Examinant per Autor "Alapont Ramon, Pasqual"
Mostrant1 - 16 de 16
Resultats per pàgina
Opcions d'ordenació
Obra Això era i no era(1993) Alapont Ramon, PasqualRobert i Guillem han d'introduir-se a la biblioteca per recuperar un escrit contra la bibliotecària, signat amb els seus noms. Robert, durant la recerca, es perd entre les històries dels llibres: rescata una noia captiva a un vaixell pirata; és enverinat per una dona gelosa a un castell medieval; és convertit en llop al jardí d'una reina tronada; i salva la Caputxeta Vermella del vertader llop. Guillem, que vigilava de fora estant, descobreix que no havia enviat l'anònim i en entrar-hi, troba el seu amic dormint damunt un llibre obert.Obra Alícia(1997) Alapont Ramon, PasqualUn dia seguint un conill blanc, la curiosa Alícia arriba al País de les meravelles, un món habitat per personatges extraordinaris i tronats que li fan viure un seguit d'històries disbaratades.Obra Beatrius(1996) Alapont Ramon, PasqualA la mateixa sala coincideixen simultàniament dues històries paral·leles al voltant de la infidelitat entre dues parelles d'èpoques diferents. L'una, situada pels volts de 1935, formada per un empresari conservador, que alhora que enganya la seva dona, Beatriu, vol que se sotmeti al paper tradicional d'esposa. Ella, però, l'abandona per un pintor que desperta la seva passió. L'altra, situada al 1990, està formada per un novel·lista frustrat que s'està a casa mentre la seva companya, Beatriu, neboda de la de 1935, triomfa com a executiva. La presència d'objectes comuns a totes dues èpoques, sobretot d'una carta de l'amant de 1935, provoca un malentès sobre la fidelitat de la Beatriu dels anys 90.Obra Bultaco 74(2004) Alapont Ramon, PasqualPilar i Víctor es retroben anys després d'haver estudiat plegats i comencen una relació de parella. Vint anys després, però, la relació no funciona i l'autor que els està escrivint prova d'esbrinar-ne els motius i les motivacions de cadascú. Quan Pilar es queda embarassada, Víctor accepta un càrrec a la fàbrica del seu sogre i Pilar accedeix als condicionants del casament que la seva mare li imposa. Davant d'aquests fets tots dos han de fer front a la crisi de valors i d'ideals a què aspiraven de joves, i la seva relació es refreda. Tot esclata quan el seu fill s'ofega a la piscina de casa perquè Víctor no ha reparat una tanca de seguretat, i l'autor intervé per tornar enrere i canviar la conducta dels protagonistes.Obra Cita a ceguesAlapont Ramon, PasqualDues persones que s’han conegut per internet han quedat en una cafeteria per parlar de literatura. Es reconeixeran per una rosa vermella. L’home confon una noia que porta una rosa blanca amb la persona que esperava, i després de xerrar una estona, la noia proposa que vagin a casa seva a fer un clau. Tot i que l’home s’estranya que prefereixi follar a parlar de Kafka, accepta de bon grat. Deixa la rosa vermella sobre la taula i se’n van. La cambrera es posa la rosa i poc després arriba la dona que l’home esperava. La dona es pensa que la cambrera és la persona amb qui ha de parlar de literatura i intenta establir-hi contacte, cosa que fa que la cambrera s’emprenyi perquè es pensa que se la vol lligar. Al final, però, proposa a la donar d’anar a casa seva quan plegui i ella accepta.Obra Currículum(1994) Alapont Ramon, PasqualL'actor que havia de representar el monòleg anunciat arriba a l'escenari amb un peu enguixat i amb poques ganes d'actuar i, malgrat tot, comença a parlar de la figura d'un vell amic a la memòria del qual es dedica aquest acte. Durant el llarg monòleg, aparentment improvisat, l'actor reflecteix la seva eterna rivalitat amb el seu amic, ja des de la infantesa, passant pels moments més difícils de l'adolescència i arribant a la maduresa amb la mort de l'amic. L'actor recorda anècdotes i moments viscuts en comú on queda palesa aquesta competitivitat i la impotència de l'actor davant l'encant i les insuperables qualitats de l'amic.Obra Demà podries morir(2016) Alapont Ramon, PasqualNou companys d'institut es veuen afectats per les informacions que ells mateixos publiquen dels altres a una pàgina de Facebook. Els sobrenoms despectius i burletes amb què s'adrecen, i uns pares que no són capaços de comprendre els problemes emocionals dels adolescents, tensen un seguit de situacions a l'institut fins al punt que, en una batussa, un dels companys és accidentalment ferit i veu escapçats tots els seus somnis.Obra El circ de la fosca : Obra per a un actor i titelles.(2000) Alapont Ramon, PasqualDes d’una taverna, Virgili presenta tota una sèrie de cançons i d’escenes que tenen en comú la solitud, el fracàs i la mort. Les escenes expliquen les històries d’un clown que, enamorat d’una trapezista, decideix matar el noi que ella estima per tenir via lliure; d’una dona a qui el marit maltracta fins a matar-la; d’un fill que mata el seu pare amb les xeringues amb les quals s’injecta coca; i d’un soldat que, després de violar noies i matar nens, és afusellat per desertor.Obra Els viatges de Marco Polo(1996) Alapont Ramon, PasqualEl vell Marco Polo, obrint un bagul, fa present el seu viatge de joventut cap a la Xina. Esdevé conseller personal de Kublai Khan i s'enamora de la seva filla, que ha perdut la veu. Per retornar-l'hi, viatja fins a Pèrsia buscant la flor de l'arbre solitari. El seu retorn, amb l'objectiu assolit, permet desemmascarar el pervers Acmat, conseller