el context de l'allau de refugiats de la guerra de Síria, i davant del tancament de fronteres de la UE l'any 2016, una dona explica la seva particular forma de ser solidària mentre busca un autògraf. Una forma de solidaritat que demostra totes les contradiccions típiques de la classe mitjana europea: discurs favorable i alhora sospitós sobre els refugiats, imprecisions a l'hora de descriure les persones refugiades, dubtes sobre la idoneïtat d'acollir-los, etc.
  • Obra
    El cercle
    (2015) Brió Zamora, Gemma
    Assistim a un dia determinant en la vida d’una dona, la Marina Sala. Comença al metro, on una pidolaire romanesa li entrega el seu fill i se’n va. La Marina no té temps de dir que no, ja que està parlant pel mòbil amb la Generalitat: li han trucat per comunicar-li que han trobat els seus orígens familiars. Amb el nadó de la romanesa en braços, va a una farmàcia a comprar-li menjar, i llavors a La Caixa. Cada escena d’alguna manera ens parla de com el sistema és classista i alienador. Finalment la Marina descobreix qui és la seva mare: a la Generalitat li diuen que acaba de morir, sola, i que hauria d’assumir els costos de l’enterrament. Al final del dia la romanesa es presenta a casa seva per recuperar el seu fill i així es tanca “El cercle”.