Queralt Riera

Carregant...
Foto de perfil
Adreça de correu electrònic
Data de naixement

Resultats de la cerca

Mostrant1 - 3 de 3
  • Obra
    Dona. La veritat s'embolica com un plat d'espaguetis
    (2017) Riera, Queralt
    L'obra consta d'onze escenes que combinen les veus de tres generacions de dones d'una mateixa família: l'Àvia, la Mare i la Filla. Els diàlegs retraten moments concrets de les seves vides i permeten al lector-espectador embastar els fragments i descobrir que el marit de l'Àvia va maltractar i abusar sexualment tant de la dona com de la filla, -ara la Mare. Arran d'aquests fets incontrolats, la Mare va quedar embarassada de la Filla i l'Àvia va intentar matar el seu marit, que es va salvar i va desaparèixer. Des de llavors, totes tres han viscut juntes i s'han donat suport les unes a les altres. Per sustentar la família, la Mare, absolutament traumatitzada, es prostitueix. I l'Àvia, tot i que procura per la néta, té tendències suïcides acusades. Les ferides de totes tres són profundes i condicionen del tot el dia a dia.
  • Obra
    De dol
    (2019) Riera, Queralt
    L'obra està formada per dos monòlegs pràcticament idèntics. L'única diferència és que el primer s'explica des del punt de vista del personatge d'Ofèlia. En el segon, en canvi, pren la paraula Hamlet. De manera paral·lela, ambdós caràcters desgranen amb cruesa, innocència i tocs poètics les seves vivències més doloroses. Una mateixa història que té com a nucli els abusos sexuals que pateixen els infants per part de l'oncle patern. Quan compleixen trenta-dos anys, el maten atropellant-lo amb el cotxe. En les dues versions, Ofèlia i Hamlet expliquen la violació als pares, abandonen el poble, i el pare mor d'un infart al cap de poc. A mesura que s'encadenen els esdeveniments, es veu com les orientacions sexuals dels personatges, les seves sexualitats, les actituds a l'hora de relacionar-se amb el món o el sentit que donen a les seves vides s'ha vist condicionat per l'abús patit en la infància. El seu dia a dia pateix per sempre una distorsió que els turmenta i no sembla tenir cura.
  • Obra
    L'amor (no és per a mi, va dir Medea)
    (2018) Riera, Queralt
    L'obra presenta un total de 38 escenes que es mesclen entre elles com un collage. La suma de totes elles conforma un recorregut per la vida d'una dona dels 8 als 88 anys. La protagonista, Medea, és una dona del segle XXI, com qualsevol altra. És una persona anònima que conta la seva història: des de les festes d'aniversari de la infantesa i les inquietuds intel·lectuals de joventut, als desenganys amorosos, la maternitat, les malalties de la vellesa, la decadència física i l'abandó en una residència. La peça, un mirall per a molts lectors i espectadors, reconstrueix el mite de Medea i l'apropa a l'actualitat posant èmfasi en la fugacitat de la vida i el pas inexorable del temps.