del Khan.Obra Ficció(2014) Alapont Ramon, PasqualSobre l'escenari, Carles Alberola (dramaturg i personatge alhora) es disposa a celebrar amb aquesta peça teatral els 20 anys de la companyia Albena Teatre, i ho fa a través de l'exposició de la seva pròpia comèdia autobiogràfica, remarcant com la ficció li ha salvat la vida. L'esquema proposat és conegut: "xic troba xica, xic perd xica, xica troba un gos, xic recupera xica, però un dia se'n va amb un tio molt corpulent i el xic es queda amb el gos". Sense abandonar la ficció, Alberola anirà alternant el guió que té a les mans, escrit conjuntament amb Pasqual Alapont, amb la interacció directa amb el públic. Casualment, entre el públic retroba una vella amistat, la Núria. El que Alberola explica dalt l’escenari és, justament, el que hagués pogut ser la seva vida si no hagués perdut la persona que, precisament avui, després de tants anys, retroba; però també explica com la ficció ens ajuda a tots a viure la vida amb plenitud.Obra Pell de corderAlapont Ramon, PasqualLa Clàudia i l’Albert van a un restaurant a celebrar la venda d’un projecte milionari a uns japonesos. La Clàudia és l’autora del projecte i la subordinada de l’Albert, que a la vegada és el subordinat d’en Llorenç, el seu sogre. L’Albert és un home ambiciós i sense escrúpols que al llarg del sopar proposa a la Clàudia unir-se a ell per fer fora en Llorenç de l’empresa. La Clàudia, però, s’hi nega, i al final li confessa que sap que ell va fer-se passar per l’autor del projecte. Dolguda per haver estat enganyada per un home que admirava, li explica que se sent traïda, que acaba de presentar la dimissió, i que acaba d’enviar una cinta a la dona de l’Albert perquè sàpiga que el seu home li és infidel. Això suposarà la fi del seu matrimoni, i l’Albert, en el fons, se sent alleugerit.Obra Tempesta d'estiu(1997) Alapont Ramon, PasqualA la Guingueta d’Àneu fa tres dies que plou i els turistes prefereixen no sortir a passejar, com el Lluís i la Maria, que enceten una conversa a la cafeteria de l’hotel Poldo, sota la discreta mirada de la cambrera. De fet és el Lluís, que s’avorreix, qui intenta travar conversa amb la Maria, que escriu concentradament en un quadern. Parlen del temps, del camp, de la ciutat i, de cop i volta, la Maria li proposa d’anar a cardar a l’habitació; però aquest, atabalat, marxa sense poder dir res.Obra Tic-Tac(2017) Sirera Turó, RodolfEnric, director de teatre musical, té una malaltia incurable i abans de morir decideix de reunir la companyia d'actors amb què cinc anys enrere va provar d'estrenar una versió de "Pigmalió". Aquella aventura va acabar malament, sense diners i amb bona part del repartiment enfadat, especialment el fill d'Enric, Marc, que va veure's en mig d'un triangle amorós de Sandra, la seva parella, i el mateix Enric. Ara, des del llit d'un hospital, Enric mirarà de fer les paus amb els que l'envolten, i de transmetre al seu fill la importància de crear ficcions i compartir-les per poder conviure els uns amb els altres.Obra Tres tristos traumes(1998) Alapont Ramon, PasqualTres companys de feina acudeixen regularment (i sense saber-ho) a la consulta del mateix psiquiatre. A través de les diferents sessions anirem descobrint el present i el passat de tots tres: un present marcat per les difícils relacions laborals i per l’amor compartit per la mateixa secretària, i un passat d’adolescència traumàtica que arrosseguen sense poder-lo oblidar. Tres vides, en definitiva, tràgicament còmiques i despullades impúdicament en la consulta d’un psiquiatre que no apareix a escena.Obra Una teoria sobre això(2001) Alapont Ramon, Pasqual"Una teoria sobre això" és un retrat tragicòmic sobre la ratlla dels 40, aquella edat de maduresa on el dubte i les presses comencen a passar factura. La història es centra en la vida íntima de dos amics cardiòlegs i en llurs relacions familiars, laborals i sentimentals: tots dos casats, un amb fills i l'altre sense, amb una incipient calvície i una vida sexual poc satisfactòria. A través de diversos quadres, l'obra fa una radiografia de les seves pors i frustracions, que acaben esdevenint universals i representatives de l'etapa de maduresa de la majoria d'éssers humans, especialment dels homes.Obra Waterloo(2020-03-05) Alapont Ramon, PasqualL'actor s'asseu en una cadira al mig de l'escenari i demana al públic si algú té una pregunta. Pel que sembla, l'actor ha sortit a escena per participar en el col·loqui d'un espectacle que el públic ja ha vist. Com que, naturalment, ningú del públic té cap pregunta, l'actor comença a explicar anècdotes sobre la creació d'aquest espectacle i, en fer-ho, anem sabent la història de la família al voltant de la qual gira aquesta obra de teatre. Per explicar-nos la història, l'actor ensenya una fotografia. En aquesta fotografia hi apareix la seva família en un dinar a l'hort de l'avi. Pel que explica l'actor sabem que, només una hora després que algú fes aquesta foto, un diumenge de l'any 1974, la convivència familiar va saltar pels aires. Un comentari desafortunat va fer que les tensions que la família arrossegava des de la guerra afloressin. Això, sumat a una infidelitat descoberta, un ictus i un accident de circulació va fer que la realitat de la família canviés per sempre. Ara, gairebé cinquanta anys després, l'actor està acabant el col·loqui de l'espectacle que, segons ell explica, narra la història d'aquesta família.