Sirera Turó, Rodolf2018-11-072018-11-07197819782004-01-01http://dcc.institutdelteatre.cat/handle/123456789/3985-L'obra conté referències a "La paradoxa del comediant" de Diderot i reflexiona sobre els límits del realisme en el teatre. Num. homes actors: 2. Num. dones actrius: 0. Num. altres: 0.El 1784, a París, l'actor Gabriel de Beaumont va a veure el Marquès de…, que l'ha fet cridar perquè li representi un fragment d'una obra que ha escrit i en la qual el personatge de Sòcrates és conscient que està morint. Gabriel ho fa, però el Marquès el talla perquè troba que la seva interpretació s'allunya massa de la realitat. Llavors Gabriel comença a trobar-se malament i, a partir d'insinuacions del Marquès, dedueix que aquest l'ha enverinat. El Marquès li confirma que li queden pocs minuts de vida, i que només li donarà l'antídot si aconsegueix fer real el fragment de la seva obra. Gabriel accepta, i aquest segon intent impregnat de la seva autèntica angoixa interessa més al Marquès. Però no n'hi ha prou, i el Marquès, tot fent creure a Gabriel que li dóna l'antídot, l'enverina, ara de debò: abans només li havia donat una droga. Llavors el Marquès s'asseu cerimoniosament, disposat a gaudir d'una mort ben real.85-117Convencions socialsCreació artísticaDramaEnganyMetateatreMortPorRealitat / FiccióTeatreTeatre dins del teatreEl verí del teatre : Diàleg entre un aristòcrata i un comediantObra