Cabré Masjuan, Toni2019-05-272019-05-2720052005-052019http://dcc.institutdelteatre.cat/handle/123456789/4424A finals dels anys trenta, al lavabo de sota el vestíbul del Rosebud Hotel de Nova York, Charles Foster Kane (el protagonista de "Citizen Kane" d'Orson Wells, 1941) i Leonard Zelig (protagonista del fals documental de Woody Allen, 1983), es troben. Zelig pateix una malaltia camaleònica: pot transformar-me en algú altre i, per tant, suplantar-lo. Ara, però, la seva dona i psiquiatra es vanta d'haver-lo curat, i estan preparant una ponència. Quan el reconeix, Kane el felicita per la seva història inventada. Zelig s'indigna i se sent incòmode per la seva presència, de manera que micciona en un lavabo reservat; quan surt, llueix un aspecte idèntic a Kane: no està curat. Aquest queda meravellat, i li demana que passi unes hores amb la seva dona perquè ell pugui estar amb una cambrera de l'hotel i així ella no sospiti. Zelig, indignat i decebut amb Kane, torna a esdevenir ell: no es pensava que un home així fos tan normal198 p.MalaltiaEnvejaFamaEnganyCinemaPersonatges míticsRosebud HotelObra