Eva Hibernia

Carregant...
Foto de perfil
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Eva Hibernia (Logroño, 1973) és llicenciada en Dramatúrgia per l’Escola Superior d’Art Dramàtic de Madrid, i ha cursat els estudis del Doctorat en Humanitats a la Universitat Pompeu Fabra. S’ha format amb autors com Fabrice Melquiot, Javier Daulte, José Sanchis Sinisterra o Marco Antonio de la Parra. Com a escriptora, cultiva el teatre, la poesia, la narrativa i l’assaig. El seu corpus dramàtic compta amb una trentena de peces teatrals, i els seus textos i produccions s’han pogut veure en espais com el Teatro Español, el Teatre Nacional de Catalunya, la Sala Beckett, la Sala Cuarta Pared, i en diferents festivals i escenaris d’àmbit nacional i internacional (França, Brasil, Anglaterra, Argentina, Colòmbia, Grècia o Itàlia). Destaquen, entre altres, 'La semana del diluvio' (2019), 'Los viejos maestros' (2012) i 'Informe Titán' (2017). Les seves obres han estat traduïdes a l’alemany, l’anglès, el francès, el grec, el portuguès, l’italià i el català. També ha treballat en dramatúrgies i versions de textos clàssics, entre els quals destaca un muntatge per a teatre d’objectes basat en 'L’Avar', de Molière. Ha sigut autora resident del programa T6 del Teatre Nacional de Catalunya durant tres temporades amb les produccions 'Una mujer en transparència' (2008) i 'La América de Edward Hopper' (2009). Ha rebut beques de creació de la Comunitat de Madrid, del programa de creació contemporània Magalia i de la Institució de les Lletres Catalanes. A més, ha fet conferències sobre la seva trajectòria en diversos fòrums, com ara el Piccolo Teatro di Milano, la Universitat de la Rioja, l’Ateneu Barcelonès, el Nuevo Teatro Fronterizo o a la Societat General d’Autors i Editors (SGAE).
Nom

Resultats de la cerca

Mostrant1 - 7 de 7
  • Obra
    Lamento
    (2001) Hibernia, Eva
    Una dona camina per un camp de refugiats ruandesos al Zaire, l'actual República Democràtica del Congo. Porta un feix de llenya a l'esquena i mentre el carrega es distreu cantant una cançó que s'inventa sobre la marxa. La melodia condensa la tristesa i el dolor que aclapara el personatge; és un cant a la infantesa perduda, a la llibertat robada.
  • Obra
    Sueños de Kafka
    (2004) Hibernia, Eva
    El senyor K i la senyora Tschissik coincideixen dins un somni; un espai que es transforma i que passa de ser un quadre del Renaixement italià, a la ciutat de París. L'ambient és fred, els gossos borden, el cel és de vidre i s'esquerda mentre ells dos es queixen de la falsa moralitat que ofega el món. Sexualment excitat, K es desperta. S'aixeca i es dirigeix a la cuina a servir-se un cafè, i allà es troba amb el seu germà, amb qui comenta el somni que acaba de tenir.
  • Obra
    El negro en Velázquez
    (2013) Hibernia, Eva
    Dos personatges es troben en un paisatge apocalíptic i conversen de manera col·loquial sobre qüestions metafísiques. Els envolten els presagis de mort i unes criatures estranyes, que es comparen amb els àngels pintats per Diego Velázquez. On són els protagonistes? Què els amenaça? La lectura no resol aquestes qüestions, però evoca els pensaments i les emocions d'uns personatges que escuren els últims moments de vida consumits per la incertesa i la por.
  • Obra
    La pieza del adiós
    (1994) Hibernia, Eva
    Mousette, una noia de físic menut i escardalenc, vol escapar-se d'una realitat que l'ofega i anar-se'n a tocar el violí en un cafè-concert. La seva parella, Fortimbràs, un gegant amb peus de fang, al principi no la deixa marxar. Finalment, del costat del cor es treu el violí que assegurava haver perdut i l'entrega a Mousette, que després d'haver-lo reclamat amb insistència el rep amb alegria, fent trucs de màgia i piruetes. Fortimbràs intenta retenir-la amb paraules amables, però al final cedeix i l'acompanya a la seva destinació. Tot sol, adoptant la postura d'una estàtua, plorarà la seva absència fins a desaparèixer. Un cop ho hagi fet, Mousette tornarà a escena i, desolada per no trobar-lo i taral·lejant la cançó que els unia, es guardarà les pellofes dels cacauets que menjava constantment el seu estimat a la butxaca del costat del cor.
  • Obra
    El sabor de la granada
    (2020) Hibernia, Eva
    Dues dones es troben al fons d'una piscina buida, però s'hi refereixen com si es tractés d'una gran mansió. Una és la deessa Persèfone, ja vella, i l'altra una poeta jove, morta, que no recorda el seu nom ni com va perdre la vida. Es donen la benvinguda en l'espai de fisonomia canviant on coincideixen i maten el temps dialogant sobre els passats respectius, recuperant imatges evocadores d'una memòria fragmentària.
  • Obra
    Volver a la casa primera
    (2021) Hibernia, Eva
    Una parella ha mort, víctima d'uns aiguats que han arrasat pobles sencers. Mentre emboliquen el seu cadàver, la consciència de l'home es desprèn del cos i s'escapa de l'hospital. Només té intenció de fer una cosa: conduir amb frenesí fins arribar a la primera casa on va viure amb la seva dona, la Maria. Creu ferventment que ella l'estarà esperant allà i que podran reprendre la vida en el punt en què la van deixar. Mentrestant, el personal de l'hospital embalsama i prepara el cos del difunt.
  • Obra
    El sueño de un hombre clave
    (2020) Hibernia, Eva
    Un home s'adorm al sofà de casa i no s'adona que comença a somiar. Un llop educat i culte se li asseu al costat i comencen a parlar. El protagonista, Honorio, ens explica com la seva família el confon amb l'animal; l'esposa, Conchi, el reconeix com a marit i els fills reneguen del seu veritable pare i abracen el llop amb amor. De cop, el somni es transforma en malson i el duel entre la indústria i la natura està servit. Honorio ha sigut el responsable d'un projecte de mineria que ha tingut un impacte catastròfic en l'ecosistema de Sanabria (Zamora). La família i el llop, que encarnen els seus remordiments, l'insten a fer marxa enrere i a responsabilitzar-se dels actes que l'han portat a destruir el territori i la fauna de casa seva a canvi de diners.