Lara Díez Quintanilla
Carregant...
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Lara Díez Quintanilla (Lleida, 1985) és gradua en Art Dramàtic per l'Institut del Teatre de Barcelona al mateix temps que es llicencia en Psicologia per la Universitat Oberta de Catalunya. Creadora de les companyies retreTTeatre i LA VOLCàNICA amb les quals actualment treballa com autora, directora o actriu. Treballa com actriu al programa de sàtira política "POLà’NIA" de TV3, forma part del grup Peripècies liderat per Sergi Belbel, com actriu i dramaturga, i és l'autora resident de la Sala Beckett 20-21.
Nom
9 resultats
Resultats de la cerca
Mostrant1 - 9 de 9
Obra Herència abandonadaDíez Quintanilla, LaraEn un despatx d'advocats s'hi troben l'Àngela i el Felip. L'Àngela té la mare malalta d'Alzheimer i el seu pare acaba de morir. El Felip és l'advocat que s'ocupa de l'herència familiar ja que el seu pare, també difunt, era l'advocat de confiança del pare de l'Àngela. L'Àngela té tres germans que s'acaben de discutir i han marxat del despatx. Mentre esperen que tornin, l'Àngela explica que ha abandonat la seva mare malalta, i el Felip queda perplex i mira d'esbrinar si aquella confessió és certa. Aleshores, enmig d'una forta tensió, l'Àngela es dedica a qüestionar i a violentar el Felip. Ella li proposa que marxin junts per començar una nova vida, lluny de tot el que els envolta. Finalment, tots dos s'emboliquen de manera aparatosa i violenta, acaben plorant abraçats i, abans d'acomiadar-se, l'Àngela signa la renúncia a la seva part de l'herència.Obra IF-FI(2018) Martos, KevinUn dia d'estiu de l'any 1978, el rellotger Ignasi Fontanals i la seva neta Flàvia Igartúa Fontanals inauguren una exposició de rellotges. La peça central de l'exposició és un rellotge de butxaca amb les inicials "F.I." gravades i al qual falta la cadena. El dia de la inauguració, la Irene Fernández Isern duu la cadena, que havia tingut fins aleshores, i, davant de tots els assistents, la uneixen amb el rellotge al qual pertany. En aquell instant, Ignasi Fontanals mor. El 30 de gener del 1898, Salvador Isern, un burgès culte i distingit de Barcelona, encarrega a Jaume Fontanals, pare d'Ignasi, un rellotge únic al món com a regal per al seu fill Frederic Isern, que neix aquell mateix dia. Ignasi Fontanals és qui acabarà fabricant aquest rellotge únic i irrepetible, construït a partir de la proporció àuria o número "FI". IF-FI conta la història indestriable de dues famílies barcelonines, els Fontanals i els Isern, entrecreuades durant vuitanta anys, entre 1898 i 1978 i amb un epicentre: el 30 de gener de 1938, quan una bomba esclata a la plaça de Sant Felip Neri.Obra Beckett a la Samuel(2019) Díez Quintanilla, LaraB i S, dos personatges que conformen les dues cares d'una mateixa persona, són en un bar. B beu cervesa i S menja un plàtan. Mentre esperen, reflexionen sobre la vida, sobre la mort, sobre la mateixa espera, sobre la passió, l'avorriment, el silenci, l'art, el fracàs, la felicitat, la infelicitat i l'amor.Obra Omplint el buitDíez Quintanilla, LaraL i M es troben, sense saber com hi han arribat, en un espai indeterminat i es qüestionen què hi fan allà, per què hi són i què hi ha més enllà de l'espai-temps en què s'han trobat. Aleshores comencen a recordar qui han sigut i què han fet durant la seva existència per omplir el temps que se'ls ha donat. A través d'un plafó en el qual van apareixent i desapareixent projectades, les dues dones van representant diferents moments i possibiltats vitals: un dia a dia repetitiu, els viatges, els àpats, les discussions, l'amor, el sexe, tenir filles i tornar a la rutina repetitiva del començament. Finalment, arriben a la conclusió que, de sentit, no n'hi ha cap i es desitgen bon viatge.Obra El sensespai(2022-02) Díez Quintanilla, LaraLa Tània, després d'un intent de suïcidi, està sent tractada en un centre de salut. La Patrícia, la psiquiatra encarregada del seu cas, li diagnostica un Trastorn Límit de la Personalitat i la deriva a la Laura, la psicòloga. Després d'una primera sessió complicada, la Tània comença a obrir-se i a explicar-li a la Laura els esdeveniments que l'han dut fins aquí. La Laura, a més de dubtar dels protocols que s'estan seguint al centre, comença a sospitar quin és l'origen del cas de la Tània i li demana a la Patrícia que la derivi a un altre professional, ja