Szpunberg Witt, Victoria2020-12-112020-12-112019-022020http://dcc.institutdelteatre.cat/handle/123456789/4893"L'onzena plaga" és la tercera part del cicle "Tot pels diners". La primera part és "Mammon" de Nao Albet i Marcel Borras, i la segona "Cleòpatra", d'Iván Morales. Tres peces d'estils i gèneres diferents, que compartien tema (els diners), alguns símbols, i un personatge, Dylan.En Roc i en Marc estan acabant de sopar al jardí de casa de la Bàrbara i el Pau. El jardí és contigu a un parc municipal i en Roc, que té fòbia a les rates, en veu una i els dos convidats marxen de manera sobtada. En Pau i la Bàrbara —que tenen una habitació rellogada a la Melany— fa mesos que no paguen el lloguer de la casa. En Rai, el fill del propietari, els demana amb insistència que marxin i la Bàrbara, desesperada, li diu que està embarassada. Passats uns dies, al mateix jardí, la Bàrbara, el Pau i el Rai —que, cansat d'espantar els morosos, ha passat a conviure amb els altres a la casa del seu pare— es troben amb l'Amparo, de l'empresa Combate Roedores S.L., i amb en Dylan, un tècnic de l'Ajuntament que qüestiona els mètodes de l'Amparo i la seva empresa per acabar amb les rates del jardí. Mesos més tard, l'empresa ha construït una gran cúpula de vidre transparent que cobreix tot el jardí per protegir-lo de les rates i l'Amparo confessa que, en realitat, la seva empresa va crear cries de rata clandestines per escampar la plaga i, així, aconseguir el control de la ciutat. Finalment, en Roc i en Marc es fan càrrec del nadó de la Bàrbara, i ella acaba escrivint el seu testament.249 p.ParellaCrisi econòmicaDinersAmbicióDistopiaL'onzena plagaObra