Enric Cervera Ral

Carregant...
Foto de perfil
Adreça de correu electrònic
Data de naixement
Barcelona, 1946. Actor, director, autor teatral i pedagog. Es va iniciar en el teatre dins el moviment del Teatre Independent. Graduat en interpretació per l'Institut del Teatre. Té escrites una dotzena d'obres, pendents d'estrenar professionalment. Manté activitats professionals a l'AADPC i a entitats de gestió de propietat intel·lectual com AISGE, SGAE i CEDRO. És cap de redacció de la Revista Entreacte, editada per l'ADDPC.
Nom

Resultats de la cerca

Mostrant1 - 10 de 11
  • Obra
    La unitat perduda : Paradoxa sobre el temps en un acte
    Cervera Ral, Enric
    Un professor, col·leccionista compulsiu d'unitats, esbronca la seva secretària per haver extraviat una d'aquestes unitats. La busquen pel magatzem-laboratori mentres discuteixen. En aquells moments arriba el proveïdor d'unitats i li proporciona al professor una unitat jóker per tapar el buit de la unitat perduda. Aquesta unitat jóker és el temps. Ara tota la col·lecció d'unitats girarà entorn del temps i es convertirà en una col·lecció eterna, infinita i els personatges, empresonats, esdevindran immortals. Després de molts anys, els personatges han envellit molt i encara busquen la unitat perduda entre les caixes del magatzem.
  • Obra
    Tibi dabo : ...un passeig simbòlic i iconoclàstic amb la parella heterosexual, progressista i frustrada (...)...
    (1996) Cervera Ral, Enric
    Després que quatre clàssics mascles decideixin salvar les dones, apareixen dues parelles fent l'amor. Però la rutina és perillosa, i Ell 1 i Ella 1 decideixen anar-se'n i volar lliurement. En quedar-se sols, Ella 2 aconsegueix que Ell 2 li digui que l'estima. Però aquella nit Ella 2 queda prenyada, i llavors apareix el dubte: l'estima, realment, Ell 2? L'ocella la convencerà que sí, i gràcies a la seva ajuda i a la de l'ocell, Ella 2 i Ell 2 es reconcilien, cosa que permet que l'ocell i l'ocella esdevinguin de nou Ell 1 i Ella 1 i que s'adonin que la veritable llibertat és la llibertat humana. Però el fetus no esdevindrà nadó perquè el globus en forma de fetus que inflava Déu explota abans d'hora, cosa que impedeix que l'obra continuï. Tot plegat no era res més que un assaig d’una companyia i ara el director, vistos els resultats, dubta de si han "aconseguit l'objectiu mínim, explicar el maig del 68, l'amor lliure, la parella oberta, els principis marxistes", etc. Al final, hi ha una desfilada de parelles de titelles en la qual mascle i femella es diuen el nom del porc.
  • Obra
    El remei de la infermera : Comèdia neosanitària de pseudomalalts amb un pròleg i XX quadres
    (1993) Cervera Ral, Enric
    En el Centre de Rehabilitació d'Inadaptats, Mediocres i Pobrissalla, el CRIMP, es duen a terme diversos tipus de teràpies experimentals de rehabilitació per tal d'exterminar tot reducte ideològic i assegurar una immunitat mental a tots els pacients. Totes aquestes teràpies tenen una base sexual. Així es practica la fisiosexoteràpia, l'onanisme, la castrocirurgia i el psico-drama sexual. Pacients, personal sanitari i visitants del centre semblen estar tots afectats per un estrany tipus de boja normalitat.
  • Obra
    Quan escullo m'equivoco
    Cervera Ral, Enric
    Diversos personatges es plantegen l'educació que han rebut i que, amb més o menys llibertat, els ha permès prendre les seves pròpies decisions. Les preguntes que es formulen ja no giren entorn el "ser o no ser", sinó entorn el "decidir o no decidir". Mitjançant llargs diàlegs i monólegs els personatges de l'obra pretenen expressar els seus dubtes i manifestar les seves pors davant la seva llibertat d'escollir i la manera com les decisions que prenen poden afectar els altres personatges.
