Sebastià Portell
Carregant...
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Ses Salines, 1992. Dramaturg i escriptor. Ha publicat diversos textos teatrals i és autor de les novel·les "Ariel i els cossos" (2019,
Empúries) i "El dia que va morir David Bowie" (2016, LaBreu), amb què guanya el Premi Time Out Barcelona al Creador de l’Any. També ha publicat el llibre de contes "Maracaibo" (2014, Adia) i té cura d’"Amors sense casa" (2018, Angle Editorial), la primera antologia de poesia LGBTQ catalana.
Nom
4 resultats
Resultats de la cerca
Mostrant1 - 4 de 4
Obra L'endemà de Fedra(2015) Portell, SebastiàPoques hores després de l’enterrament d’Hipòlit, Fedra -tancada a la seva cambra i abocada a la beguda per suportar la pena per la mort del seu fillastre- rep la visita d’Arícia, promesa del seu estimat. Després que aquesta culpabilitzi Fedra de la mort d’Hipòlit en mans del seu pare, Teseu, li demana que confessi la mentida que ha dut el jove a la tomba, és a dir, que reconegui públicament que va ser ella qui va intentar seduir-lo i no al revés. I potser sí que Fedra n’és la culpable, però també és una víctima. Víctima d’una societat que margina les dones madures i les converteix en estàtues de sal.Obra La mort de na Margalida: cançó de tristor de l'illa de Mallorca(2011-01) Portell, SebastiàRonda el gener de 1910 quan na Margalida de can Cervera, una noia de 16 anys que fa de criada a Bàltix (possessió del municipi de Sóller), és assassinada pel seu amo després de resistir-se a mantenir-hi relacions sexuals. Quan el promès de la noia -un tal Sebastià Company- s'assabenta que aquesta ha mort, es dirigeix cap a Bàltix per tal de recuperar-ne el cos i procurar-li un digne enterrament. Tanmateix, quan descobreix que na Margalida no ha mort de malaltia -com li havia estat dit- sinó a mans del seu amo, promet venjar-se de l'assassí. En Toni, però, germà de la noia, li ho impedeix, convençut que el millor per a una família d'origen humil és callar i acatar. Davant tants desenganys -i un cop ha enterrat la seva promesa-, en Sebastià Company decideix marxar a Amèrica, on pretén ser lliure d'amos i senyors. Abans, però, encarrega a un sabater entès en música que composi una cançó per contar el desenllaç de na Margalida.Obra Transbord(2017-11) Portell, SebastiàEn Pol és un home de vint-i-sis anys que quan va néixer va ser identificat com a dona -l’Elisenda- degut als seus genitals. D’un temps ençà, però, en Pol ha decidit viure plenament com a home i ser reconegut com a tal. Després d’un temps experimentant amb productes hormonals obtinguts al mercat negre amb l’ajuda de la seva parella, la Lea, ara vol realitzar el trànsit de forma segura i controlada. Per aquest motiu en Pol és visitat per una psiquiatra de la seguretat social que, per tal de garantir-li tot allò que ell reclama, li demanarà que assumeixi el trastorn que pateix. Tanmateix, en Pol sempre s’oposarà a reconèixer-se com una persona malalta.Obra Un torrent que era la mar(2012-04) Portell, SebastiàVilamar del Migjorn és un poble d’interior que té far, però no té costa, no té mar, però té un torrent. Tanmateix, els seus habitants s’empenyen a creure’l un poble mariner, així com les seves dones s’entesten a viure per esperar uns homes que mai no arribaran. D’aquesta manera, no tornarà el fill de Catalina –vídua i ja gran- que acaba de morir a la guerra, però tampoc no tornarà l’home de Magdalena, faroner pel qual ella va deixar la ciutat i que li escriu cartes des del camp de batalla. El marit d’Immaculada, d’altra banda, tampoc tornarà al seu costat, potser perquè mai no hi va ser i potser perquè, si va marxar a la guerra, va ser, precisament, per fugir d’ella. Finalment, l’home que espera la jove Esperança –la seva esperança, un fill del seu ventre- tampoc no arribarà mai, i és que el seu marit –l’únic que no ha marxat a la guerra, ja que l’han donat per inútil- no l’hi pot donar.