Oriol, Jordi2022-02-252022-02-2520112021-072021-11http://dcc.institutdelteatre.cat/handle/123456789/5154En Pere i l'Oriol Genís són representats pel mateix actor, de la mateixa manera que la Judit i l'Àngels Poch, l'Eva i l'Anna Moliner, en Salva i l'Òscar Castellví, en Garrido i el Músic 1 i en Bellido i el Músic 2.L'Oriol és actor i dramaturg i ha rebut un encàrrec important: ha d'escriure una obra que s'estrenarà en el marc del cicle T-6 al Teatre Nacional de Catalunya. El problema és que li queden pocs dies per a entregar-la i està completament bloquejat. Tancat a casa dels pares, on viu, l'Oriol interactua amb l'Eva, la germana, una noia gòtica i de caràcter nihilista; la Judit, la mare, que està orgullosa del fill i intenta ajudar-lo; el Pere, el pare, un actor que voldria actuar en obres de qualitat però que treballa en una atracció de fira, i, en darrer terme, en Salva, un amic ociós que fingeix estar malalt per cobrar la baixa laboral. Un dia, deprimit, en Pere intenta suïcidar-se i queda en coma. Poc després, l'Oriol rep la visita de dos productors del Nacional, en Garrido i en Bellido, que el pressionen perquè els lliuri l'obra a temps. La ficcionalització de l'experiència arriba al punt àlgid quan un dels actors que realment intervenen en l'espectacle, l'Oriol Genís, visita l'escriptor per ajudar-lo a trobar la inspiració. La precarietat, l'exigència, el desgast i la crisi creativa són algunes de les línies que travessen la peça, que, suposadament, s'escriu sobre la marxa.511 p.Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 SpainMetateatreAutoficcióTerrorÈxit / FracàsActorsTeatre Nacional de Catalunyat-ERRORObra