Examinant per Títol
Mostrant1 - 20 de 2955
Resultats per pàgina
Opcions d'ordenació
Obra 10,30 assaigCubedo Capella, ManelDues actrius es preparen per assajar la funció de la nit, però no ho aconsegueixen ja que entren i surten de la situació dramàtica amb discussions sobre el text, el paper de l'actor i la recepció del públic. Intenten "assassinar" l'autor refent el text, però tampoc no se'n surten.Obra 11 príncepsAngelet, MarcFrank i Kev, antigues llegendes del futbol anglès, coincideixen en un plató de televisió per participar en un reportatge que commemora els quaranta anys de "La Gesta", una fita històrica pel club en què jugaven, que es va coronar campió d'Europa tot i ser considerat la Ventafocs de la competició. La sort pels dos veterans, tanmateix, ha estat molt diferent d'ençà d'aleshores. Així, mentre que Kev està a punt de convertir-se en el següent president del club, Frank està pràcticament arruïnat. La presumptament feliç commemoració d'aquest esdeveniment, però, experimenta un gir inesperat quan Twinner -suplent a qui l'entrenador va marginar d'aquell equip llegendari al qual, amb el temps, s'ha anomenat "11 prínceps"- irromp al plató disposat a esbombar una notícia que enfonsarà per sempre els protagonistes d'aquell èxit esportiu. L'únic que podria evitar-ho és que l'incloguin ara en el relat d'aquella gesta de la qual van excloure'l en el seu moment.Obra El 15(2018) Planells, CarmeUn home molt nerviós entra en un avió. Seu al costat del passatger que li ha tocat, una dona. La dona intenta calmar-lo, però l'home es posa encara més nerviós cada vegada que el Capità de l'avió explica les característiques de l'aparell, el temps que trigaran a fer el viatge, etc. Tot el que diu el Capità entra dins de la normalitat, però el passatger s'ho pren a l'inrevés, fins que no pot suportar-ho més i té un atac de nervis. Una vegada es calma i torna a ser ell mateix, descobrim que en realitat l'home és el mateix Capità que ha tingut un malson i es disposa a volar, no sense abans fer un glop a una petaca.Obra 16.000 pessetesVeiga Giménez, ManuelMan va a veure la seva àvia, la Soledat, el dia del seu aniversari, i li du com a regal el rellotge de Manuel, el seu home, que va desaparèixer fa molt de temps. Durant la vetllada la Soledat anirà revivint, sempre dins les mateixes parets del seu quart de pis de la Barceloneta, els moments que més l’han marcada de la seva vida, a la vora de la seva família: com la seva filla, la Fina, marxa de casa per començar una nova vida juntament amb el fill que espera, en Man; com se sent responsable que la Dolors, una noieta del Somorrostro que ha cuidat sempre, acabi empresonada a Can Brians. Amb el rellotge a les mans, Soledat demana a Man que li canti, pensant-se que és en Manuel. Aquest senyal era l’esperança que la mantenia amb vida, i ara ja pot descansar. Man seguirà lluitant per la memòria del seu avi i la de tantes altres persones, afusellades en fosses comunes en època franquista, i sumits en el silenci de la transició.Obra 17 simpàtiques maneres d'acabar amb el capitalisme(2016) Loscos, RaquelHistòria de quatre petits actes aïllats de rebel·lió personal que, combinats, podrien comportar la caiguda de les principals multinacionals, entitats financeres i potències polítiques del món. A més, explica disset maneres «simpàtiques» d'enderrocar el sistema capitalista. A partir de la idea que les persones ens trobem alienades a la feina, que vivim explotades i que la nostra salut mental perilla per culpa del sistema, l'obra dibuixa amb humor com la nostra infelicitat és causada pel capitalisme salvatge i fa propostes pràctiques per trobar-hi solucions.Obra 1714 : (Homenatge a Sarajevo)Mestres Emilió, AlbertL’obra mostra la crueltat, la inutilitat i la