  • Obra
    El sofà-niu
    (1992) Cervera Ral, Enric
    Una parella es disposa a fer l'amor en un sofà. Ella pretén quedar embarassada, fet que intimida considerablement a Ell. Un déu-mascle els observa i els jutja. El sofà es transforma en un niu i l'Ocell i la Ocella conversen amb Ell i Ell sobre el sentit de la maternitat i de la vida en parella.
  • Obra
    Llances
    (1999) Cervera Ral, Enric
    L’obra mostra una taula rodona sobre un tema ben precís: les llances i totes les seves varietats: llances, llancetes, llançotes, llançadores, llançaflames... Tal com el text apunta, “tot sobre el món de la llança, absolutament tot sobre aquest element imprescindible que ha fet possible la dramatúrgia moderna.” La taula estarà composta per doctors esperpèntics, celebritats transcendents i un conferenciant. Actors, llancers i llanceres, i dues senyoretes del públic ajudaran a desenvolupar els diferents apartats de la conferència: usos, sentit; el valor de la llança ahir, avui i sempre. Per tal de controlar tot aquest guirigall, un moderador s'encarregarà de llençar ordre.
  • Obra
    Anuncis
    (1996) Cervera Ral, Enric
    Anuncis és una obra sobre la gravació de diferents anuncis. Diferents cançons i esquetxos plantejats en clau de cabaret destinats a ridiculitzar el món de la publicitat i dels mitjans de comunicació, on es juga amb les possibilitats semàntiques del discurs, concretament del discurs publicitari. Es dóna la volta a cançons, eslògans i continguts de campanyes publicitàries reconegudes per tal d’evidenciar l’absurd i la perillositat que poden comportar determinats usos del llenguatge.
  • Obra
    Cartes, però no en blanc : Farsa cartera amb pròleg, quadre zero i setze quadres més.
    (1990) Cervera Ral, Enric
    Al llarg del diversos quadres de la obra, diferents personatges escriuen i verbalitzen mitjançant diàlegs o monòlegs les seves queixes; així es critica el sistema polític i judicial, la religió, la televisió, la societat de consum, la superficialitat, la doble moral, les repressions sexuals, etc. Al final, s'arriba a la conclusió que aquestes queixes seran inútils i que els problemes de la societat no s'arribaran a solucionar mai.
  • Obra
    La quimera dels diners : Comèdia sobre una herència familiar, no genètica, en 21 escenes ininterrompudes.
    (1997) Cervera Ral, Enric
    El Nano va al cementiri i desenterra el seu avi, ja que el troba a faltar. Llavors l'avi li comunica que just abans de morir li havien tocat 5 mil milions a la loteria i que els vol deixar en herència només a ell. Malauradament, l'avi es torna a morir abans de poder dir-li al Nano on estava guardat el bitllet premiat. Tot seguit aparèixen altres membres de la família buscant també el bitllet. L'avi, que ha ressuscitat de nou, volta pel cementiri buscant el Nano. Els morts es confonen amb els vius i tots reflexionen sobre el valor real que se li ha de donar a la riquesa material.
  • Obra
    El Carrilet de l'Abadia
    (1991) Cervera Ral, Enric
    En el carrilet-exprés, que fa un recorregut turístic per les muntanyes del centre d'un petit país situat a l'àmbit de la Mediterrrània, viatgen una colla de personatges ben diversos i pintorescs. Entre ells, el President del país, la seva dona i l'amant d'aquesta, el ministre, un gàngster, la seva nòvia transvestida, uns investigadors, periodistes, ciutadans del país i mossens de l'abadia. Els investigadors busquen proves per inculpar a algun d'aquests personatges en la desaparició de diversos abats i per l'afonia que pateixen tots els membres de l'escolania.