Pardo, Patrícia2021-09-062021-09-0620112017http://dcc.institutdelteatre.cat/handle/123456789/5014Escena inclosa a l’obra "Retaule de l'abandó", amb altres de Suso Imbernón i dramatúrgia d’Eva Zapico. L'escena pot considerar-se un monòleg, ja que el personatge masculí hi té només una petita intervenció.Yaël, aquella heroïna bíblica oblidada que va ser determinant en l’alliberament del poble d’Israel matant a Sísara –comandant de les tropes del rei Canaan-, es pregunta si mai hi ha hagut cap grup armat amb l’objectiu de matar cineastes, estilistes, periodistes i tots els qui participen de l’engranatge de l'heteropatriarcat. Un engranatge que sotmet la dona mitjançant l’amor romàntic i la indústria estètica. I mentre s’ho pregunta, admet tanmateix que sempre viurà l’abandó com una condemna i que, per tal de no restar sola, acceptarà sempre els imperatius del seu amant. Un amant que, -com l’home amb qui comparteix escena-, sempre fa i desfà amb total impunitat.336 p.AmorSolitudAbandonamentHeteropatriarcatModaMasclismeTeatre breuYaëlObra