futilitat de la guerra des de tots els angles possibles. S’inicia amb una escena que transcorre en un mercat ple de canalla, compradors i venedors, on cau un obús que mata tothom, i acaba en un camp de batalla ple de cadàvers mutilats entremig dels quals el Marquès de Sade i les fúries passegen tranquil·lament. Entre aquestes dues escenes trobem episodis de covardia, violacions massives per part de soldats enemics, tortures d’innocents i condemnes a mort, prostitució de menors promoguda per les pròpies forces de pau, i desercions de soldats que s’adonen que la seva pàtria és tornar a casa sa i estalvi al capvespre.Obra 2Pompermayer Gonzàlez, SergiL'Anna i la Sara estan fugint d'un monstre i s'amaguen dins la mateixa casa. Fa mesos que el món ha deixat de ser el que era, i ara les persegueixen. La casa està destrossada, han matat els que hi vivien. La Sara és una dona amb empenta i decisió. Busca menjar, aigua i qualsevol cosa que els pugui servir. L'Anna, en canvi, és més aturada i poruga. Està molt espantada i no sap què fer. Al principi la Sara no vol saber res de l'Anna, però progressivament, sense parlar de les seves vides privades, van establint relació. A mitjanit l'Anna s'adorm i té un malson: hi ha un nadó dins el forn i ella no és a temps de salvar-lo. De sobte, se senten crits fora de la casa: és un nen que demana ajuda. La Sara intenta moure el moble que tapa la porta, però l'Anna queda immòbil. No arriben a temps, i el monstre atrapa el nen. Al cap d'una estona tornen a sentir la veu del nen. La Sara torna a insistir en salvar-lo, però l'Anna diu que pot ser una trampa. Finalment, surten a buscar-lo. Quan la Sara surt de casa, el monstre se l'empassa. L'Anna, que l'havia de protegir amb una pistola, queda paralitzada. Es queda sola dins de casa, i el monstre i el nen desapareixen. En la següent escena la Sara es desperta en un hospital. Una infermera li explica que va tenir un accident de cotxe quan un nen va creuar la carretera. El nen està bé. L'Anna ho té més difícil; fa molts mesos que està en coma. Va patir un incendi i el seu fill es va morir.Obra 21 històries d'amor(1995) Rodríguez Pereira, FrancescComèdia formada per vint-i-una situacions que mostra, des de diferents punts de vista, el món de la parella i de les relacions entre els dos sexes. Es dóna una visió àcida i irònica del tema.Obra 2114(2007) Faura, JordiL'Anna demana al seu avi que li expliqui què és la fecundació in vitro. L'avi li respon amb un to pedagògic i infantil, i ella li replica que és jove, però no idiota. Així, l'avi respon científicament el seu munt de preguntes. La noia fa que ell s’adoni que encara no ho ha oblidat tot, que recorda moltes coses. Ell detecta que la neta amaga alguna cosa rere l'esquena: una nina trencada. Li demana com és que ha deixat que els més forts li trenquessin precisament a ella, que quan va néixer i ell se la mirava a la unitat de maternitat de l'hospital va percebre que era diferent de la resta del món. Ara ho entén: no hi ha cap diferència entre una unitat de maternitat i la geriàtrica. Ara només va del llit al jardí de la residència, i en el seu dia a dia no passa absolutament res.Obra 23 centímetres(1999) Alberola Ortiz, CarlesL’Óscar i la Noelia són una parella a qui, com a tants, va atrapar la recessió econòmica. Veient els "atributs" d'ell, es van acollir a la proposta de vendre el seu cos fent sexe a domicili, creant l’empresa Golden Man. L’empresa gaudeix d’un gran èxit i les clientes estan encantades, però la realitat és que l'Óscar i la Noelia formen un matrimoni ple de mentides, gelosies i ganes de viure una fantasia fora de la rutina.Obra 25(2004-07-13) Alberola Ortiz, CarlesAmb el so de la mar sempre de fons, dues noies / dones esperen la Sílvia per fer-li una