Albert Mestres Emilió
Carregant...
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Barcelona, 1960. Escriptor i traductor. Ha escrit novelĀ·la, teatre, poesia, assaig i narrativa breu.
Nom
25 resultats
Resultats de la cerca
Mostrant1 - 10 de 25
Obra AquilĀ·les o l'estupor(2012) Mestres Emilió, AlbertBallet dramĆ tic en el qual l'autor repassa la mitologia clĆ ssica al voltant de la guerra de Troia, amb el destĆ d'AquilĀ·les com a eix central. A partir d'episodis coreografiats i de les converses claus d'AquilĀ·les, l'obra reflexiona sobre la capacitat de decidir el destĆ d'un mateix, dels deutes que tenim amb les nostres circumstĆ ncies i per quĆØ l'amor, Ć©s a dir, la relació lliure i recĆproca entre iguals, Ć©s l'Ćŗnica salvació.Obra DramĆ tic(1999) Mestres Emilió, AlbertāDramĆ ticā explica la història de Tea. De fet, els tres personatges de lāobra, TeaA, TeaB i TeaC, no són res mĆ©s que tres edats diferents de Tea, Ć©s a dir, la Tea jove, la Tea madura i la Tea vella respectivament. Al llarg de lāobra, seāns explica com, en el seu enfrontament diari amb un món bĆ sicament masculĆ, Tea perd, fracassa i Ć©s humiliada sense cap mena de contemplacions pels diferents homes de la seva vida. Quan era una nena, el seu pare la feia sentir-se culpable per no haver nascut nen, nāabusava sexualment, i la pegava. Ja casada, explica com el seu home va deixar de fer-li lāamor desprĆ©s de tenir el seu fill AdriĆ i com, desprĆ©s de separar-se, li va prendre la custòdia del fill a causa de la seva tendĆØncia a la depressió. Finalment, de gran, lāAdriĆ li ha fet creure repetidament que ha sigut una mala mare. Ćs per tot això que Tea tĆ© la impressió que no ha sigut āni filla, ni dona, ni mareā.Obra OdolaMestres Emilió, AlbertHi ha dos morts al terra, dos cossos tapats amb mortalla. Dos germans: un Ć©s titllat pel Senat de terrorista i l'altre de demòcrata. AntĆgona, filla d'Ćdip, tĆ© clar i defensa a ultranƧa compartir l'amor i no l'odi ja que creu que Ā«al regne de la Mort no hi ha demòcrates ni terroristesĀ», i que el que ha de prevaler per sobre de tot són les lleis eternes i naturals. El Senat, però, Ć©s partidari que no es pot estimar l'enemic sense trair la pĆ tria, i portarĆ les seves lleis fins les Ćŗltimes conseqüències. Panxo/Panxa Ć©s del parer del Senat i malgrat no raonar l'opinió n'Ć©s el braƧ executor i Ć©s qui mata AntĆgona. Ćdip, vell i cec, Ć©s obligat a marxar a l'exili ja que a Tebes no hi ha lloc pels que no compleixen les lleis interpretades per la majoria.Obra Orfeu i EurĆdice(2012) Mestres Emilió, AlbertVersió operĆstica i en vers del mite clĆ ssic d'Orfeu i la seva davallada a l'infern a buscar EurĆdice, desprĆ©s que aquesta morĆs arran de la mossegada d'una serp. L'autor introdueix el personatge de Panxa, una bacant que persegueix Orfeu i que prepara la mort d'EurĆdice per aconseguir-lo. Quan Orfeu retorna sense la seva dona i decideix que no vol seguir cantant ni estar amb ningĆŗ, però, Panxa l'apunyala i el cor de bacants el desmembra.Obra Temps realMestres Emilió, AlbertLa Clita Ć©s dona i mare, protectora, possessiva i passiva; la major part del temps el dedica a rentar plats i es pregunta contĆnuament com ho ha de fer perquĆØ no li facin pudor les mans desprĆ©s de rentar. En Nonet Ć©s marit, bon pare, bon home i violent; quan Ć©s a casa sempre beu i quan Ć©s fora tothom tem que desaparegui o el matin a la guerra. En Gisto Ć©s l'amant de la Clita, egoista i manipulador; es passa el dia bevent i aprofita quan la Clita marxa de casa per abusar i maltractar l'Uri i l'Eli. L'Uri i l'Eli són els infants, els fills del matrimoni, innocents, juganers i curiosos amb la seva sexualitat, fins que la violĆØncia que veuen els consumeix i els fa ser endimoniats i cruels. Finalment hi ha l'Actor, no sabem res d'ell, però ens posa en context abans de cada acte. Tots ells conformen una famĆlia que viu situacions quotidianes de manera repetida on la violĆØncia hi va entrant de mica en mica, cada vegada amb mĆ©s contundĆØncia fins a acabar amb tres