Sirera Turó, RodolfSirera Turó, Josep Lluís2018-11-072018-11-07197519832004-01-01http://dcc.institutdelteatre.cat/handle/123456789/3935-Aquesta obra constitueix la primera part de la trilogia "La desviació de la paràbola" que també inclou "El còlera dels déus" i "El capvespre del tròpic". Num. homes actors: 5. Num. dones actrius: 3. Num. altres: 0.El 1868 Tomàs retorna a la Pobla del Bisbe després d’una llarga estada a Madrid per agafar les regnes del negoci familiar, una cereria. Tomàs arriba amb un amic, en Mateu, i amb unes idees republicanes i liberals que l’enfronten ben aviat amb la seva mare Roser, Mossèn Cabrera, i l’alcalde Josep Tàpies, monàrquics i conservadors. Amb la Revolució Gloriosa i la fugida d’Isabel II, Tomàs veu possible començar a aplicar les mesures necessàries per modernitzar el País Valencià des del punt de vista econòmic: impulsar la industrialització per sobre de la tradicional economia agrícola. A poc a poc, però, Tomàs i Mateu passaran a representar dues postures oposades: la moderació de la burgesia progressista vs. l’anarquisme i la defensa del moviment cantonalista dels obrers. El fracàs de la Primera República farà fugir Mateu i provocarà un viratge cap al conservadorisme de la burgesia que Tomàs representa, canvi que es manifestarà amb el casament de Tomàs i la filla de Tàpies, Remei, castellanoparlant i desconeixedora de la realitat del país, i que marcarà el posterior desenvolupament del País Valencià.3-86BurgesiaConflictes socialsDrama històricDrama políticFamíliaIdealismeMaterialismeMón ruralPaís ValenciàPares / fillsPassat / presentPrimera República EspanyolaReligióSegle XIXTreballEl brunzir de les abellesObra