festa sorpresa el dia del seu aniversari. Són les mateixes, però estan desdoblades: per una banda, són dues noies de 25 anys, i, per l'altra, dues dones de 52. La Sílvia mai no arriba, i és per això que la critiquen, enfadades. Veiem com les seves veus queden contraposades, com les esperances i il·lusions de la vida els han anat quedant frustrades, però que segueixen juntes malgrat tot. Elles, i el so de fons de la mar, pel qual brinden. La Sílvia potser sí que acaba arribant, potser un canvi és possible.Obra 35.4 Estem quedant fatalRodríguez, GemmaL’empresa filial d’una multinacional alemanya del sector de la higiene personal i domèstica es troba presumptament en crisi i en ple procés de reestructuració de personal. En aquest context, quatre dels directius de l'empresa (el director general, el director de vendes, el director de logística i el director de recursos humans) lluiten sense gaire escrúpols per sobreviure, ja sigui a través d’aconseguir un ascens o mantenir-se en el càrrec, o bé servant la seva salut mental i la seva vida privada. Tanmateix, a l’empresa van erigint-se nous empresaris (com el nou cap de vendes vingut expressament d’alemanya) que, essent molt més joves i competents que ells, posen en escac el seu poder. Un poder que, d’altra banda, aquests quatre empresaris potser no han tingut mai realment.Obra "4 bailes"Espinosa, AlbertEn Javier viu sol amb la seva germana Patricia, una noia “especial”, des que van morir els seus pares. Com que ha d’anar a un curs de balls de saló, paga en Carlos perquè faci de cangur de la Patricia. En Carlos es guanya la vida escrivint contes i fent de pallasso i de cangur, coses que, de fet, no sap segur si li agraden. Aquella nit s’adorm i, en despertar-se, es troba un conte magnífic a l’ordinador: és de la Patricia. Això desperta la curiositat d’en Carlos, i al llarg de les altres nits anirà coneixent la Patricia i enamorant-se’n. Un deute farà que en Carlos hagi de fugir, però llavors les seves vides ja hauran canviat: en Carlos decidirà fer de pallasso, que és el que realment li agrada, i gràcies a ell els dos germans s’hauran conegut una mica més.Obra 40 nits tropicalsGallego, RafelUn dona que treballa en un bar es queda sola quan el seu company se'n va a casa a descansar. Quan és a punt de tancar, entra una clienta que de seguida s'identifica com l'antiga amant de la cambrera, a qui fa dos anys que no veu. La clienta i la cambrera havien tingut una relació amorosa que va acabar malament, a causa d'infidelitats i altres traïcions. Totes dues es volien dedicar al cinema, i la clienta sembla que ho ha aconseguit, mentre que la cambrera es va quedar enrere. Ara, però, la clienta ha tornat per demanar-li a la cambrera que torni a fer d'actriu, ja que té una oferta per a una pel·lícula que no podrà rebutjar. La cambrera no s'ho creu, però finalment es dirigeix al mirall i comença a arreglar-se.Obra 7 acotacions per a començar una obra de teatre surrealista sobre BarcelonaSoler, EsteveUn veí de La Rambla rep l’impacte d’un test que cau des d’un edifici. En arribar a una cafeteria de franquícia del barri Gòtic, el seu encarregat es troba que han traslladat el negoci. A un pis luxós, tres gossos devoren el cos sense vida de la seva propietària. Després de fer cua per entrar a un cinema prop de plaça Universitat, una noia s’adona que el que té al davant és en realitat un centpeus humà. Al Raval, un captaire espera la primera moneda del dia. Dos homes sense feina –un de Poble Sec i l’altre de Pedralbes- es lleven simultàniament a casa seva. Un nen construeix una maqueta a mida real de la ciutat de Barcelona perquè tothom hi pugui viure però, amb el temps, la maqueta perd tot el seu interès.Obra 7/24 o La llegenda de l’home que flota sobre els