Batlle Jordà, Carles2019-04-262019-04-2620042004-10http://dcc.institutdelteatre.cat/handle/123456789/4373Obra escrita ex professo per al Projecte T-6 del TNC, acollida a la Sala Tallers. "Es pot resistir a tot, excepte a la temptació", citant Oscar Wilde. Temptació parla del xoc cultural, la incomunicació, la memòria i la identitat, però també parla de la Catalunya del moment. La major temptació davant de què es troben els personatges és la d'abandonar la pròpia memòria i identitat, explicitant a escena la crua lluita de supervivència de qui arriba, juntament amb les perversions de qui rep, sempre en la foscor de la clandestinitat i amb una càmera a l’habitació de Guillem que ho enregistra tot i ho fixa en un temps reproduïble.El correlat dels fets queda exposat de manera alternada. Guillem és un antiquari que es dedica al tràfic clandestí de persones; rep a Hassan, que arriba amb la il·lusió de trobar feina i retrobar-se amb el seu antic amic, el pare de Guillem. Aixa, la filla de Hassan, irromp en la següent escena confessant-se davant de càmera a Guillem, mostrant-li el seu amor, i el seu agraïment per haver-la ajudat quan va emigrar. Es reprèn la conversa de Guillem i Hassan, que dona un gir per mostrar el mercadeig, el tràfic i tot allò brut i clandestí del deute que Hassan contrau. Aixa, desconsolada, narra els fets: al pis de Guillem es troba amb Hassan, el seu pare, que creia mort. El desbordament emocional és excessiu. Hassan cau del balcó sense barana, i Aixa sent la necessitat de no ajudar-lo, de deixar-lo morir. Un cop arriba Guillem, aquest la protegeix de la policia ja que no té papers, i Aixa entrega el seu amor absolut a Guillem. Guillem, al seu torn, veu la complicitat entre Aixa i Hassan i se sent estafat, just ara que havia decidit casar-s’hi i entregar-s’hi completament.144 p.MigracióAssassinatTemptacióTràficMemòriaIdentitatTemptacióObra