Marta Galán
Carregant...
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Marta Galán Sala (Barcelona, 1973). Autora i directora de textos per a l'escena des de l'any 1999, artista-educadora i gestora cultural. Llicenciada en Filologia Hispànica (UAB, 1996), Màster en Edició (IDEC, Universitat Pompeu Fabra, 1999), DESE Arts Escèniques (IT i UAB, Barcelona, 2003) i Màster en Gestió Cultural (UOC, 2012). Actualment és docent de Direcció d'actors i de Introducció a la dramatúrgia i l'escenificació a l'Institut del Teatre i de dramatúrgia a l'Escola Eòlia.
Nom
5 resultats
Resultats de la cerca
Mostrant1 - 5 de 5
Obra IF-FI(2018) Martos, KevinUn dia d'estiu de l'any 1978, el rellotger Ignasi Fontanals i la seva neta Flàvia Igartúa Fontanals inauguren una exposició de rellotges. La peça central de l'exposició és un rellotge de butxaca amb les inicials "F.I." gravades i al qual falta la cadena. El dia de la inauguració, la Irene Fernández Isern duu la cadena, que havia tingut fins aleshores, i, davant de tots els assistents, la uneixen amb el rellotge al qual pertany. En aquell instant, Ignasi Fontanals mor. El 30 de gener del 1898, Salvador Isern, un burgès culte i distingit de Barcelona, encarrega a Jaume Fontanals, pare d'Ignasi, un rellotge únic al món com a regal per al seu fill Frederic Isern, que neix aquell mateix dia. Ignasi Fontanals és qui acabarà fabricant aquest rellotge únic i irrepetible, construït a partir de la proporció àuria o número "FI". IF-FI conta la història indestriable de dues famílies barcelonines, els Fontanals i els Isern, entrecreuades durant vuitanta anys, entre 1898 i 1978 i amb un epicentre: el 30 de gener de 1938, quan una bomba esclata a la plaça de Sant Felip Neri.Obra Traïció(2017) Galán, MartaLa Núria, l'actriu, pren la paraula. Partint de la imatge del cavall blanc penjat cap per avall del pont de Petrograd i de la dona que cau al buit a la pel·lícula "Octubre", de Serguei Eisenstein, la Núria reflexiona sobre l'ús sistèmic de la violència i la força al llarg de la història. Parla de com aquesta força ha estat emprada des de la masculinitat i la virilitat, de què ha implicat la manca de dones en posicions de poder i de com n'és d'important posar en dubte els discursos basats en grans conceptes com la història o els déus. Tot seguit, l'actriu es posa una màscara amb la cara de l'autora i explica la paradoxa que va viure aquesta després de votar el dia 1 d'octubre. Relata com es va sentir quan va prendre consciència que la seva mare, -la família de la qual havia tingut el català com a llengua materna durant generacions-, per circumstàncies vitals i de context, va utilitzar el castellà per relacionar-se amb ella. Això la impulsa a trucar-li i entendre el perquè d'aquesta situació.Obra Accions de resistència(2018) Galán, MartaÉs l'any 2054 i la Susanna explica que va néixer l'any 2013 per gestació subrogada, i que el món s'ha convertit en un lloc on només existeix la llei del mercat i on el capitalisme s'ha imposat com a sistema de control absolut sobre els individus. Milers d'espècies animals s'han extingit i la democràcia, les nacions i els estats han desaparegut. Explica com va néixer La Resistència, una societat secreta que duu a terme accions per combatre aquest ordre mercantil. La primera acció de resistència és parir amb magnificència, oposant-se així als naixements programats. La segona consisteix en sortir a caminar i intentar fugir del sistema de control. La tercera acció és el sabotatge a la cadena de producció, i la quarta consisteix en acceptar morir.Obra Els desgraciats(2012-03) Gallén, MartíEnfront de la platea d'una carpa de circ buida, bruta i abandonada, en Baptiste explica al seu company Jack que ha tingut un somni. En el somni, a en Baptiste se li revela que l'Svetlana, el seu gran amor, és molt a prop. L'Svetlana fa temps que va marxar i, des d'aleshores, en Baptiste i en Jack es troben completament sols en aquella carpa ruïnosa. En Baptiste, que no para de repetir que té molta gana, decideix sortir a buscar l'Svetlana. Aleshores, en Jack diu que té una última mandonguilla de reserva, se la reparteixen i es posen a menjar. A dins de la seva meitat, en Baptiste hi troba una dent i en Jack, amb molta violència, suggereix que les mandonguilles estaven fetes amb la carn de l'Svetlana. En Jack diu a en Baptiste que no el deixarà marxar mai d'allà i, de sobte, arriba l'Estranger. Aleshores, en Jack i en Baptiste representen el seu espectacle de clown i l'Estranger només riu quan en Baptiste, fora de personatge, es posa a plorar. En Jack dona una navalla d'afaitar a en Baptiste i aquest, mirant l'Estranger, l'agafa.Obra El conillet del tambor de Duracell(2015) Galán, MartaUna mare rep una carta de l'escola en què li diuen que el seu fill no progressa de manera adequada. Va a veure el tutor i li recrimina que consideri que el nen no progressa en una direcció determinada, tot destacant-li les virtuts de l'infant. En sortir de l'escola, la dona va a recollir el seu fill i també la seva filla petita. Els porta a casa i els posa al llit. La mare reflexiona sobre la maternitat i sobre la seva esgotadora vida. Reflexiona també sobre la feina, a la qual ha de dedicar bona part del seu temps, sobre les relacions de parella i les relacions interpersonals i, en general, sobre la pròpia existència. Ella mai s'atura perquè si ho fes, seria la fi del món tal i com l'entenem.