parcs(2011) Nolla Gual, EnricUn home para un taxi, i just en aquest moment el vehicle col·lideix amb un motorista. Malgrat estar molt greu, s’aixeca i li diu a l’home unes coses que en el moment tenen molt sentit però que mai més podrà recordar ni desxifrar. Turmentat, l’home vetllarà el motorista a la sala d’espera de la UCI, on coincidirà amb la seva dona i el seu germà. Arran de la seva implicació en l’accident, el protagonista descobrirà l’infern interior de la culpa i es despertarà dins seu l’afany per retornar als orígens familiars.Obra 73 raons per deixar-te(2015) Clua, GuillemLa Mercè i en Toni són molt diferents. Ella és fan del futbol i de la moda. Ell és actor i un apassionat de la lectura. Es coneixen al Carrer Pelai: en Toni està fugint dels antiavalots que desallotgen l'acampada del 15-M, i la Mercè vol comprar-se unes sabates noves. Enmig de la confusió de la manifestació, tots dos acaben enamorant-se refugiats dins un portal. La relació comença amb molta intensitat i al cap de dos mesos ja viuen junts, però, a poc a poc, la rutina s'instal·la en el seu dia a dia fins a acabar enverinant la relació. Al cap de tres anys, la Mercè i en Toni se separen, però al cap de poques setmanes la mare d'en Toni i el pare de la Mercè comencen una relació i es casen. Dos dies després del casament, el pare de la Mercè es mor. Aquest fet inesperat farà que la Mercè i en Toni es retrobin i comencin de nou una relació.Obra 94 minuts(2016) Navarro, SílviaUna dramaturga vol escriure una obra sobre l’amor perfecte. Per aquesta raó, selecciona un candidat amb qui –seguint tots els preceptes de les relacions que funcionen- construirà una història d’amor idíl·lica que durarà exactament mil cent dies, i que ha de servir-li de material dramàtic. Paral·lelament, els dos actors que representaran l’obra s’enamoren durant el procés d’assajos, o potser decideixen interrompre la funció un cop estrenada i es troben davant del públic. Tot plegat mentre la dramaturga es pregunta si l’amor es pot crear de forma artificial, i d’on sorgeix la seva incapacitat d’estimar.Obra A Buster Keaton(1975) Bergonyó Aroca, JordiL'obra presenta tot un seguit d'actuacions protagonitzades per dos pallassos tradicionals, el Clown i l'August. A partir d'una actuació bàsica anomenada "tema" que segueix els principis tradicionals que regeixen la relació Clown-August (amb el primer maltractant constantment el segon), es produeixen tot un seguit de variacions: a la primera, l'August és acusat d'haver perdut el programa de l'espectacle; a la segona, falla una pregunta que, d'haver-la encertada, hauria fet que el Clown li donés allò que volia; a la tercera, l'August mostra l'odi que sent pel Clown; finalment, l'última variació acaba abruptament quan l'August apunyala el Clown, fart de les vexacions a les quals es veu sotmès constantment.Obra A joc de dausRoig, Josep LluísAusiàs i Teresa estan a casa d'ella, al llit, mantenint relacions sexuals i comentant la relació que mantenen d'amagat d'Helena, -la dona d'ell-, i de Jordi, de qui Teresa n'és la secretària. A l'escena següent, Helena i Jordi es troben a casa d'ella i d'Ausiàs, en una situació paral·lela a l'anterior. Ausiàs arriba i troba a Jordi a casa seva. Tots dos agafen les seves respectives espases i comencen a lluitar. A l'acte següent, Ausiàs arriba a casa seva i hi troba Jordi, que dissimula dient que vol parlar de negocis amb ell. Helena -també dissimulant- proposa a Jordi que es quedi a sopar. Després de l'àpat, Jordi se sent indisposat, pateix un infart i mor. Helena, cansada de les baralles dels dos homes, abandona Ausiàs i marxa de casa. Aquest fa un brindis en honor de Jordi de Sant Jordi, i es disposa a esquarterar el cadàver amb una serra mecànica per fer-lo desaparèixer.