assassinats. La sensació que es transmet Ć©s com el temps i la violĆØncia s'entrellacen en una espiral que ens empresona i ho arrasa tot.Obra Amor pur(2020) Mestres Emilió, AlbertGreta i Friday són dos adolescents que es coneixen un divendres a una concentració del moviment reivindicatiu Fridays for Future promogut per l'activista Greta Thunberg. Junts es descobriran l'una a l'altre l'amor, el sexe i les pors sobre un futur incert que la generació precedent els ha estroncat. Al llarg de les converses que mantenen, els dos joves s'adonen no nomĆ©s de la manca de referents vigents, sinó tambĆ© que ningĆŗ els ha ensenyat a estimar. Greta i Friday, doncs, aprenen a defugir la por d'una decepció futura grĆ cies a l'amor que es tenen.Obra Inventari d'objectes perduts i altres(2009) JuliĆ , GemmaEl suposat i mòbil Departament de Recerca i Arxiu d'Objectes Perduts fa una jornada de portes obertes. Ćs, doncs, grĆ cies al tĆ ndem que formen les doctores Moli(ner) i Font(coberta), responsables de lāarxiu, -dues cientĆfiques molt poc reconegudes-, que accedim a una trobada teatral amb les històries que guarden uns objectes aparentment insignificants i perduts. Les doctores acullen els visitants i comparteixen la seva passió per la feina: protegir, ordenar i classificar els objectes perduts, aixĆ com estimar les històries que guarden i emocionar-se pel seu potencial.Obra FarsaMestres Emilió, AlbertEl propi Mestres diu que Ć©s una mateixa història explicada de tres formes diferents: 1. Joan PRĆLEG Ć©s un treballador del teatre que li toca fer de tot. A travĆ©s d'un monòleg ens critica les obres experimentals que es fan en el seu teatre i tambĆ© ens explica que l'escenògraf i l'autor de l'obra s'han barallat per una cadira a escena i que finalment s'ha decidit que no hi hagi res dalt l'escenari. Joan PRĆLEG s'acomiada cantant una cançó sobre l'episodi de l'IlĆada en el qual IfigĆØnia, filla del rei AgamĆØmnon, ha de ser sacrificada per son pare per poder participar en la Guerra de Troia. 2. En la segona part apareix GĆØnia, que des de la mudesa pretesa ens transmet la por, el fred, la mort, l'amor obligat de la seva mare, el sexe sense paraules... 3. En la darrera part hi surt l'Actor, que ens representa com explica la mateixa història donant-li veu a tots els personatges. El president del millor paĆs del món estĆ a punt de comenƧar la guerra que porta temps planificant quan uns terroristes l'amenacen amb matar la seva filla si els ataca. El president rebrĆ moltes pressions per part dels seus socis i tambĆ© per part de la seva famĆlia. Finalment, decideix tirar endavant el projecte de futur de paĆs.Obra Una història de CatalunyaMestres Emilió, AlbertGramona Ć©s un mossĆØn que durant la Guerra Civil espanyola s'ha d'amagar fins que decideix passar al bĆ ndol dels nacionals. Laiet Ć©s el seu germĆ i un militant republicĆ convenƧut, que acaba rebutjant l'ajuda de Gramona i Ć©s afusellat a MontjuĆÆc amb els seus companys. Anys mĆ©s tard, durant la postguerra i el Franquisme, Gramona es fa cĆ rrec del seu nebot Tinet. Tinet es casa amb Pipa i tenen una filla, l'Ona, filla de la Transició espanyola i crĆtica amb el tractament de la memòria històrica. Finalment Tinet confessa que Gramona va abusar d'ell quan era petit i que d'aquesta violació va parir a Pipa. Gramona ho reconeix i confessa que va abandonar a Pipa a una casa de gent benestant perquĆØ pensava que li podrien donar una vida millor.Obra Dos de dosMestres Emilió, AlbertEn un barri de Barcelona, Rajid, un immigrant paquistanĆØs sāintrodueix en la vida dāuna parella dāedat avanƧada, l'Helena i en Manelic, que passen els dies recordant quan ella era habitual de La Paloma i ell cap de colla dels Xiquets de les Cabòries. Ara ella Ć©s una mestressa de casa xenòfoba que sent atracció sexual per en Rajid, a qui maltracta i menysprea i, a la vegada, hi mantĆ© relacions. En Manelic s'ha convertit en un bevedor tranquil a qui no l'alteren les actituds racistes de la seva dona, però tampoc li ve de gust seguir-li la corda.