Batlle Jordà, Carles2020-07-222020-07-22201920202020-07http://dcc.institutdelteatre.cat/handle/123456789/4836Tots els episodis es basen en esdeveniments reals. L’obra fon les formes tradicionals del teatre del nord d’Àfrica i els plantejaments polifònics del teatre contemporani europeu. Així doncs, a l’hora de muntar-la, cal pensar en els narradors de rondalles i els rapsodes de les places del Magrib. Es podrà, doncs, combinar el drama convencional, la narració (i la narració coral a diverses veus), el joc dels titelles, els objectes, les ombres, l’expansió musical o la projecció d’imatges. L’obra es pot interpretar amb un nombre indefinit d’actors i actrius.A prop en el temps: a la vora del desert, un home i una dona busquen les traces de la felicitat. Els seus guies: un llibre (que va passar un temps a dins d’un sac) i una cançó. / Lluny en el temps: al final de la guerra, un camp de concentració al sud de Tunísia. Un caporal de la marina republicana espanyola intenta evitar que el seu sac de llibres acabi a la foguera. / Molt lluny, potser sí, en el temps: les crostes de sal de les arenes movedisses s’esquerden: l’efendi (Senyor) dels Nemsi i el seu criat cavalquen enfollits per salvar la filla del xeic.104LlibertatParellaDesesperançaAssassinatConteGuerra Civil EspanyolaÀfricaNòmades (o El Camell Blau)Obra