que sent que la pot afectar personalment a ella i això podria alterar, de rebot, el tractament de la Tània. La Patrícia, però, insisteix que ha de ser la Laura qui continuï duent aquest cas. Finalment, s'acaba revelant el que la Laura sospitava: l'origen de la situació de la Tània és un abús que va patir quan tenia nou anys. Això afecta profundament la Laura, però intenta continuar ajudant la Tània amb tot allò que pot. La Tània, però, acaba suïcidant-se.Obra Tractament Woolf(2017) Díez Quintanilla, LaraUna parella que està passant per un moment molt baix de la seva relació queda en un bar seguint els consells del seu terapeuta. El terapeuta els ha aconsellat fer jocs per intentar incentivar la passió una altra vegada, fent-se passar per persones que s'acaben de conèixer, canviant les seves identitats, etc. En un moment donat el joc se'ls en va de les mans quan, sota l'aparença d'estar actuant, es confessen coses molt feridores. Al final, però, la voluntat de jugar passa per davant i acaben reconciliant-se.Obra La nostra parcel·laDíez Quintanilla, LaraM i J són dues dones que es troben, sense saber per què ni com hi han arribat, en un espai incert i desconegut, un receptacle quadrat on no hi ha res més que una mena de sorra, un material indefinit. No tenen ni gana ni son, i es qüestionen el motiu pel qual hi han anat a parar, i si són víctimes d'algun experiment. En veure que passa el temps i no canvia res, es van desesperant i decideixen començar a treballar fent munts de sorra; també posen normes laborals i de convivència, i acaben creant un fort vincle. Aleshores, J desapareix i apareix J1, a qui M sotmet i maltracta a base de treballs forçats i vexacions. Posteriorment, M desapareix i apareix M1 qui, enfront de la submissió de J1, decideix alliberar l'espai de les normes anteriors. Les dues dones van desapareixent i reapareixent reconvertides en noves M i J fins que, després de moltes generacions, apareixen M900 i J900, les quals arriben a la conclusió que el millor que poden fer és matar-se. Quan arriben M901 i J901, troben una inscripció que diu: "Feu el que feu, al final, morireu".Obra Les oblidadesDíez Quintanilla, LaraB i M es troben i recorden haver-se vist anteriorment, però no saben en quin moment. Aleshores, entre records, comencen a representar diferents generacions de dones que han patit maltractaments i tota mena de tortures. Les dues dones esdevenen antigues guerreres brutalment assassinades per les seves pròpies tribus, monges clausurades i sacrificades en nom de Déu o mares que practiquen l'ablació a les seves filles. També es converteixen en dones benestants que segueixen un patró establert, i una d'elles és assassinada pel seu marit. Després recorden quan van ser esclaves sexuals, víctimes de tota mena d'abusos. Finalment, M i B decideixen emprendre un nou viatge per intentar deixar de ser, elles mateixes i totes les generacions de dones que porten dins, les oblidades.Obra Eufòria(2021) Díez Quintanilla, LaraUn grup d'amics d'una comunitat que pertany a un espai i un temps indeterminats es troben per una celebració. Bufen les espelmes i expliquen els seus somnis. Un vol ser el millor esportista del món, l'altra una cantant famosa que ompli estadis, una altra la científica que realitzarà grans descobriments, uns altres volen viure la història d'amor més increïble que mai s'hagi vist enlloc. Abans de marxar decideixen que es trobaran en aquell mateix lloc al cap de molts anys, quan tots els seus somnis s'hagin fet realitat. Els anys passen i tots els amics van complint els seus somnis i els celebren junts, eufòrics. Mentrestant, però, dues científiques descobreixen que el món està arribant a la seva fi. Els governs, en saber-ho, prenen decisions dispars. Alguns decideixen aïllar els seus territoris perquè els seus habitants no s'assabentin de res. D'altres volen informar a la població. Uns altres opten per no fer res. En escampar-se la notícia, el caos s'apodera del poble. El govern intenta mantenir a tothom ocupat treballant i complint amb les seves rutines. Però la llavor de la por ja comença a créixer dins del poble i dins dels amics, que ja no troben sentit en tot allò que feien. Enmig d'aquest caos i d'un poble que comença a aplicar la llei del més fort veient que la fi s'apropa, els amics es tornen a trobar per veure junts el final de totes les coses.